Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sabine Ooijen
#1494147
Ik heb gemerkt dat mijn franse bull (die een gevoelige huid heeft) het het beste doet op KVV zonder rijst,granen,olieen en andere toevoegingen. Ik heb 'm nu al eventjes op AllAnimal staan en gaat perfect en hij vind het ook erg lekker. Maar omdat er dus niets aan toe wordt gevoegd,wil ik even weten of het wel compleet genoeg is en dat hij geen tekorten krijgt. Ik wissel dan natuurlijk wel alle smaken af,maar dit zijn er ook maar 5.

En is het zo dat Naturis 100% en Haaksbarf ook niks geen toevoegingen erin doen? Puur alleen het vlees dus,of klopt dit niet? Anders zou ik die ook kunnen gaan geven en dan kom ik in totaal natuurlijk op meerdere smaken.
Door **Jolanda**
#1494228
Als je barft, geef je ook geen granen, rijst en olieen en ook dan geef je complete maaltijden. Dus jouw hond zal niks te kort komen hoor!!!
Ik weet niks van AllAnimal maar als daar bot, vlees en orgaan in zit is het prima!

Over de andere kvv kan ik je ook niks zeggen maar er zijn vast mensen hier die dat wel kunnen, maar met 5 verschillende 'smaken' (diersoorten) heb je al een mooie afwisseling!
Door rheawithpixels
#1494316
Hoi,

In Haaksbarf zitten ook geen toevoegingen, wel groente. Wij geven die ook erbij omdat onze hond ook niet goed doet op graan en rijst. Wij doen voornamelijk, maar geven de HB zalmvariant voor de omega.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1494375
Met 5 diersoorten (vis erbuiten) voer je compleet, dus ja.
Van haaksbarf weet ik dat ze idd ook alleen dier malen.
naturis zou je even op kunnen zoeken met de zoekfunctie hier of hun zelf vragen.
Door Maroef
#1494693
Bij Naturis hebben ze kip, rund, lam, eend en makreel 100%. Als je dan haaksbarf geit erbij doet is het dan compleet? In naturis zitten geen groenten. Zou je die dan nog extra moeten geven?

Jolande
Door rheawithpixels
#1494792
[quote="Maroef"]
Bij Naturis hebben ze kip, rund, lam, eend en makreel 100%. Als je dan haaksbarf geit erbij doet is het dan compleet? In naturis zitten geen groenten. Zou je die dan nog extra moeten geven?

Jolande
[/quote]

Persoonlijk zou ik als ik al 2 vettere soorten geef zoals eend en makreel en niet nog eens geit bij doen. Zou eerder voor paard of konijn kiezen. De HB geit vind ook niet elke hond lekker zei de verkoper, dus als je die inslaat zou ik eerst een kleinere verpakking nemen. Mijn honden lusten het wel graag trouwens. Maar ik geef geit alleen aan de jongste die heel veel beweging heeft en wel wat vette diersoort kan gebruiken.
Door Sabine Ooijen
#1495119
Ok,dus vis telt niet mee,dan blijven er 4 smaken over van AllAnimal; konijn,eend,kip en kwartel. De 5-de was n.l. haring.
Van Naturis zou ik dan rund en lam kunnen nemen.
En dan van Haaksbarf geit en paard. Ik ga er dan even van uit dat hij van de groeten daarin geen last heeft. En geit heb ik in het verleden al eens gegeven en dat lust íe ook.
Dan heb ik in totaal dus 8 verschillende diersoorten. Is dat goed,of is dat weer teveel van het goede?
En de visvarianten van ieder ( HB Zalm, AllAnimal Haring, Naturis Makreel) mag ik die dan wel af en toe geven gewoon ter afwisseling of liever niet?

Darf heb ik al eerder gehad,maar daar doet hij het niet goed op. Ik zou niet teveel in details treden :-X want dan wordt het er niet smakelijker op,maar hij heeft dan hele smerige ontlasting.
Door smurfie
#1495820
ik geloof dt in hb toch wat groenten inzitten,zeker ben ik niet,maar als ik het in stukken hak dan zie ik soms(wat ik denk wortel is) inzitten.
grtn
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1495873
[quote="Sabine Ooijen"]
Ok,dus vis telt niet mee,dan blijven er 4 smaken over van AllAnimal; konijn,eend,kip en kwartel. De 5-de was n.l. haring.
Van Naturis zou ik dan rund en lam kunnen nemen.
En dan van Haaksbarf geit en paard. Ik ga er dan even van uit dat hij van de groeten daarin geen last heeft. En geit heb ik in het verleden al eens gegeven en dat lust íe ook.
Dan heb ik in totaal dus 8 verschillende diersoorten. Is dat goed,of is dat weer teveel van het goede?
En de visvarianten van ieder ( HB Zalm, AllAnimal Haring, Naturis Makreel) mag ik die dan wel af en toe geven gewoon ter afwisseling of liever niet?

Darf heb ik al eerder gehad,maar daar doet hij het niet goed op. Ik zou niet teveel in details treden :-X want dan wordt het er niet smakelijker op,maar hij heeft dan hele smerige ontlasting.
[/quote]

8 smaken is erg luxe hoor!
compleet voer je vanaf 5 diersoorten + evt vis.
Vis is goed 1x per week.
Door rheawithpixels
#1496033
Onze hond reageert wel allergisch op de wortel in Haaksbarf. Wij geven Carnivoer Paard aan haar. Zit alleen kipkarkas in ipv paardenbotten, dat is dan wel weer jammer.
Door Sabine Ooijen
#1506028
Ok,nou mijn nieuwe bestelling is maandag gebracht. Ik heb wat AllAnimal voor 'm en verder Haaksbarf en ook van hun nieuwe eigen lijn,de Shaweca Petfood Mixture. Zitten ook niks geen gekke toevoegingen in alleen het verschil met Haaksbarf is dat er kippenbot bij alle smaken in zit als calcuimbron. Dus maar hopen dat het wat is. Mocht hij niet goed op de kip als calcuimbron reageren,dan houd ik de Shaweca Mixture alleen voor de bull terrier (die kan n.l. overal tegen) en voor hem dan Haaksbarf en wat Allanimal.

En als ik nou echt een eliminatiedieet wil gaan doen,hoe lang moet je dat dan aanhouden?
En dat is dan echt maar 1 soort ,toch?
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1506056
[quote="Sabine Ooijen"]
En als ik nou echt een eliminatiedieet wil gaan doen,hoe lang moet je dat dan aanhouden?
En dat is dan echt maar 1 soort ,toch?
[/quote]

6-8 weken echt alleen maar 1 soort inderdaad (het moet ook een soort zijn die hij/zij nog nooit eerder heeft gegeten),
en daarna 1 soort per 1-2 weken toevoegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door