Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door paul36
#1490992
Mijn puppie is nu zo'n 17 weken oud en weegt zo'n 5400gr. Ik denk dat ze max 12kg gaat wegen op volwassen leeftijd. Het is me eigenlijk volslagen onduidelijk hoeveel ik haar nou moet voeren! Ik lees op deze site max 10% voor kleine hondenrassen en op een andere site weer 2%?!

Hoeveel raden jullie me aan een puppie van deze leeftijd en gewicht te voeren?
Door Alba
#1490998
In de bieb vind ik dit:

Een pup eet gemiddeld 5% tot 10% van het huidige gewicht. En de 5% is dan voor een pup van een groot ras. De 10% is voor een pup van een heel klein ras. Ook hier geldt dat de juiste hoeveelheden voer, voer je op het oog. 5% a 10% staat gelijk aan 50 gram tot 100 gram per kilo lichaamsgewicht aan voer.
Door Alba
#1492034
Dat zou ik ook doen, je ziet dan snel genoeg of het teveel of te weinig is. Vergeet niet om je pup regelmatig te wegen, dan is het ook makkelijker om de hoeveelheid voer te verhogen aan de hand van zijn gewicht.
#1492083
paul36 schreef: Ok, 2kg is een heel klein ras en 40kg een heel groot. Ik hou dan maar de 7% aan die ik tot nu toe zo'n beetje heb genomen.
Dat is prima hoor! Heb ik Joris ook altijd gevoerd. De 2% is van het volwassen gewicht. En vooral goed kijken, is het genoeg enz. enz.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door