Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1496884
DJ mankte al een tijdje met zijn linker voorpoot, we merkten dat het in de winter meer was dan zomers. Ons vermoeden is bevestigd, hij heeft artrose in zijn linker elleboog gewricht. En vermoedelijk een losse splinter welke we weg konden laten halen, maar omdat de artrose toch al wat gevorderd is zal het de klachten niet verlichten. Ik denk dus dat ik hem niet laat opereren.

De DA begon over de voeding, ik zei natuurlijk dat ik vers voerde en daarbij vertelde ik dat ik er niet voor open stond weer op brok over te stappen ;D. Zij stond geloof ik een beetje  :o en vertelde dat er tegenwoordig heel goede dieetvoeders bestonden voor honden met dit soort problemen... Ik heb niets meer gezegd. Ik vond het al heel wat dat ik dit gezegd had, ben niet zo heel zelfverzekerd ;). Ook kon ik hem arthroplex en pijnstilling geven (dit laatste op momenten dat het ook echt nodig is). Maar DJ wordt op het moment al behandeld door een leerling van Hildegard Dijkgraaf en wij zijn groot voorstander van natuurlijke geneeswijzen. Op het moment krijgt DJ d.m.v reukflesjes al sulphur, pulsatilla, rhustoxicodendron en tuberculinum. Sinds1,5 wk krijgt hij celzouten voor (wat wij toen al vermoedden) de artrose klachten.

Is er nog iemand met ervaringen en/of tips, die zijn erg welkom. Alles in overleg met de leerling hoor, ik ga niet zomaar zelf aan het 'klooien'.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op di 26 jan 2010, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#1496909
He bah wat rot :-\
Ik heb goede ervaringen met TRM Stride poeder. Het is een glucosaminecomplex ;) Verder ben ik ook voorstander van natuurgeneeskunde maar als mn hond echt pijn heeft geef ik toch echt wel een previcox. Ben nu met de COXcompositum van de groene os begonnen, schijnt ook heel goed te zijn dus het proberen waard :)
Door vitess
#1496976
Onze Vitess van 12 jaar heeft in beide voorpoten artrose in erge mate. De orthopeed noemde het zelfs dramatisch. Vitess staat ook onder behandeling bij Hildegard en daarnaast geef ik haar Corta RX.
Het gaat erg goed met haar, alleen mag het van haar wel weer wat warmer worden want dan is ze toch wat beter ter been dan op dit moment.
#1497361
Bedankt voor de reacties, altijd goed om ervaringen van anderen te lezen!
Hoe oud is DJ ?
DJ is 8 jaar.


Hij mankt dus op het moment weer meer. In de zomer ging het super goed, nergens last van. Hij is verder wel super vrolijk, ook verbeterd sinds het vers voeren en de medicatie dus heb zeker het idee dat er vooruitgang zit in de verbetering ::). Hoewel ik natuurlijk wel weet dat het onomkeerbaar is. Heb gewoon het idee dat de kou van de afgelopen tijd van grote invloed is.
Corta RX Ultimate solution uit de USA
Volgens mij heb ik dit eerder gelezen en kun je het via een lid van barfplaats bestellen, i.v.m visa/creditcard waar niet iedereen over beschikt?

Heb al contact gehad met de leerling van Hildegard, ik ga wel eerst de behandeling van nu aanzien. We zijn met de celzouten nog maar net begonnen en dat heeft even tijd nodig. Maar het is altijd goed alvast te weten wat er nog meer op de markt is en wat de ervaringen hiermee zijn.
als er een losse splinter zit zal het alleen maar slechter worden
ik zou hem eruit laten halen
Is dit een ingrijpende operatie?
Door Cindy de Wolf
#1497461
DJ en Doerak schreef:



Volgens mij heb ik dit eerder gelezen en kun je het via een lid van barfplaats bestellen, i.v.m visa/creditcard waar niet iedereen over beschikt?


Ik bestel wel meer voor mensen die geen cc hebben. Als je hiervan gebruikt wilt maken pb me dan even.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door