Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fredsmalbrugge
#1491852
Als beginnend Barfer geef ik onze Berner van  6 maanden oud, naast zijn gewone (vers) voer, af en toe een kipkarkas. Maar... is een kipkarklas alleen de botten, of kun je een kip in gedeeltes helemaal geven? Nu snijd ik het grootste deel van het vlees weg omdat het toch om de botten gaat. Maar kan rauw kippenvlees kwaad, m.a.w. kan ik hem botten met vlees en al geven?
Fred Smalbrugge
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1491875
Ja juist! De combinatie van botten en vlees is beter dan bot alleen. Rauw kippenvlees is prima, kan geen enkel kwaad.
Te veel bot zonder vlees zorgt voor opstopping, dat wil je niet.  :-X

Als je Berner goed kauwt, zou ik hem gewoon een hele, of doormidden gehakte kip geven. Misschien even vasthouden, zodat hij niet alles in één keer naar binnen schrokt, zonder te kauwen.
Door **Jolanda**
#1491903
-Saskia- schreef: Ja juist! De combinatie van botten en vlees is beter dan bot alleen. Rauw kippenvlees is prima, kan geen enkel kwaad.
Te veel bot zonder vlees zorgt voor opstopping, dat wil je niet.  :-X

Als je Berner goed kauwt, zou ik hem gewoon een hele, of doormidden gehakte kip geven. Misschien even vasthouden, zodat hij niet alles in één keer naar binnen schrokt, zonder te kauwen.
Daar valt weinig aan toe te voegen :biggrin2:
Door sandrra
#1491932
-Saskia- schreef: Ja juist! De combinatie van botten en vlees is beter dan bot alleen. Rauw kippenvlees is prima, kan geen enkel kwaad.
Te veel bot zonder vlees zorgt voor opstopping, dat wil je niet.  :-X

Als je Berner goed kauwt, zou ik hem gewoon een hele, of doormidden gehakte kip geven. Misschien even vasthouden, zodat hij niet alles in één keer naar binnen schrokt, zonder te kauwen.
Helemaal mee eens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door