Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1490552
Is er verschil in voedingswaarde van runderkopvlees en rundsnippers.
Het viel mij namelijk op dat er aan kopvlees meer van dat harde vet zit tegenover snippers.
En zoja moet je dan anders tellen qua percentages spiervlees of niet.
Door Lizzy
#1490555
Het ligt puur aan de kwaliteit van het kopvlees en vlees. Soms heb je snippers die veel vet en zeen bevatten en kopvlees dat prachtig spiervlees is en soms heb je het andersom. Het vlees dat het mooiste vlees bevat en het minste van die keiharde vetklompen: dat is het mooist natuurlijk en het rijkst aan voedingsstoffen. Maar ja, we noemen het beide vlees. Honden krijgen nou eenmaal geen biefstuk te happen van ons. En dat hoeft ook helemaal niet. Ze kunnen best met een kwaliteitje minder (ik heb hier ook wel eens foto's van kopvlees voorbij zien komen dat ik gelijk in de kliko zou gooien en nooit aan mijn honden zou voeren trouwens).
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1490642
Zie ook veel verschil in kopvlees, soms bijna geheel wit, veel vet en kibbels.
Das minder van kwaliteit, maar gezonde hond kan volgens mij best tegen af en toe wat vetter vlees.
Nu heb ik kopvlees liggen wat overwegend rood is met wat vet, voer dat wel liever.
#1490752
May Linn schreef: Zie ook veel verschil in kopvlees, soms bijna geheel wit, veel vet en kibbels.
Das minder van kwaliteit, maar gezonde hond kan volgens mij best tegen af en toe wat vetter vlees.
Nu heb ik kopvlees liggen wat overwegend rood is met wat vet, voer dat wel liever.
Wat zijn kibbels ik had hier ook een stuk met van die rare driehoekjes eraan wat dat was weet ik niet maar die ligt al aprt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door