Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1496336
Goedemorgen,

Wij zijn in oisterwijk geweest en hij heeft voedselallergie,ik moest hem op carnibest eend met rijst zetten vanaf donderdag gedaan en zondag begon hij nog erger te krabben pffff gisteren gebeld naar oisterwijk moest meteen stoppen met de carnibest,hij loopt te piepen van de jeuk wat is dit erg zeg nou had ik aan haar gevraagd haaksbarf geit omdat ik dat zo lees hier en daar maar ze zei als hij van eend zo reageer dan denk ze ook dat hij dat op geit ook doet wij denken ik weet het ook niet kunnen ze op rijst ook zo jeuk krijgen.

Gr.
#1496383
538 schreef: Goedemorgen,

Wij zijn in oisterwijk geweest en hij heeft voedselallergie,ik moest hem op carnibest eend met rijst zetten vanaf donderdag gedaan en zondag begon hij nog erger te krabben pffff gisteren gebeld naar oisterwijk moest meteen stoppen met de carnibest,hij loopt te piepen van de jeuk wat is dit erg zeg nou had ik aan haar gevraagd haaksbarf geit omdat ik dat zo lees hier en daar maar ze zei als hij van eend zo reageer dan denk ze ook dat hij dat op geit ook doet wij denken ik weet het ook niet kunnen ze op rijst ook zo jeuk krijgen.

Gr.
Is atopie (dwz allergie voor dingen in de omgeving zoals bv huisstofmijt) uitgesloten?
Overigens zou ik een kvv geven zonder rijst, of beter nog zelf een eliminatiedieet gaan maken.
#1496656
538 schreef: royal canin medium,ik heb nu haaksbarf lam
ok, nou vindt ik dit toch een ander verhaal dan een hond die reeds op vers zat, het zou kunnen dat als je begin op vers dat de klachten inderdaad even heviger wordt (soort van ontgifting) , dat hebben wij wel eens vaker hier gezien. Ik ken haaks barf niet zo, maar ik zou nu even op dezelfde voer blijven, er is nu in een korte tijd heel wat veranderd, geef jouw hond de kans om even lichamelijk het een en ander op een rij te zetten. Uiteraard niet als hij doodziek wordt, maar heel even een pas op de plaats zou ik zeker doen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door