Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1492586
Heb vandaag fazant binnengekregen..

Het is bijna ontdooit, ga het zo geven.. Maar.. Die geur die er aan zit :-\ Is dat normaal?? Het ruikt een beetje weeïg.. Ik heb geen flauw idee hoe ik het anders moet omschrijven... Is mijn fazantje niet meer goed? of hebben deze beesies altijd een 'geurtje'??
Door Alba
#1492589
Fazant heeft meestal zo'n zoetige lucht, al moet ik zeggen dat onze vorige lading wel erger rook dan die van daarvoor dus die had misschien langer gelegen voor hij de vriezer inging ofzo. Maar tenzij het echt rot ruikt, denk ik niet dat jou fazant niet meer goed is.
Door Nadia
#1492595
Op de verpakkingsdatum staat november.. Dus zal denk ik nog wel goed zijn..

Zoetig.. Ja zo zou je het ook kunnen omschrijven.. Of een beetje als kip dat 1 dagje te lang ligt..
Gebruikersavatar
Door pike
#1492627
Er zit wel een luchtje aan de fazant. Dat komt volgens mij door de darmen die er nog inzitten. Ik haal die er altijd uit evenals de maag.
Door Nadia
#1492634
Moet dat?? Ik heb ook fazantkarkas MET organen.. Moeten de darmen en de maag eruit??? Waarom doe jij dat?? Voor eventuele granen??
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1492636
Nadia schreef: Moet dat?? Ik heb ook fazantkarkas MET organen.. Moeten de darmen en de maag eruit??? Waarom doe jij dat?? Voor eventuele granen??

:biggrin2: succes nadia  :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#1492641
Ik vind fazant ronduit ruiken naar een soort rotte poep. En mijn honden denken daar precies eender over! Ze vinden het ZO goor dat ze het zelfs weigeren uit hun bak op te pakken om ernaast te smijten om de rest van het (ander) vlees op te eten. En dat terwijl ze een 10 weken rottend fazant karkas uit het bos niet te versmaden vinden :-X. Lellekerts zijn het >:( :biggrin2:
Door millyckk
#1492653
Fazant ruikt idd. sterker dan b.v. patrijs of parelhoen, het is even wennen maar hier staat het met stip op 1! ( ook het karkas met orgaan incl maag die altijd als laatste wordt gegeten, de darmen zijn er altijd wel uit)
Door Nadia
#1492668
Heb het net in zijn geheel gegeven..

Als laatste lag er een 'zak' ter grote van een kleine lamsnier (ook ongeveer die vorm) Kain heeft wel alles opgegeten.. maar uit die zak kwam het galgenmaal van meneer of mevrouw fazant.. Zou dit de maag zijn geweest?? Of de darmen??

Ik heb geen flauw idee wat er wel/niet inzat.. Het was fazantkarkas van Herby

Wat een avontuur!
Door Nadia
#1492688
jaaa.. Het was idd hard ja... Kain nam het in zijn bekkie.. Liet weer vallen.. Weer kauwen.. Volgens mij wist hij niet zo goed wat hij er mee moest :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1492713
Nadia schreef: Moet dat?? Ik heb ook fazantkarkas MET organen.. Moeten de darmen en de maag eruit??? Waarom doe jij dat?? Voor eventuele granen??
Ik haal maag en darmen er uit omdat Pike en Duc de karkassen anders niet aanraken. Armagnac wel, die eet er met smaak van maar laat maag en darmen keurig achter. Dus voor hem haal ik ze ook eruit, dat doe ik dan liever dan dat ik achteraf die uit elkaar gepeuterde rommel uit het gras moet vissen ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door