Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1495836
Ik heb een beetje een wazig verhaal maar ik hoop dat iemand het herkend :-\
Mijn ouders vinden al een hele tijd bloedvlekjes op hun beddengoed. Eerst dachten ze dat het van Pebbles was dus die hebben we toen laten onderzoeken maar niks gevonden. Nou dan zal het wel de kat zijn dachten we.
Nu blijkt het dus Duscha te zijn. Mijn moeder zag dr liggen en toen ze opstond was er dus zo'n vlekje daar waar dr neus had gelegen.
Ik zal proberen de plekjes te omschrijven:
Ze varieeren in grote van 1 cm doorsnee tot 2 cm doorsnee.
In het midden zit een donker puntje en daaromheen is het lichtrood.
Ik zal morgen proberen er een foto van te maken maar ben nu op het werk en kan dat nu dus niet doen :)
We zijn aleens met het bedovertrek naar de da gegaan maarja daar kunnen ze natuurlijk ook niet veel aan zien.
Als je met een tissue op dr neus drukt zit er geen bloed aan en het is ook niet altijd als ze ergens heeft gelegen.
Het is een beetje onduidelijk maar ik hoop toch dat iemand er iets in herkent.
Er is hier immers zoveel kennis aanwezig!!
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op di 26 jan 2010, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1495855
Truus schreef: Weet je trouwens zeker dat het uit de neus komt en niet van haar tanden ofzo. Gebit al nagekeken?
Zal ik morgen nogmaals doen maar settertjes hebben lange lippen waardoor het plekje dan lager zou zitten denk ik. maar ik check morgen het gebit voor de zekerheid!!

Ze hebben ook al eens in de neus gekeken maar ( en dan moet ik graven in m'n geheugen) ze kunnen niet zoveel zien door zo in de neus te kijken. Waarschijnlijk moet ze dan onder narcose en omdat we niet zeker wisten dat zij het was hebben we dat toen niet gedaan.
Door conleeuw
#1495926
mijn zus haar hond heeft het ook gehad, het kan meerdere dingen zijn, van een grasaar, tot een abces tot een tumortje of een barstje in haar neus, je weet wel wat wij ook kunnen krijgen op onze lippen als het erg koud is of erg droog. Op naar de dierenarts zou ik denken :-\ sterkte ermee :-*
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1495936
conleeuw schreef: mijn zus haar hond heeft het ook gehad, het kan meerdere dingen zijn, van een grasaar, tot een abces tot een tumortje of een barstje in haar neus, je weet wel wat wij ook kunnen krijgen op onze lippen als het erg koud is of erg droog. Op naar de dierenarts zou ik denken :-\ sterkte ermee :-*
Ja dat gaan we ook zeker doen maar ik hoopte hier iets van herkenning te vinden omdat de vorige keer bij de da het ook niet echt wat opleverde  :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1496222
Als het aan blijft houden moet er met een scoop in haar neus worden gekeken. Er kan inderdaad een vreemd voorwerp in zitten of een poliep. Het kan ook een chronische ontsteking zijn hoewel je dan ook vaak snot ziet.
#1496725
Bij de tandcontrole rook ik dat ze wat stinkt uit dr mond en dit is al een tijdje niet meer geweest... Omdat de controle toch op stapel stond even doorgekeken en het tandvlees bij de rechterhoektanden lijkt wat onstoken. Het is roder om de rand laat maar zeggen. Dit is links niet het geval. Ze heeft wel wat tandsteen maar niet heel veel. Het is lichtbruin van kleur en niet erger dan de laatste keer dat ze gecheckt is bij de da en die vond het toen niet nodig om te verwijderen.
Kan ik iets geven om te ondersteunen bij de eventuele ontsteking?
#1497297
Ik ben een mondhygiëniste. Tandvlees van mens lijkt waarschijnlijk veel op die van honden dus misschien een tip?  Als haar tandvlees ontstoken is dan ziet het inderdaad rood uit en kan het gaan bloeden. Wat je kan doen is met je nagel de tandvleesrand wat omhoog duwen. Als het spontaan flink gaat bloeden dan wijst dat duidelijk op een ontstoken tandvlees. Is dit niet het geval dan moet je inderdaad haar neus na laten kijken. Kijk ook even of haar lippen  en wangen (aan de binnenkant) normaal uitzien.  Ook haar tong onderzoeken. Haar bek kan je zelf goed bekijken. Als het haar neus is dan wordt dat lastig.

Heel veel succes.
Gr, Iza

P.S. ontstoken tandvlees geneest alleen na een gebitsreiniging (tandsteen en plaque verwijderen). 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door