Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Asthor
#1491103
Hoi Allemaal,
Asthor heeft al 3 dagen van die gele dunne diaree....  :( Ik heb Okugest gekocht en hem gegeven, ieder uur 1 tabletje. Na een dag ging het goed, en had hij weer vaste ontlasting 's ochtend. Dus ik maar gestopt met geven. En jawel... 's middags weer hetzelfde liedje...  :-\
Ben ik nu gewoon te vroeg gestopt? En wat kan ik nog meer doen? Ik ben van mening dat dit kwam door pens die hij gehad heeft.... Nu heb ik het voor de volgende keer gehalveert.

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1491520
ik bouw okugest altijd af, eerst iedere uur en de daarna 3x per dag en dan stoppen..
heb je geen kip gegeven ivm met het gele..
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1491588
Ja klopt, Kip en pens. En die lucht joh!  :o Hebt het nog nooit zo met hem mee gemaakt zeg. Dan ga ik toch weer rustig afbouwen hoor. Helpt we goed dat spulletje!
En dadelijk als hij de helft krijgt van de pens, en hij is wederom aan de diaree. Dan krijgt hij geen pens meer. Dan geef ik hem wel een ander soort orgaan. Of zou ik geitenpens kunnen proberen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1491646
je kan hem gerust pens blijven geven, geef er dan wat van vleesbot bij...
hier hebben ze ook wat drapperige ontlasting als ik ze enkel pens geef, maar met vleesbot erbij is dat niet
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1492354
Even een up-date.... Asthor is weer de oude. Hij had vandaag zalmkop, en die heb ik maar door de helft gedaan. Had ie vanmorgen en vanavond dus gehad. En tot nu toe geen probleem. Ontlasting is weer als vanouds!

De vorige keer had ik met de pens er ook bot bij gegeven, maar misschien te weinig.  :-[ Thanks voor de tips!

Groeten,
Sabine en poot Asthor  8)
Door Borke
#1492364
Fijn dat het beter gaat!
Okugest moet je inderdaad afbouwen, zoals Ellen al zei.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1492582
Hier vandaag ook gelige diarree, en vanmorgen pens gehad  :-X  :-X
Nooit geweten dat pens dat tot gevolg kon hebben...

Als ik een hele pens geef, is er nooit een probleem....bij Rodi pens ook niet (dat gaf ik eerder juist altijd tegen diarree), maar nu vanmorgen gemalen biologische lamspens gehad...en diarree  :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door