Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
#1487823
Sinds een tijdje niet lekker meer, haas, eend en paard eet hij een beetje als hij er 's avonds achter komt dat hij echt niets anders krijgt. Rundvlees & Kip wel altijd lekker, met runderhart en kuikens is het feest. Lever wilt hij ook niet, kippenlever met veel filet gemixt gaat soms nog. Karkassen (deze zijn wel nieuw voor hem) likt hij een paar keer aan en laat t dan links liggen. Vis is wel weer lekker, als er vies vlees naast staat  :-\
Als hij eten heeft wat hij niet lekker vindt eet hij zo 2 dgn niet ('s avonds voor t slapen krijgt hij wel altijd een kuiken) en als het weg te krijgen is ongeveer 100gr per dag. In het begin at hij gemakkelijk 250-300gr per dag, toen was hij nog niet 'geholpen' en kwam nog niet buiten. Nu, 1,5mnd verder, eet hij aanzienlijk minder, terwijl hij wel naar buiten gaat.
Nu bestaat zijn dieet vnl uit: kippennekken, rundvlees, -hart, kiphart, -maag, -lever, -filet, eenhart(verdunt!) een klein beetje haas en sardientjes/zalm. Qua vleesbot enkel kip. Lekkere maaltijden gaan ongv per 150-200gr per dag.

Is het normaal dat hij zoveel minder gaat eten als hij de ergste groei voorbij is? Hij ziet er goed uit, slank (niet te), mooi droog gespierd en vol energie. Zijn drollen zijn geen geknakte sigaren meer, maar langwerpige keuteltjes met soms iets dat lijkt op een licht schildje eromheen.

Omdat ik denk dat het niet voldoende gevarieerd is heb ik carnibest bij gekocht, maar dat gaat er ook alleen maar is als hij echt honger heeft.

Heeft iemand tips/commentaar? Eet hij voldoende en is het verschil tov de groei periode gewoon groot of is dit echt te weinig?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1487877
mss dat hij buiten bij iemand anders mee-eet?
ot heeft overigens ook periodes van weinig eten, toen ze nog in de groei was, leek dat zelfs extremer.
kwartels eten ze hier altijd goed. ook de kale van herby reken ik als compleet, want daar zitten ook wat orgaantjes in. of probeer eens konijnenlever, dat vinden ze hier lekkerder dan kippenlever.
Door *Flip*
#1488378
bedankt voor de tips!

ik zie net dat het eerste deel van mijn vorige bericht mist  :-\
Daarin beschreef ik de kat, nog even in het kort dan: "maine coon x, 6mnd, ongv 1mnd geleden gecastereerd en >3kg"

Ik denk niet dat hij ergens anders mee eet, want hij kan pas sinds 2 dagen de tuin uit en gaat alleen 's morgens naar buiten (de hele middag slaapt & knuffelt hij) 's morgens heeft hij nooit gegeten, trek komt pas va het einde vd middag. Hij komt ook nog ongv elk half uur terug in de tuin, kijken zijn huisje er nog is en dan gaat hij weer, hihi.

Hopelijk is het dan een 'periode'. Donderdag is er markt en dan zal ik eens om kwartels vragen bij de poelier en vragen wat hij met zijn 'afval vlees' doet. 

Hij eet ook nog graag kalkoen, incl bot als t geslagen is, maar kan dit als variatie op kip gezien worden? En zijn ontlasting, moet ik minder bot voeren? Het is ook droog, maar dat zou kunnen doordat t vocht eruit getrokken wordt door het grind in de kattenbak.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1488468
een kalkoen is idd een andere diersoort dan kip. ik vind de botten te hard. versdrollen zijn wel compacter en droger dan blik/brokdrollen.
maak er anders eens een foto van, dan kunnen we kijken of de drollen te hard zijn.
Door *Flip*
#1489568
Zijn gebit is in orde en uitgewisseld. Konijn was een paar weken geleden nog lekker, nu niet meer. Ik heb nog wat in de vriezer en probeer het binnenkort nog een keer.
Gisteravond heeft hij CB-lam op, dit vond hij wel lekker. Hij weigert gewoon dingen te eten die hij niet (zo) lekker vindt. Ik houd best lang vol, maar om hem een paar dagen alleen maar 's avonds een kuiken te geven lijkt mij ook niet goed voor hem... Na de 3e dag geef ik hem s avonds toch maar weer iets dat hij wel lust.
Op het moment lust hij: kip, kalkoen, rund, lam en paard, haas&eend gaat er in als hij honger heeft.
Duif & kwartel moet ik nog ergens vandaan zien te halen. Als hij dat lust heeft hij in ieder geval variatie. Kip blijft denk ik wel favoriet, daar eet hij ook wel kleine 200 gr per dag van.
De kattenbak heb ik vanmorgen geleegd, de foto komt morgen.
Door *Flip*
#1493146
Het eten heeft zich zelf weer helemaal opgelost :), alles is weer lekker en hij eet als een bootwerker (300gr/dag!!) Zijn poep is ook weer mooi. Deze vind ik niet meer in de kattenbak, tss de struiken in de tuin poept lekkerder  :( Volgende keer eerst maar even afwachten voordat ik mij druk ga maken...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door