Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1492807
Hallo, Even een vraagje: misschien staat de vraag op de verkeerde plek, dan mag ie gerust verplaatst worden.  ;) Maar ik voer naast KVV ook regelmatig (kleinere) barf stukken. De ene hond eet de kippenvleugels of eend of wat dan ook zo op, maar de ander staat maar te miezemuizen en lijkt er geen raad mee te weten. Ik heb al van alles geprobeerd, een handdoek op de grond zodat het duidelijk is dat ze daar moet blijven, maar ze eet het niet op wandelt er het hele huis mee door als ze de kans krijgt ::) Vasthouden helpt niet. Ze beschermt het wel als haar prooi, door te grommen, de andere hond mag er niet aankomen. Als ik niet ingrijp maakt ze er een potje van dus geef ik de het uiteindelijk toch maar aan mijn andere hond, wat eigenlijk dus niet de bedoeling is. Ze lijkt alleen de KVV prak te herkennnen als eten....zo jammer. Zou ik haar een Rawhide geven o.i.d dan staat ze er echt aan te scheuren en trekken alsof ze een vleesbot heeft..... :'( Iemand een tip? Ik vind het zoooo jammer namelijk. :-[
#1492820
Kjell wilde de hele barfonderdelen ook niet opeten toen hij nog kvv kreeg, dus knipte ik het in stukjes en deed het bij de kvv.
Nu stel ik sinds 10 dagen zelf samen en ben weer begonnen met alles heel klein te maken, maar de stukken worden nu al steeds groter, en nu eet hij het wel en kraakt de botten ook netjes. (Ik zit nu op stukken vleesbot van ongeveer 5x5 cm, om je een idee te geven).
Dus ik heb goede hoop dat hij uiteindelijk nog eens hele karkassen enz gaat eten.
#1493061
Misschien eerst even kippennekken proberen? Die zijn lekker klein en kunnen desnoods in 1 keer ingeslikt worden. Ze kan dan misschien wat makkelijker wennen aan 'stukjes' in haar eten.

Het is niet zo dat ze het niet lust neem ik aan als ze er mee rond blijft zeulen, maar je weet het maar nooit. Ik neem aan dat ze wel eerder kvv met kip heeft gegeten? Met eend wellicht ook?

Ze heeft ook niet toevallig problemen met haar gebit?

Bass van ons is een echte zeikerd met eten. Sommige dingen die hij niet lust, zijn schijnbaar wel interessant genoeg om er mee rond te blijven dragen. Het is natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat Daya ze opeet  ::). Andere dingen zijn echt vies en die laat hij gewoon ergens liggen.
Laatst gewijzigd door Ulrike op za 23 jan 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#1495282
Hey hallo, Kip en eend is Canna gewend te eten in de KVV versie's ja. Meestal geef ik het gewoon met een klein beetje KVV erbij. Inknippen kan ik wel proberen. Schapenvlees/bot was zo weg buiten bedenk ik me. Misschien helpt het buiten geven wel :biggrin2: Zal verder idd even kijken hoe haar gebit er aan toe is, er is ooit een stukje kies afgebroken misschien heeft ze daar toch last van? Kippennek of eendennek of rug of vleugel kan me niet voorstellen dat het zoveel verschil uitmaakt dat ze de kippennek ineens wel eet, maar het valt te proberen natuurlijk! En verder? Geen honger? Kan ik me niet voorstellen, op het KVV valt ze aan alsof ze dagen niet gegeten heeft :D. Ik zou graag 1 of 2 vastdagen inlassen, maar met haar lijkt me dat niet slim, dan wordt ze helemaal hyper.

Groetjes en bedankt voor alle tips en reacties maar weer! ;D
#1499331
Hoera! Het is van de week gelukt met het inknippen en vasthouden at ze de eendennek uiteindelijk op. Maar helemaal normaal lijkt het me niet voor een jonge hond van 3 jaar. Dus ik ga nog wel even haar gebit laten checken voor de zekerheid. Voor de oudste van 9 jaar is het nl. 3 of 4 keer kraken en hab slik weg zonder dat ik er maar iets aan hoef te doen. ::) :P. Maar dit is al een mooi stapje vooruit...dus daar ben ik blij mee! Dank voor het meedenken, nogmaals!
#1499932
bij Spickel ging het overzetten op barf zonder noemenswaardige problemen maar bij Fibo lukte het ook niet het was juist of die niet wist wat bijten was , ik heb toen op aanraden van iemand hier op het forum de kippennekjes zo klein geknipt , ongeveer 1 cm en zo en dit ging goed daarna heb ik geleidelijk aan grotere stukjes geven en na een maand of 2had hij het bot eerder op dan Spickel
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door