Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jette
#1490766
Hallo ,ik zit al jaren op dit forum en lees heel veel mee maar nu heb ik een probleem waar ik niet uitkom en misschien weet iemand van jullie hier raad.Ik heb een hondje van 10 maanden \Havanezer/die ik maar niet over zijn wagenziekte heen kan krijgen .Al de voor de hand liggende dingen heb ik al geprobeers.Dichte bench ,open bench,voor in de auto ,achter in de auto,op de grond , pilletjes Hoog op de voorstoel zodat hij buiten kan kijken ,niks werkt echt.Het is een heel mooi hondje en zou graag naar de show gaan met hem maar dat gaat zo niet werken ,Help wie weet wat.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1490773
als je even de zoekfunctie gebruik kan je andere topics erover vinden..
misschien zit daar wel de tip bij!!!!
mijn hond had het ook en ik ben toen naar een homeopaath gegaan, binnen no time was ie ervan af!
Door Sella
#1490798
jette schreef: Hallo ,ik zit al jaren op dit forum en lees heel veel mee maar nu heb ik een probleem waar ik niet uitkom en misschien weet iemand van jullie hier raad.Ik heb een hondje van 10 maanden \Havanezer/die ik maar niet over zijn wagenziekte heen kan krijgen .Al de voor de hand liggende dingen heb ik al geprobeers.Dichte bench ,open bench,voor in de auto ,achter in de auto,op de grond , pilletjes Hoog op de voorstoel zodat hij buiten kan kijken ,niks werkt echt.Het is een heel mooi hondje en zou graag naar de show gaan met hem maar dat gaat zo niet werken ,Help wie weet wat.
Mijn vorige hond was met 16 maanden plotsklaps van de wagenziekte af en nooit meer gehad.
Een dierenarts zei dat het met het niet afzijn van het evenwichtsorgaan te maken had.
Dan zou die walgelijk dure nieuwe anti misselijkheidspil van de da wat kunnen zijn.
Ik heb de naam geblokt zo duur :(
Door jette
#1490855
Ik heb bijna alles al geprobeerd.Nu kreeg ik deze morgen het advies om het eens met Bachbloesem te proberen zou dat wat zijn,heb ik nog niet geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1490861
Hoe wagenziek is het pup precies, Schiet het in de stress,of kotst het zich leeg of beide en hoelang duurt het voordat het gaat kotsen.

Had je Puur reisziekte al geprobeerd, of een andere homeopatisch middel, of om van tevoren gember te geven. Allemaal nog het proberen waard.
Door diergedrag
#1490934
Met de BachBloesem Scleranthus heb ik een hond heel goed kunnen helpen (na een paar keer was zij er definitief van verlost, gelukkig). Puur Reisziekte hielp niets bij haar.
Door Alba
#1491047
Als het hondje misselijk wordt in de auto kan pepermunt (olie) ook helpen heb ik me laten vertellen. Ik zou er niet te lang mee prutsen, en naar een homeopaat gaan. Ik heb een tijdje een Border Terrier geshowd voor een kennis, dat arme hondje was ook altijd ziek in de auto en moest elke keer bij aankomst met een natte washand opgepoetst... met een Havanezer wordt 't ingewikkelder natuurlijk.
Succes met het vinden van een oplossing én hopelijk ook op show!
Door jette
#1492074
Heb nu van een homeopaat druppels gekregen ,ik hoop dat die wat doen,ook maar weer met trainen beginnen om de auto leuk te maken.O,ja antwoord op de vraag ,hij kwijld en kots en is heel erg ziek.Ben er van overtuigd dat het ondertussen ook tussen de oren zit maar hij is echt goed ziek.Met of zonder eten het maakt allemaal niet uit.
Door inni
#1492118
Nu kunnen jullie lachen (net als ik vroeger), ik liet op aanraden van iemand die 't zelf uitprobeerde zo'n rubberen stripje aan m'n autootje bevestigen........... geen wagenzieke hond meer."'t Ja das toeval" na enkele keren met een niet zieke hond te hebben rondgereden heb ik als test toch maar de andere wagen genomen, geen km verder een brakende Berre, terug naar huis om van auto te wisselen geen probleem. Enkele dagen later opnieuw de auto zonder sliertje geprobeerd, weer een zieke hond. Vraag me niet hoe, maar hier werkte het.
Wel zorgen dat je 't op de juiste manier laat bevestigen (de koperdraat in 't sliertje moet de chassie van de wagen raken) is me erbij vertelt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1492690
hier ook eentje hoor die kwijlde al als ie alleen de auto zag, in de auto liep het met straaltjes uit zijn bek, we waren de straat nog niet uit of hij had al gespuugt, de bocht om en hij plaste, de volgende bocht en hij had gepoept...
echt heel erg, ik haalde hem zeiknat en onder de kwijl uit de auto en dan waren we enkel een blokje om geweest.....maar goed het is goed gekomen!!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1492830
Ik heb hier meerdere kwijlers en kotsers. Zelfs vóór we het dorp uitrijden (nog geen km) kwijlt de eerste al. Drempels en bochten zijn de boosdoeners. Op de snelweg gaat het goed. En als we bijna ter plekke zijn komt de maaginhoud naar buiten. Eten of niet eten maakt niets uit. Tegenwoordig geef ik een half Primatourtabletje en zelfs dat helpt niet altijd. Bij mijn herplaatsertje Thorin hielp het wel, hij heeft niet gekotst tijdens de reis van 1 uur.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door