Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1494530
Daar is mijn poezedame verzot op!!!!! Maar hoe vaak mag je die geven in een week? Daarnaast krijgt ze dus zalm, hazevlees,kipkarkas,haaskarkas, kwartel, mix van organen(lever,hart,maag)en  kippennek.
Mag ze bijv 2 of 3 keer per week een kuikentje hebben....is tenslotte een prooidier toch?

Groetjes Diana
Door Rianne145
#1494547
Ik weet niet over er 'regels' voor zijn maar ik geef zo'n 2 keer per week een maaltje (2 kuikens per kat). Het probleem met kuikens is dat het piepjonge beestjes zijn en dus geen volwaardige cacium bron is.
Door liessie
#1494694
Sorry, ook ik kan je er geen antwoord opgeven. Denk dat het het vooral ook te maken heeft, met wat ze er verder bij krijgen.
Hier jatten ze de kuikens uit een hoekje op de vensterbank, waar ze uberhaupt niet mogen komen. Half achter de magnetron uit het plasticzakje, terwijl de kuikens nog bevroren zijn. ;D
Door Mevroi Kruim
#1495202
Ik ken ook geen precieze gegevens over hoeveel kuikens maar ik ga met flin mee (heeee, alweer  :D) en ik zou idd niet te veel geven. Een paar per week is prima, elke dag 3 lijkt me erg veel dus ergens daartussenin.
Het kan ook geen kwaad om tijdelijk wat meer kuikens te voeren als er een moeilijk doet met eten maar dat zou ik niet te lang doen.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1495213
ik geef ze hier iedere dag 1 kuiken..
maar daarnaast krijgen ze gewoon hun volledige maaltje van kvv of gemalen barf..
het is meer als een snackje tussendoor voor als ze weer eens trek hebben..  ::)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1495231
spreeuwtje schreef: ik geef ze hier iedere dag 1 kuiken..
maar daarnaast krijgen ze gewoon hun volledige maaltje van kvv of gemalen barf..
het is meer als een snackje tussendoor voor als ze weer eens trek hebben.. ::)
Ik doe en denk het zelfde als Spreeuw bij de katten die geen muis, gerbil, rat of hamster lusten.
Gebruikersavatar
Door Doezengek
#1495599
Dus als ik gewoon een keer of 3 per week haar een kuiken geef als snack dan is dat niet zo'n probleem dus? Voor de rest barft ze vrolijk mee met de honden( ze denkt vast dat ze een hond is  ;D)
Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1496031
ik vind van niet.. mits je zorgt dat ze verder haar afwisselende gezonde eten krijgt..
het is net als een eitje bij een hond..
Door *Flip*
#1496559
Hier krijgt de grote kuikenfan elke avond voor het slapen een kuiken, hij zit stipt om 22u op zijn etensplek. Als het op is gaat hij een kwartiertje als een dolle door het huis heen, 'kuikenpower' noemen we dat...
Ik ben hier mee begonnen om er zeker van te zijn dat meneer 's nachts binnen is. Hij is nu nog  6mnd en gaat maar 1 of 2 uurtjes per dag naar buiten, maar dat wordt natuurlijk meer.
Het kuiken reken ik helemaal niet mee met barf. Zelfs als hij op een dag >300gr op heeft gaat er altijd nog wel een kuiken bij.
De meningen zijn erg verdeelt van volledige maaltijd tot een ei met veertjes, maar als snack maakt het denk ik niet veel uit en de kat wordt er errug happy van!
Door deja
#1506518
Ik geef ze 4 x per week 1 kuiken en wat spiervlees erbij de andere 3 dagen krijgen ze orgaan met spiervlees
sávonds botvlees.
Door Robian
#1506524
Hier geef ik de kattenbeesten elke avond eendagskuikens. Ze krijgen er ongeveer 1,5 per kat per dag.
Door Limpy
#1506629
Hoe zit het met muizen of weanerratjes? Als het wat mooier weer word wil ik dat aan mijn katten pogen te geven op het balkon (ter vermijding van een bloedbad binnen op het kleed of halve muizen/ratjes in me bed) Mochten ze dat lusten wil ik evt ook wel kuiken proberen.
Muizen/baby-ratjes ook 1 of 2 x per week?
Door *Flip*
#1507594
muizen en ratten worden hier absoluut niet gewaardeerd. Sinds kort krijgt de kat eten op het toilet. Hij kan nu bij de achterdeur naar buiten kijken en dat is dan ook nog het enige waar hij aan denkt, eten totaal niet interessant. De hal was geen optie, want eten van de deurmat is lekkerder dan van een plankje  :-\  Het toilet is ook gemakkelijk schoonmaken, mocht er geknoeid worden.
De kans is groot dat ze, op het balkon, door alle nieuwe indrukken niet meer aan eten denken.

Volwassen muizen kan je volgens mij wel al compleet pakketje rekenen, babymuis/ratjes denk ik ook meer aan lekkernij.
Door Rianne145
#1508757
Hier vinden ze muizen fantastisch!!! (maar mijn portefeuille iets minder) Rat eet de een wel, de ander niet. Probeer wel aan volwassen muis en rat te komen, anders is het naar mijn idee niet compleet, zoals bij een kuiken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door