Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#149307
Hoi!!!

Eerst was ik niet van plan om Shunka te laten steriliseren, de eerste loopsheid verliep vlekkeloos, Sammy snuffelde en voor de rest niets. de tweede loopsheid was een ramp!!!! Sammy liep bijna de muren op en tijdens een wandeling in een fractie van een seconde hup hup Sammy en Shunka hingen aan elkaar. 3 dagen later was ik bij de dierenarts voor een prikje(abortus) en 7 dagen moest ik nogmaals voor een prikje. Zo kwamen er zeker geen pupjes. Ik had toen besloten om Shunka in december te laten steriliseren maar ze was schijnzwanger(heel licht maar toch).En mijn dierenarts wilde geen risico nemen en zei om nog een weekje of 2 te wachten, maar toen had ik examen en toen mocht Shunka niet gesteriliseerd worden "je weet dat er iets gebeurt en mijn vader wil dat mijn examen zo zorgeloos mogelijk verlopen"
Daarom had ik besloten om nog 1 loopsheid te wachten om haar te steriliseren.
Begin mei was Shunka loops geweest, het was echt vreselijk, Sammy was echt niet te houden, sliep niet, blafte gans de nacht, at niet,.... ++++++ als we gaan wandelen waren liep hij overal achter haar aan, maar Shunka zit altijd in de struiken en tussen de bomen noem maar op toen had ze totaal geen aandacht voor Sammy maar hij wel voor haar. Met het gevolg Sammy sprong over een balk Shunka achterna en viel vreselijk, waardoor hij weer vreselijk last had van zijn elleboog. 2 dagen later sprong hij over een gracht maar haalde maar half de sprong waardoor hij vreselijk viel, met weer heel erg veel pijn aan zijn elleboog. Sammy is 2 maal geopereerd geweest aan zijn elleboog (ED)

Shunka zou nu normaal in augustus worden gesteriliseerd. Maar we zijn nu al halverwege augustus en nu zeg ik halverwege september omdat we nog een drukke maand hebben (weekend ardennen, brevet agility,...)
Ik ben ook bang als ik haar laat steriliseren dat haar vacht echt slecht zal worden, ik heb onlangs op een friese stabij forum een foto een vacht gezien zowel voor als na castratie. Die vacht was echt afschuwelijk geworden. Ook ben ik een beetje bang dat haar karakter misschien zal wijzigen. Ze heeft een prachtige werkdrift en ik wil zeker niet dat dat mindert. Over zwaar worden heb ik geen schrik, mijn hondje barft ;D
ik heb ook schrik voor de narcose en dergelijke, het is en blijft toch een kleine operatie

Shunka wordt slecht om de 9 à 10 maand loops.

Wat moet ik doen?? moet ik haar laten steriliseren? Persoonlijk ben ik er niet zo voor omdat het toch wel een beetje tegen de natuur in is, en ik heb mijn honden graag natuurlijk. Sammy castreren is geen optie, mijn hond moet ballen aan zijn lijf hebben ;) ;D ;D ;) ;)

Ik heb ook al gehoord dat gesteriliseerde teefjes een brozer lichaamsgestel hebben??
Door Lind@
#149309
Als je haar niet wilt laten sterilliseren, kun je de reu dan niet uit logeren doen? Dat heb ik ook gedaan met mijn reu.
Sowieso apart uitlaten denk ik.
Laatst gewijzigd door Lind@ op do 19 aug 2004, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#149319
Ik snap je vraag niet ??? Je geeft jezelf nl al antwoord: je wilt haar eigenlijk niet steriliseren en castreren van je reu wil je ook niet.
Dus goed opletten tijdens de loopsheid en je honden uit elkaar houden, verder is er geloof ik een middeltje van VSM 'Pro dier geslachtsdrift' wat je eventueel aan je reu zou kunnen geven, moet je al wel van te voren mee beginnen, dat maakt het voor hem misschien iets makkelijker.
Je zou je reu natturlijk ook op de moeilijkste dagen in een dierenpension kunnen doen of een logeeradres zoeken.
Laatst gewijzigd door Nitus op do 19 aug 2004, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door