Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Wilma2206
#1496019
Hallo allemaal,

Ik heb een Bull Mastifpup van 12 weken.
Bij de fokker heeft ze haar entingen gehad tot aan de 12 weken dus is ze nu toe aan de volgende coctail.
Nu heb ik veel gelezen over wel of niet of gedeeltelijk vaccineren maar ik kom er niet uit.
Ik neig zelf naar het eerste jaar volledig vaccineren en daarna niets meer.
Hoor ook steeds meer mensen in mijn omgeving die dat doen en dat lijkt prima te gaan.
Wat zijn jullie ideeen hierover en heb jullie nog tips of opmerkingen?
Alvast bedankt.

Groet,

Wilma
Door K&D
#1496113
Hoi Wilma, welkom hier.
Er is in dit hoekje veel info te vinden hierover. Ook met de zoekfunctie kun je van alles vinden.
Ik ent mijn pups zelf nog 2 keer (met 9 en 16 weken) en daarna weer een DHP cocktail als ze ongeveer 1,5 jaar zijn.
Dan stop ik ermee en laat titeren. De uitslag daarvan bepaalt wanneer er een volgende enting nodig is.
Weil, kennelhoest en Pi ent ik helemaal niet, maar dat is per hond/situatie verschillend.
Door conleeuw
#1496684
ook ik doe de puppen vaccinatie dan nog een keer als ze volwassen zijn, maar in alle eerlijkheid blijf ik jaarlijks weer twijfelen of ik niet toch maar voor leptospirose moet vaccineren, maar dat staat los van de jaarlijkse prik tegen parvo, hondenziekte en leverziekte, die hoef je echt niet iedere jaar te herhalen, er is hier veel over geschreven ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door