Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
#149586
Een hondje bij onze uitlaatgroep is er erg slecht aan toe.
Er is suikerziekte geconstateerd en nu moet ze spuiten met insuline.
Helaas krijgt dit hondje brokken.
Als ik haar over kan halen om versvlees te geven, kan dit dan in een keer, of moet dit geleidelijk aan?
Door Audrina
#149598
Ik kom misschien met oud nieuws wat je al lang weet, maar van CB hebben ze een "diabetes" uitvoering:

Natuurvoer Diabetes
Deze voeding is uitsluitend geschikt voor honden met suikerziekte. Het bevat enkel een zeer klein percentage fijngemalen bladgroenten en geen zetmeelhoudende producten. De alvleesklier wordt hierdoor ontzien.
Door tieneke
#149606
[quote="Truus"]
Een hondje bij onze uitlaatgroep is er erg slecht aan toe.
Er is suikerziekte geconstateerd en nu moet ze spuiten met insuline.
Helaas krijgt dit hondje brokken.
Als ik haar over kan halen om versvlees te geven, kan dit dan in een keer, of moet dit geleidelijk aan?

[/quote]
Nooit ineens op versvlees overstappen!!!
Kobus heeft hierdoor een haast fatale aanval gehad(hypo)en overleefde het ternauwernood!
Altijd geleidelijk aan overstappen en zeker de bloedsuikerspiegel laten controleren deze periode.
Als de eigenaren binnen niet al te lange tijd over gaan op versvlees bestaat er een kans dat de hond van de insuline af kan.
Dit ligt aan de alvleesklier,in hoeverre gaat hij zelf weer werken....
Door tieneke
#149621
Is de hond al ingesteld Truus?
Is hij stabiel op de dagelijkse insuline-injecties?
1 ding is zeker,op brokken gaat ie het niet heel lang meer trekken,sorry dat ik dit zo zeg ;)
Laat de mensen anders even met Tannetje kontakt opnemen.
Zij heeft mij ook gigantisch geholpen met de juiste informatie die je van een normale Da niet krijgt!
Door tieneke
#149623
[quote="Audrina"]
Ik kom misschien met oud nieuws wat je al lang weet, maar van CB hebben ze een "diabetes" uitvoering:

Natuurvoer Diabetes
Deze voeding is uitsluitend geschikt voor honden met suikerziekte. Het bevat enkel een zeer klein percentage fijngemalen bladgroenten en geen zetmeelhoudende producten. De alvleesklier wordt hierdoor ontzien.

[/quote]
Kobus kreeg de light-versie van Carnibest.
Werd speciaal gemaakt zonder gepofte rijst en zetmeelhoudende groenten.
Stel dat de hond te dik is dan is dit ook een optie ;)
Door Truus
#149627
Het gaat nu echt niet goed. Er is weer bloed geprikt :-\.
Ze waren nog maar pas begonnen met spuiten .
Bedankt voor je tip en ik zal het van Tannetje ook doorgeven ;)

Audrina, jij ook bedankt, dat wist ik niet ;).
Door Truus
#149665
[quote="Nitus"]
Als je contact op wilt nemen met Tannetje, houd er dan rekening mee dat ze 2 weken op vakantie is ;).
[/quote]
:-\ Het is te hopen dat dit hondje nog zo lang kan wachten :(
Door tieneke
#149721
[quote="Truus"]
Het gaat nu echt niet goed. Er is weer bloed geprikt :-\.
Ze waren nog maar pas begonnen met spuiten .
[/quote]
Sommige honden blijven altijd schommelen met de bloedsuikerspiegel.
Zit de hond te hoog of te laag Truus?
De hond kan beter te hoog zitten(hyper) met de klachten dat hij meer drinkt,plast,hongeraanvallen,druk,etc.
Zit de hond te laag(hypo)dan heb je een gigantisch probleem,ben je even niet bij de hond dan kan het zo gebeurd zijn!
Deze hypo- symptomen zijn heel goed te herkennen als de hond mat en afwezig is.
In de eerste instantie kan de hond ook hongerig zijn,geef hem dan direkt een kleine maaltijd!
Is de hond zodanig ver dat hij door zijn poten zakt en nergens meer op reageert acuut vloeibare honing naar binnen gieten,reageert hij daar niet op direkt naar de Da.
Zijn de eigenaren door de Da ook goed voorgelicht?
Geen belastende lange wandelingen meer en zeker geen opwinding,iedere dag hetzelfde ritme.
Echt op VASTE tijden eten en niet een uur later of vroeger eten,met misschien alle gevolgen van dien.
Absoluut geen tussendoortjes,en konstant je hond in de gaten houden hoe die zich gedraagt.
Ik hoop dat de eigenaren dit allemaal aankunnen en wens ze alle sterkte toe,het is niet niks een hond met suikerziekte....bah!
Maar ik weet zeker dat het hondje nog een extra langere periode mag blijven als hij op versvlees staat.
Kobus heeft in ieder geval zijn record verbroken,ik ben blij dat hij 15 maanden langer bij ons mocht zijn :-*
Door Truus
#149730
Dank je voor je advies en ik print het uit voor ze.

Ik heb net alles nog eens gelezen van Kobus :'(, wat hebben jullie er veel aan gedaan zeg!

Ik ga al deze informatie laten zien en hoop maar het beste voor dit hondje.

Vanmiddag kon hij niet meer lopen zei Harry dus het is niet best.

In ieder geval bedankt :-*
Door tieneke
#149741
[quote="Truus"]
Dank je voor je advies en ik print het uit voor ze.

Ik heb net alles nog eens gelezen van Kobus :'(, wat hebben jullie er veel aan gedaan zeg!

Ik ga al deze informatie laten zien en hoop maar het beste voor dit hondje.

Vanmiddag kon hij niet meer lopen zei Harry dus het is niet best.

In ieder geval bedankt :-*
[/quote]
Truus ik heb je een pb gestuurd ;)
Door tieneke
#149744
[quote="Truus"]


Ik heb net alles nog eens gelezen van Kobus :'(, wat hebben jullie er veel aan gedaan zeg!


[/quote]
Ik heb het nog steeds niet allemaal durven lezen :'(
Ik mis hem nog zo maar ben ook dankbaar dat hij nog zolang met kwaliteit van leven bij ons mocht zijn :-*
De zorg die hij nodig had met alle beperkingen in ons leven mis ik niet,hem des te meer!
Ik zou het zo weer overdoen ;)
Door Truus
#149747
[quote="tieneke"]
[quote="Truus"]
Dank je voor je advies en ik print het uit voor ze.

Ik heb net alles nog eens gelezen van Kobus :'(, wat hebben jullie er veel aan gedaan zeg!

Ik ga al deze informatie laten zien en hoop maar het beste voor dit hondje.

Vanmiddag kon hij niet meer lopen zei Harry dus het is niet best.

In ieder geval bedankt :-*
[/quote]
Truus ik heb je een pb gestuurd ;)
[/quote]
Je hebt een pb-tje terug ;)
Door Truus
#149751
[quote="tieneke"]
[quote="Truus"]


Ik heb net alles nog eens gelezen van Kobus :'(, wat hebben jullie er veel aan gedaan zeg!


[/quote]
Ik heb het nog steeds niet allemaal durven lezen :'(
Ik mis hem nog zo maar ben ook dankbaar dat hij nog zolang met kwaliteit van leven bij ons mocht zijn :-*
De zorg die hij nodig had met alle beperkingen in ons leven mis ik niet,hem des te meer!
Ik zou het zo weer overdoen ;)
[/quote]
Het is wel mooi hoor Tieneke, een heel dagboek!
Komt nog wel eens ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door