Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1490521
Even een vraagje.

Onlangs was ik in de dierenwinkel om wat kant en klaar versvoer te kopen.
Ze hadden daar Rodi Lamshart met een plaatje van een hond op de verpakking. Bij velen hier wel bekend denk ik zo.
Ik maakte toen een opmerking naar de verkoopster van: dit kan ik ook wel aan katten voeren toch? Toen zei die vrouw: nee, dat denk ik niet, dan kan je beter dat andere merk (weet niet zo uit mijn hoofd welke en heb geen zin om weer de schuur in te gaan naar de vriezer) want daar staat ook een kat op de verpakking.
Het was bijna sluitingstijd, dus ik had geen zin meer in een hele discussie, dus toen heb ik de rodi maar laten liggen. Maar bij mezelf had ik echt zo iets van: waarom zou een kat de rodi lamshart niet mogen.
De verkoopster had er namelijk geen beter antwoord op, dan dat er alleen maar een plaatje van een hond op de verpakking stond en bij het andere merk stond er een plaatje van een hond of kat op.  :P
Ikmvond het maar een vage redenering, want als ik ingredienten rodi lamshart intype, dan krijg ik als info dat er puur lamshart inzit en niets anders.
Dus eigenlijk zegt de verkoopster dan dat een kat geen lamshart mag, of zie ik dat nu verkeerd?
Ben benieuwd naar jullie mening. :D
Door Rianne145
#1490578
Helaas is dat het gemiddelde niveau en kennis van de meeste dierenwinkel medewerkers. Niet alleen hun kennis over verse voeding is nihil, maar de rest ook! Ik zou niet weten waarom ze het niet mogen hebben. Wel in verhouding natuurlijk, maar hart is een belangrijk ingredient voor je menu.
Door bloemetje
#1490680
Ik zou hier niet eens over na gaan denken en idd geen discussie over beginnen.
Dit meisje heeft duidelijk geen flauw idee van wat ze aan het doen is.  Laat dat kind in haar sop gaarkoken en vertrouw lekker op je eigen kennis. Het enige wat je hiervan geleerd hebt is dat je aan haar niets moet vragen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1490771
op de potjes olvarit-wortel staat een witte baby. mocht je een bruine baby hebben, is olvarit-wortel daar niet geschikt voor. voor bruine baby's hebben we in een ander schap andere merken staan, want daar staat wel een bruine baby op de verpakking.
Door liessie
#1491100
koekje schreef: op de potjes olvarit-wortel staat een witte baby. mocht je een bruine baby hebben, is olvarit-wortel daar niet geschikt voor. voor bruine baby's hebben we in een ander schap andere merken staan, want daar staat wel een bruine baby op de verpakking.
Hahahaha, het is me helemaal duidelijk Sandra ;D

btw, dat "meisje" in de winkel is volgens mij de eigenaaresse :biggrin2:
Laatst gewijzigd door liessie op do 21 jan 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1491102
koekje schreef: op de potjes olvarit-wortel staat een witte baby. mocht je een bruine baby hebben, is olvarit-wortel daar niet geschikt voor. voor bruine baby's hebben we in een ander schap andere merken staan, want daar staat wel een bruine baby op de verpakking.

;D ;D ;D duidelijker kan t niet omschreven worden
Door Rianne145
#1491429
liessie schreef: Hahahaha, het is me helemaal duidelijk Sandra ;D

btw, dat "meisje" in de winkel is volgens mij de eigenaaresse :biggrin2:
Ook die hebben helaas ook niet altijd de kennis die ze in huis zouden moet hebben.... :'(
Door liessie
#1492375
koekje schreef: op de potjes olvarit-wortel staat een witte baby. mocht je een bruine baby hebben, is olvarit-wortel daar niet geschikt voor. voor bruine baby's hebben we in een ander schap andere merken staan, want daar staat wel een bruine baby op de verpakking.
Dan heb ik toch een treurige mededeling voor alle niet golden retriever bezitters, toen ik vandaag alsnog wat rodi kocht, zag ik dat er een golden retriever op stond (had ik de vorige niet zo op gelet), dus vrees dat de rodi dan alleen voor golden retrievers is ;)
Door Happy Tail
#1495537
liessie schreef: Dan heb ik toch een treurige mededeling voor alle niet golden retriever bezitters, toen ik vandaag alsnog wat rodi kocht, zag ik dat er een golden retriever op stond (had ik de vorige niet zo op gelet), dus vrees dat de rodi dan alleen voor golden retrievers is ;)

blij dat ik barf ;D daar staan geen plaatjes op :D

daaron heeft koninklijk konijn ook die zakken met die hondenrassen erop, dan weet je zeker dat je het juiste voer koopt...nu begrijp ik het ook :D dus als er een boxer op staat, dan mag je het niet aan een herder voeren.....want die zitten heel anders in elkaar.

nee helaas is de kennis over vers voeren in veel dierenwinkels erg triest. Het begin is er, maar zo lang ook hun ook ondersteund worden door brok fabrikanten zullen ze zich niet zo snel verdiepen hierin. Brok is uiteraard veel makelijker te verkopen, want de doosnee honden en katten bezitter weet dat een goede brok natuurlijk wel goed is.....verder gaat de kennis niet.
Door Limpy
#1496154
Helaas niet alleen dierenwinkels...in mijn DAP krijg ik de assistentes allemaal de kast op met het feit dat ik mijn katten af en toe pens geef, en dan ook nog rauw net als de rest v/h vlees, zou niet mogen zie je ze dan denken!

De dierenwinkel waar ik mijn carnibest haal is helaas ook onnozel over katten en pens en sommige andere vleessoorten, gelukkig heb ik een goeie dierenwinkel waar ik m´n barfspullen haal en moedigt zij  aan vooral uit te proberen met nieuwe smaken (haar katten eten ook pens mee met de honden) en geeft goeie info!
Door liessie
#1505829
Zal ik het nog leuker maken?

Mijn buurvrouw kwam met een boekje, waarin iets stond over "vers voeren"
Hierin stond: gevogelte en varken alleen gekookt voeren (of iets in die trent)
Varken?????

Gelukkig za het er uit als een heel oud boekje en gaat het alleen maar om "gedateerde info".

Was een boekje van tirion, dus ben benieuwd of er hier mensen zijn met een nieuwer exemplaar en oe het dan daar in staat en anders ga ik eens op zoek in de bieb, in de hoop te kunnen lezen dat ze de info aangpast hebben....
Volgens mij stond er ook in, dat je lever en dergelijke eerst aan moet braden :-\
Door C@rine
#1510498
Jaren geleden heb ik stage gelopen op het asiel voor het papiertje Honden en kattenbesluit.
Als trimster verzorg ik nog steeds hun binnen gebrachte verwaarloosde honden en katten vachten,en daarom ga ik er nog regelmatig koffie drinken.
Kom ik een keer op de koffie, ik loop dan gelijk door naar de katten afdeling. Zit daar 1 kat in de kooi met een briefje erop speciaal dieet diarree :-X
Bij de koffie vraag ik wat er met die kat aan de hand is, tja ..dat is een lang verhaal en heeft al 1000 gulden gekost  ???
Ik zeg ga even naar huis en ben zo terug. Kom ik terug met Rodi lamshart , even ontdooien in de magnetron en die kat gegeven,
plus instucties achter gelaten.
De volgende dag wordt ik gebeld......de diarree was over  :biggrin2:
Mijn vraag "krijg ik nu de helft van die 1000 gulden" :D  :D  :D  >:( dus!!
Door liessie
#1511158
Haha, dus jij had ze 1000 euro kunnen besparen met wat "hondenvoer". Jammer dat je het niet eerder geweten had, van die kat :-\
Maar was hun reactie niet al goud waard? ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door