Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jokeuf
#1449512
Heeft iemand een voorbeeld menu voor een kater met blaasgruis problemen?
Door flin
#1450223
hai en welkom!

vooral vers  :)  als in 'n kvv zonder graan en rijst, (kant en klaar uit de verpakking te halen)

of idd zelf samenstellen,
dan ga je nu even kijken wat de katzels al allemaal aan vers willen eten, en van daaruit een menu'tje maken, mochten ze zo geen botjes willen knagen, dan zou je 't ook zelf kunnen malen

de meeste kattenmenu's varieren van 40-50 % bevleesd bot, 15-20% verschillend orgaan vlees, en voor de rest, wat vette vis, een ei, en spiervlees

succes!
Door jokeuf
#1453578
Dank je voor je reactie  ;)
Heb hier een beginnetje gemaakt met kippenekken, hartjes, wat spiervlees en een paar dagen carnibest natuurvoer.
We wonen hier met 2 katers en een dames hondje.
Onze Sammy ( een van de katers) vind het helemaal feest en is zeer bereid om wat de andere dieren niet lusten ook te verorberen ... jammer is dat Koos (de blaasguis kat) het allemaal wat vreemder en oneetbaarder vind ... maar het lijkt erop dat hij het toch wel aantrekkelijk vind... nog even doorzetten.
Door flin
#1455942
ah, klinkt als: #goed# !

laat katzels niet lijnen, en alles op 't gemakje... komt 't helemaal in de richting!
Door wendy hostyn
#1492844
één van mijn katers heeft ook struviet in zijn blaas gehad. aanvankelijk kreeg hij hill's s/d, maar het probleem is wel teruggekomen. hij staat nu al enkele maanden op barf en tot nu toe doet hij het er geweldig op! het heeft wel vier dagen geduurd vooraleer hij van brokjes naar barf wilde overgaan... behalve pens en niertjes eet hij nu zowat alles wat je hem geeft :biggrin2: qua percentages krijgt hij een 60-70% vlees, 15% bot en 15% orgaan
Door Mirj@m
#1492926
Mijn blaasgruiskater doet het ook erg goed op vers!
Omdat hij inmiddels ruim 7 is en eigenlijk altijd op brokken heeft gestaan moest ie erg wennen, maar ik heb hem in het begin 'gefopt' door  de het voer dat ie niet snapte in te smeren met wat sap van een blikje snoezepoes :D Nu eet ie praktisch alles, met de kuikentjes ben ik nog aan het oefenen en morgen krijg ik weer wat nieuwe dingetjes voor in het menu, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Mocht je nog interesse hebben in een voorbeeldmenu dan kan ik die van mij wel ff posten. Ik heb alleen net gisteren een nieuwe gemaakt en die ligt nog in de auto :D dus moet ik straks ff halen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door