Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Evelien01
#1491672
Ik wil mijn 10 katten ook wat meer barf gaan geven. Nu vraag ik mij af, hoe doen jullie dat? Ik zie het al voor me namelijk dat als ik kippennekjes etc. uit ga delen dat ik die vervolgens overal door het huis tegen ga komen. Ik heb voornamelijk zwerfkatten en een aantal zijn nog zeer schuw waardoor ik ze dus niet op 1 kamer o.i.d. kan zetten. Nou heb ik er niet zo'n zin in om straks kippennekken of kuikens in mn bed te vinden. Ben benieuwd hoe jullie dat doen met de katten?
NU krijgen ze vaak gewoon in stukken gesneden kipfilet, rund etc. en helaas omdat er twee dames zijn die weigeren vlees te eten ook nog br*kken. Maar ik wil ze dus ook bot gaan geven en ik vind het leuk om ze lekker te zien vechten met hun 'prooi'.
Door *Flip*
#1491959
met 10 katten tegelijk :o Dat lijkt mij ook een hele klus! Ik heb maar 1 kat, vlot geleerd om van de snijplank te eten, wat er naast valt wordt zelfs netjes weer terug gelegd. Slepen met zijn eten bewaard hij maar voor buiten. Heb je een tuin? Het lijkt mij vrij onmogelijk om 10 katten keurig op een rij vd snijplank te leren eten...
Op het forum lees ik vaak dat katten in de badkamer/badkuip/douchebak eten krijgen. Misschien kan je dat in 'shifts' van ongv 3-4 katten doen? Wel veel werk. Anders een oud laken waar ze op kunnen eten, dan hebben ze wat ruimte en kan je het toch schoon houden. Vooral zwerfkatten zullen hun prooi naar een 'veilige' plek gaan slepen, die zou je in het begin beter apart eten geven.
Fijn voor je katten dat ze mogen Barfen, maar toch sterkte voor jou!
Door Too
#1492081
Voor een 10-tal.... misschien heeft Ibbi of Askim of... een slimme tip zij hebben ook veel katten.

Sinds mijn duo op een handdoekje eet wordt er niet of nauwelijks gesleept, gladde vloer vonden ze lastig Cera smeerde m dan naar buiten en at op de deurmat, Tootje koos voor de badmat  >:(
Spelen met eten hebben ze nooit gedaan, slepen gebeurt/gebeurde vnl als t te onrustig was  nu kunnen ze mekaar niet zien en ik trek me terug... dat werkt hier t beste

Leuk trouwens dat je ze barfhapjes gaat geven, ik ben benieuwd hoe dat gaat
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1492123
Ik heb 7 katten en die hebben ieder hun eigen plek zelf gecreëerd om te eten. Ze slepen gelukkig niet hun prooidieren.
3 zitten er bij mij op de bar. 1 in een hoek naast het gasfornuis. 2 in de keuken op de grond en 1 boven.

Het is even uitproberen en in het begin heeeeeeeeeel goed in de gaten houden waar ze heen gaan.
Door Mevroi Kruim
#1492320
Ik sluit sowieso slaapkamerdeuren, en zeker als ze gaan eten. Ik had er 5 tegelijk aan de maaltijd, 3 in de waskamer en 2 op de overloop (die waren neuroot en konden niet naast de anderen eten). Ze slepen de boel wel uit de bakjes maar bleven wel netjes op hun plek, en ze wisten ook precies waar hun plekje was. Ik hield en hou wel altijd toezicht om te zorgen dat iedereen alleen zijn/haar eigen eten opeet, dus als ze met de hap gaan slepen pak ik het af en leg het terug op de plek.
Door Evelien01
#1492799
Ja bij mij zitten er dus op alle drie de verdiepingen in alle kamers een paar. Ik ga het wel gewoon proberen en idd de slaapkamerdeur dicht. brr moet je toch niet aan denken... wil je je bedje in ligt je ineens op een kuiken ofzo.
Ik weet nu al dat er een paar gaan lopen mutsen en ik denk dat ik degene die kunnen maar gewoon naar beneden haal om te eten (even kijken hoe ik dat met de honden ga doen). De bangerds hoop ik dan maar dat ze niet teveel gaan slepen!
Door Mirj@m
#1492928
Dat heb ik dus idd 1 keer gehad, dat ik mijn bed in wilde stappen en dat er dus 1 daar een kuikentje had zitten oppeuzelen.. was niet veel meer van over, maar wel een grote gele vlek en wat donsjes in mijn bed :D Maar dat was nadat ik die ochtend enorm veel haast had, die kuikens heb uitgedeeld en toen direct ben weggerend dus toen was er ook geen controle.

Ik heb zelf 6 katten en ze eten in de woonkamer en keuken. ze hebben allemaal een soort eigen eetplekje gekozen. Spot, die dus nog al eens de neiging had om op mijn bed te gaan eten, heb ik dat gelukkig af kunnen leren door hem daar gewoon steeds weg te sturen, inmiddels eet hij op de trap (die is niet gestoffeerd dus dat is geen probleem).

Ik maak in de keuken altijd 1 bord met bijvoorbeeld nekjes. Bibi pakt dan direct een nekje en eet in de keuken, Spot pakt een nekje en rent naar de trap en de rest eet in de buurt van het bordje in de woonkamer. Met zoveel katten denk ik niet dat ik ze kan aanleren om keurig van een plankje of een dienblad te eten, omdat ze toch altijd een beetje bang zijn dat een ander het afpakt en er dus mee weglopen.. 

Als ik overigens ooit ga verhuizen doe ik dat naar een huis met een afgesloten keuken, zodat ik alle poezels daar kan houden tijdens het eten.. dat lijkt me wel het makkelijkst, ik heb hier helaas geen deur naar de keuken..
Door Mevroi Kruim
#1493529
Nou, ik heb een afsluitbare was- annex kattenkamer maar dat ging toch niet goed qua eten. Wijlen Karel raakte ernstig in paniek als de deur dichting (rooie neuroot  ::)) en Knor kan niet eten in de buurt van andere katten (rooie neuroot  ::)) dus de verdeling is toch wat ruimtelijker geworden in de praktijk  :biggrin2: Kruimel eet het langzaamst en die sluit ik nog wel eens met eten en al op maar dat helpt ook niet altijd, ze is zo dement en blind dat ze vergeet dat ze aan het eten was als ze ff de andere kant opkijkt en dan zit ze ergens in een hoek met haar koppie tegen de muur te dutten, maf beest  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door