Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1493519
Vandaag even naar mijn favoriete winkeltje om voor kennissen uit Zeeuws Vlaanderen even wat lekkere dingen te halen. Nu had hij daar voor mij 2 kilo kangoeroevlees liggen voor maar 1 euro de kilo dus heb het meegenomen om te proberen. Wat is de voedingswaarde van dit vlees en waarmee is dit te vergelijken...iets als konijn ofzo? Het was eigenlijke voor menselijke consumptie maar vanwege de datum mocht hij het niet verkopen terwijl het gewoon ingevroren is. Met welke andere soorten vlees kan ik kangoeroe het beste combineren?
#1493548
Ik heb geen nuttige antwoorden, maar wat een mazzeltje: 1,- de kilo lijkt mij heel goedkoop voor kangaroe! Ook leuk om eens zo'n diersoort te voeren. Ik heb struisvogelspiervlees om te proberen, ben benieuwd wat Alba er van vind want momenteel vind ze alles niets...
#1493598
Alba schreef: Ik heb geen nuttige antwoorden, maar wat een mazzeltje: 1,- de kilo lijkt mij heel goedkoop voor kangaroe! Ook leuk om eens zo'n diersoort te voeren. Ik heb struisvogelspiervlees om te proberen, ben benieuwd wat Alba er van vind want momenteel vind ze alles niets...
Hoe oud is Alba nu, kan me herinneren dat ze iets ouder is dan Lisa. Misschien net na of voor haar loopsheid? Rhea at vorig jaar toen ook zo slecht vanwege haar hormoontjes  :(

en dan heb je nog wel zoveel lekkers ingekocht bij vervoer.nl  ???
#1493656
rheawithpixels schreef: Hoe oud is Alba nu, kan me herinneren dat ze iets ouder is dan Lisa. Misschien net na of voor haar loopsheid? Rhea at vorig jaar toen ook zo slecht vanwege haar hormoontjes  :(

en dan heb je nog wel zoveel lekkers ingekocht bij vervoer.nl  ???
Alba is nu 10 maanden, ze is loops geweest en vanaf de laatste dag heb ik Puur Schijnzwanger gegeven (ik dacht, daar ga ik niet op wachten!) maar ondanks dat was ze wel wat schijnzwanger (nestjes graven en doelloos piepen maar gelukkig geen opgezette melklijsten of echt 'raar' gedrag en met wat extra afleiding had ze geen last). Nou was dat vorige week wel op z'n ergs, maar ja het is natuurlijk zowiezo een lastige leeftijd en dat gecombineerd met hormonen die nog rondgieren...
Sommige software moet ook weer even geherinstalleerd worden: ineens springt ze weer tegen vreemden op bv. Alleen zijn is zowiezo erg lastig voor haar maar ze is momenteel wel erg paniekerig als ze denk dat we weggaan, pffff. Is denk ik ook echt leeftijd.
Verder is het eigenlijk nog steeds het braafste-meisje-van-de-klas, maar we houden 'r even strak in de gaten want ze verzint zo af en toe weer iets nieuws. Ik geloof dat het een subtiele puber is, da's misschien net zo lastig als een volledige ik-ga-ervoor-puber ::)!
Met eten moeten we even doorzetten denk ik, echt even streng zijn, al vind ik dat erg moeilijk... ik ben een slappe hondenmoeder! :)

Maar nou heb ik je topic gekaapt, sorry! :-[
#1493829
Haha geeft niet. Vervelend dat Alba last heeft van haar hormonen. Eerste keer dat Rhea schijnzwanger werd, hebben we haar ook Puur gegeven. Vond wel dat ze er redelijk sloom van werd. Tweede keer kreeg ze het ook preventief en had ze nergens last van. Daarna werd ze heel erg depressief en futloos. Rhea heeft een cyclus van 5 maanden dus is nu al voor de 4e keer loops! Moet wel zeggen dat ze het ook niet erg is, en ook weinig last heeft van haar hormonen. We hebben haar de 3e keer geen Puur meer gegeven omdat we het idee hadden dat ze daardoor zo last van haar hormonen kreeg. Ze ging fluitend erdoorheen, nergens last van, beetje graverig maar dat is niet erg. We geven haar nu ook niks. Je hebt kans dat ze de volgende keer geen last meer heeft hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door