Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door petrap
#149165
Ondanks het feit dat Viento al bijna 3 jaar versvlees krijgt (Bibi) en zijn vacht prachtig glimt, heeft hij toch vieze ogen. Niet van die groene prut, maar van dat glazige. Heeft iemand een tip wat ik er aan kan doen om dat op te lossen? Viento is een kruising labrador/beauceron. Ik heb wel eens gehoord dat labradors wat sneller last hebben van hun ogen. Alegra (herderachtige kruising uit La Palma) heeft dit probleem helemaal niet.
Laatst gewijzigd door petrap op do 19 aug 2004, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#149171
Als ze er hier last van hebben, doen we gewoon een paar druppeltjes Euphrasia in hun ogen.
Wij gebruiken "Euphrasia-stillidoses" van Unda en halen het bij de apotheek, die oplossing moet je gewoon onverdund in hun ogen druppelen, twee of drie druppels een paar keer per dag.... Maar het bestaat ook van bvb. Dr Vogel, die druppels moet je dan eerst nog wèl met water verdunnen voor je ze in hun ogen mag doen! (Deze druppels mag je ook inwendig en onverdund gebruiken.)
Wij vinden dus die van Unda het handigst, ook vanwege die aparte steriele doses, zodat je zeker bent dat je altijd goede, steriele druppels gebruikt.
Bij andere flesjes oogdruppels is de houdbaarheid meestal zo kort dat ze eenmaal ze open geweest zijn je ze binnen een paar weken moet weggooien. Met deze dus niet... ;)
Door Kaar
#149175
Abbaio heeft regelmatig vieze ogen.
Wat bij hem ook werkt is Kamillethee.
(wel eerst af laten koelen en dan 4 keer per dag even druppelen.
Door petrap
#150044
Bedankt voor jullie reacties, ik ga deze middeltjes uitproberen. Wat ik zelf ervaren heb met oogzalf van de d.a. dat het probleem redelijk snel weer terug is als je ermee gestopt bent.
Door Diegel
#151671
petrap schreef: Bedankt voor jullie reacties, ik ga deze middeltjes uitproberen. Wat ik zelf ervaren heb met oogzalf van de d.a. dat het probleem redelijk snel weer terug is als je ermee gestopt bent.
Ja, en het probleem met deze zalfjes is dat het vaak op antibiotica basis is, en als dat niet echt nodig is, gaat hun weerstand er gewoon op achteruit...
Ik gebruik ook euphrasiacomplex van Vogel, gewoon verdund in gekookt en afgekoeld lauw water op een watje en maak daar elke week haar ogen mee schoon, vindt ze heerlijk...
Door e-st@r
#152224
Ik heb wel eens het advies gekregen eens op te letten of ze in de tocht liggen. Bv. met hun kop bij de deur als je weg bent, dat zou vieze ogen kunnen veroorzaken.

Veel succes, Esther
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#152272
Bas heeft dit op het moment ook; van die vieze dikke witte kledders uit een oog. Omdat Bas uit logeren was bij "opa en oma" hebben zij hem giga in de watten gelegd en heel keurig minimaal 4x per dag het oog schoongemaakt met kamillethee. Het ziet er nu wel iets beter uit. Zolang de klodders niet groen zijn kijk ik het nog ff aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door