Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ener
#1483281
Hallo allemaal. Ik ben Ener (Rene). Ik heb 1 labrador van 9 jaar oud, 1 labrador van 6 jaar oud en een ruwhaar teckel van 4 maanden oud. Ik heb 9 jaar geleden vers gevoerd (kvv) en ben daar uiteindelijk mee gestopt (gemakzucht  ) Momenteel ben ik weer " in kontakt" gekomen met versvoerders en wel via dit soort forums, en wil mijn honden weer versvlees gaan voeren. Ik heb momenteel een bestelling uitstaan bij de firma Lotgering. De verhoudingen van dit voer vallen volgens mij binnen de principes van NRV, namelijk +/- 70% spiervlees, 15% organen, en 15% botten, en geen groenten ed. Als het binnen is en ik voer het een tijdje zal ik mijn ervaringen laten weten. Ik begrijp dat KVV niet echt te vergelijken is maar echt NRV nabootsen is bij mij thuis geen optie, gezien het verzet van de overige gezinsleden. Mijn jongste labrador en teckel zijn gebruiks honden. (jacht) Ik ben benieuwd of ik nog verbetering ga zien mbt conditie en spier opbouw. Uiteraard bij de lab want de teckel is nog erg jong. We gaan het zien!!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1493704
Hoi Rene, welkom hier.

Wat mij, als teckelgezelschapsdame, opvalt aan vers gevoerde teckels is dat het ontzettend lang duurt voordat ze volledig uitgezwaard zijn. Joris is bijna 5 jaar en nu pas zie je zijn "eigenlijke" bouw. Hij is geen gebruikshond in de zin dat de voor de jacht worden ingezet, maar ze zijn wel gebruikshonden in de zin dat ze dagelijke behoorlijke lange (losloop)wandelingen maken en behoorlijk (heel behoorlijk) gespierd zijn. Ben heel benieuwd wat jou ervaring gaat worden.

Ik voer trouwens geen KVV, maar barf.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door