Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door barbarella
#1496963
Onze Pukkie (hoogbejaard kwakkelaartje van 15 jaar) heeft afgelopen zomer een enorme zwelling bij haar lymfklieren in haar keeltje gehad. Dat is behandeld met prednison en andere medicijnen en op een klein erwtje na verdwenen. Nu heeft ze sinds een poosje een heel klein wondachtig plekje op haar rug. Het is maar heel klein en een beetje hard (maar lijkt geen opgedroogd bloed te zijn). Eerst dacht ik dat ze zich buiten open had gehaald aan een takje ofzo, maar het gaat maar niet weg en verandert ook niet. Weet iemand wat dit is? Kan het kwaad? Kan ik er iets aan doen? De DA vond het niet echt belangrijk, maar ik wil toch even de mening van iemand anders horen. Weghalen is geen optie, want de DA wil haar i.v.m. haar leeftijd niet meer onder narcose brengen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1496990
Tja, dat kan natuurlijk goed. En als de da er naar gekeken heeft en besloot dat het "niet echt belangrijk" genoeg was om iets mee te doen, kan je je daar óf bij neerleggen, óf nog een andere da naar laten kijken.
Door Lizzy
#1496996
Het kan een wratje zijn. Maar ik vind eerlijk gezegd dat jouw DA zich er wat makkelijk vanaf lijkt te maken. Als je wilt weten wat het is, denk ik dat je toch naar je DA moet, desnoods een andere.
Door Esther Q
#1497593
Wat is sinds een poosje? Kan ze erbij, krabt ze eraan, of bijten? Is ze veel buiten geweest de laatste tijd? In de kou en terug de warmte in kan een genezingsproces aanzienlijk verminderen. En hard worden kan ook door de kou komen, ook als je daarna weer gewoon binnen bent. Ik loop zelf al een maand met een wondje aan mijn vinger hierdoor.
Door barbarella
#1498466
Sinds een week of 3. Ze kan er met haar bek niet bij (zo lenig is ze niet meer  :) ), maar ze kan er met krabbelen eventueel wel bij (doet ze nauwelijks). Ze is niet heel vaak buiten, omdat ze de kou niet prettig vindt. Ik heb wel een jasje voor haar, maar ze wil toch gauw naar huis. Ze gaat natuurlijk wel 3 a 4 x per dag uit, maar ik maak geen heel lange wandelingen met haar, want dan wordt ze te moe. Ik zal de groene leem eens gaan proberen vanaf morgen. Als dat niks uithaalt, ga ik volgende week toch maar een 2nd opinion vragen bij een andere DA. Het gekke is dat ze er helemaal geen last van lijkt te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door