Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1491985
Vanochtend ging hij nog wel mee op de wandeling, hij was rustiger als dat ik hem kende, maar op dinsdag na is hij de hele tijd nog steeds erg mat met af en toe een kleine opleving. Hij had dunne gelige ontlasting en thuis ging hij overgeven. Hij moest mee naar de hol. da. Ook daar gaf hij twee keer over, gele gal. In de auto op de terugweg heeft hij overgegeven en nu net weer een hele lading (had net op tijd een emmer eronder). Hij is misselijk, kwijlt. Hij moet echt ziek zijn, hij wil niets van eten hebben en dat is voor hem volledig niet normaal. Arme jongen. De hol. da had redelijk wat bevindingen, ik heb medicijnen mee, maar als hij niet heel snel beter oogt moet ik nog naar de gewone da om ab in te zetten. Ik duim dat hij net voor de laatste keer gespuugd heeft en ga maar even ene kleed over hem heen leggen, hij ligt te rillen van de kou. 
Door Lizzy
#1491992
Wat sneu! Maar wat is er dan aan de hand volgens die holistisch DA? Heeft hij niet een virusje opgelopen? (er schijnt weer van alles te heersen. Zelfs met koorts).
Gebruikersavatar
Door kira
#1492066
@ Lizzy, hij heeft een behoorlijke ontsteking aan zijn dunne darm, verder werkt zijn immunsysteem niet meer naar behoren en ligt zijn lever in de clinch. Er kwam uit de metingen van alle spullen die ik had meegenomen verder duidelijk dat hij geen voedselallergie heeft (vond ze ook niet passen bij het type klachten, hele rode huid, en huidontstekingen, maar niet likken/krabben) maar wel heel sterk reageerd op een aantal middelen (onder meer dus vlooienspul dat hij iedere 3/4 weken kreeg, wormenmiddel dat hij regelmatig kreeg en de shampoo waarmee hij werd gewassen). Gezien zijn stukke huid ligt het dus voor de hand dat ook het schoonmaakmiddel voor hem een middel is geweest waar hij niet tegen kan. Hij heeft accupunctuur gehad, homeopathische korrel en ik heb nog een aantal medicijnen mee naar huis gekregen. De ontsteking aan de dunne darm was alleen van die aard dat ze vind dat er toch anders eerst maar ab ingezet moet worden, dit ook omdat hij tot op heden alle dagen bagger poept dat hij ook al wat uitgedroogd was en vandaag spuugde hij daar dus ook nog bij.

Hij ligt nu in de badjas van Kleine Beer te slapen, de laatste slokken water zitten er nog in, dus ik hoop maar dat die iets opknapt en we het met de middeltjes onder controle kunnen krijgen. In ieder geval gebruiken wij het schoonmaakmiddel niet, zullen we hem niet wassen met de shampoo en zal zijn huid vermoedelijk snel herstellen. Voor de vlooien zoeken we dan ook maar naar iets anders.
Gebruikersavatar
Door kira
#1492153
Nou hij heeft al die tijd liggen slapen in het wonderbadjesje van Kleine Beer. Hij knapt weer wat op. Toen Daf net thuis kwam deed hij zijn kop al omhoog. Met een beetje mazzel krabbelt die weer op vandaag, het is altijd een bikkel geweest en dat is die vast nog steeds.
Door Alba
#1492218
Dat klinkt alsof alles waar hij zo slecht op reageerde in elk geval uit zijn leven verbannen is. Wassen is hopelijk ook niet meer nodig als zijn huid en vacht opknappen, een Lab heeft over het algemeen toch niet echt een vacht die gewassen moet worden als hij gezond is.
Geef die arme schat maar een extra knuffel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door