Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door AmStaff
#1493035
Hoi allemaal,

Ik had de zoekfunctie al gebruikt over dit onderwerp,maar wilde weten in wat voor mate je bepaalde supplementen moet geven.
Wij hebben een Am. Stafford(1 jaar oud) en hij verhaart echt enorm.
We hebben hem al maanden op div. kvv en had eigenlijk al verwacht dat het minder zou zijn.
Nu las ik over chorella en zeewier.
Kun je dat gewoon beide geven en in wat voor mate.
Als iemand een andere goede ervaring heb met een ander supplement zou ik dat ook graag willen horen.

Alvast bedankt voor het advies

Groetjes Daniel
Door Nadia
#1493059
Meerdere staffords hebben hier last van. Huidproblemen staan dan ook hoog in het lijstje. Mijn amstaff heeft er gelukkig geen last van.
Ik zou goed blijven borstelen. Ikzelf gebruik een Kong Borstel. Vind ik echt ideaal. Daarnaast laat Kain zich gewoon met de stofzuiger afzuigen..

Welke KVV gebruik je?? Wellicht dat er toch iets inzit waar je hondje niet tegen kan.. (granen)
Door AmStaff
#1493177
Hoi Nadia,

Met onze vorige staff hadden we veel minder last.
Misschien dat we zo'n kongkam dan maar moeten proberen,maarja helpt dat tegen verharen.
Uiteraard haalt het de losse haren misschien wat beter weg en moeten we vaker gaan borstelen.
Dank voor je reactie
Door Nadia
#1493180
Ik weet niet of het echt helpt tegen het verharen.. kain vind het iid lekker om geborsteld te worden..
Daarnaast wat je eruit borsteld kan niet meer op de grond vallen.. En wellicht helpt de 'massage' ervan dat de haren steviger worden..

De amstaff die ik met mijn ex heb gehad haarde ook zo ontzettend veel.. Als ik die had geborsteld lag er zo veel haar dat het leek of een grote langharige hond geplukt was.. Niet normaal zo veel..
Gebruikersavatar
Door essie74
#1493446
klopt! zo min mogelijk borstelen is ook ons advies geweest van de fokker, mede door de niet aanwezige ondervacht zou je dit inderdaad alleen maar meer gaan stimuleren...

Wat ik wel vaker hoor, is dat zodra de dagen weer langer worden de honden van nature automatisch gaan verharen, zich klaarmaken voor de lente e.d.

En dat samen met de overgang naar kvv kan natuurlijk de hoeveelheid ook verklaren...

Succes!

Esther
Door Metaldog
#1493545
[quote="AmStaff"]
en moeten we vaker gaan borstelen.
[/quote]
NEEEE, niet vaker gaan borstelen want dan stimuleer je het alleen maar. Laat de vacht zo veel mogelijk met rust. Ik krijg vaak dit soort honden in de trimsalon waar de eigenaar helemaal gek van wordt. Wat je kan doen is je hond door een trimsalon laten behandelen en er dan zelf van af blijven. Meestal wordt het verharen dan een stuk minder. Helemaal vrij van ruien zijn ze nooit maar hoe meer je de natuur zijn gang laat gaan hoe beter. Hooguit een keer per week even de losse haren er uit halen maar dus niet flink gaan borstelen.......
Grtz
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1493573
Gisteren opperde mijn man nog om alle drie kaal te scheren hier. Hier zitten we ook flink in het verharen, ik wordt er gek van, is gewoon niet tegenop te stofzuigen.

Het verharen word wat minder met de tijd.
Door mysmoothcollies
#1493677
Hoi, Af en toe een klein scheutje zalmolie kan (tijdens de verhaarperiode) helpen en alleen borstelen wanneer ze de ondervacht kwijt moeten verder niet. Wil je de ondervacht er makkelijk en snel uit hebben, dan helpt een bostel/kam zoals de Furminator of Dumanchi (als ik het goed schrijf) erg goed. Lees anders eens het boek, stop het verharen van je hond. Daar staan de verschillende vachttypen en de soorten verharing die er bestaan mooi in beschreven.

Groetjes,
Door Metaldog
#1493719
@ Claudette
Jouw honden hebben een heel ander soort vacht. Diezl komt nog wel in de buurt van de Amstaff maar Luna en Buffy zijn hier niet mee te vergelijken. Bij Luna en Buffy kun je de ondervacht uitblazen als ze in de rui zijn.

@ Amstaff
Een vochtige zeemleren lap wil ook nog wel eens helpen om wat haren er af te krijgen maar echt.... niet te veel aan die vacht gaan prutten, je maakt het alleen maar erger. Er zijn wel vitamine en idd zalmolie die willen helpen maar verwacht geen wonderen. De ene hond verhaart ook  meer dan de andere.

De furminator heeft bij jouw hond dan ook niet heel veel nut want er zit geen ondervacht. Furminators werken heel goed bij bijv. Duitse Herders en Labradors maar niet bij de Staffies.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1493732
[quote="Metaldog"]
@ Claudette
Jouw honden hebben een heel ander soort vacht. Diezl komt nog wel in de buurt van de Amstaff maar Luna en Buffy zijn hier niet mee te vergelijken. Bij Luna en Buffy kun je de ondervacht uitblazen als ze in de rui zijn.

@ Amstaff
Een vochtige zeemleren lap wil ook nog wel eens helpen om wat haren er af te krijgen maar echt.... niet te veel aan die vacht gaan prutten, je maakt het alleen maar erger. Er zijn wel vitamine en idd zalmolie die willen helpen maar verwacht geen wonderen. De ene hond verhaart ook  meer dan de andere.

De furminator heeft bij jouw hond dan ook niet heel veel nut want er zit geen ondervacht. Furminators werken heel goed bij bijv. Duitse Herders en Labradors maar niet bij de Staffies.
[/quote]

Nee lijkt me niet dat de vacht van een Berner of een Xvlinder op de vacht van een Amstaff lijkt. Lijkt me wel dat Diezl in de buurt komt van een Amstaff, hij is er mee gekruist. Maar Amstaff weet dat ik een XAmstaff heb.

Ik vind een droge zeemleren lap beter werken dan een natte
Door Metaldog
#1493763
[quote="*Nikki*"]
Ik vind een droge zeemleren lap beter werken dan een natte
[/quote]
Ach, jij bent altijd al een eigenwijs..... ;) ;) ;D ;D
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1493785
[quote="Metaldog"]
Ach, jij bent altijd al een eigenwijs..... ;) ;) ;D ;D
[/quote]

Ach jij bent altijd al een betweter  ;) ;) ;D ;D
:biggrin2: :biggrin2:  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door petra-amsterdam
#1493841
[quote="*Nikki*"]
Ach jij bent altijd al een betweter  ;) ;) ;D ;D
:biggrin2: :biggrin2:  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
[/quote]

Ehm...dan ben ik SUPERbetweter want EN ik borstel zelden EN ik gebruik indien echt nodig  ,n bijna droge zeem :biggrin2:

PS bij de tweede van links he...das onze Staffpoedel 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door