Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1483502
Gisteren heb ik kuikens gekocht en er gelijk 2 laten ontdooien.
's Avonds toen mijn bezoek weg was, gelijk gegeven. Voor Amos was het echt de eerste keer, maar in de eerste instantie leek het alsof Amos gelijk ging eten. Sanya begon gelijk te spelen en volgens mij stak ze Amos daarmee aan. De kuikens hebben echt alle hoeken van de badkamer gezien. Ik hoop, dat het nog een keer lukt om de filmpjes ergens te uploaden, maar voor photobucket zijn ze vrees ik iets te groot...

Ik moest ook lachen om de dwaze sprongen, die owel Amos als Sanya met de kuikens maakten. En Amos maakte er helemaal een dolle boel van, toen hij ook nog eens begon te grommen en te blazen naar het kuiken.  :o

Enne, je moet altijd even kijken of het kuiken van de ander niet toevallig lekkerder is dan de jouwe... :biggrin2:

En vooral Sanya keek me af en toe eens aan van: baasje, wat moet ik hier mee. :rolleyes2: Terwijl ik haar in het verleden wel eens vaker kuiken gegeven heb.

Maar uiteindelijk, na een klein beetje geholpen te hebben, hebben ze allebei uiteindelijk lekker het kuiken opgegeten.
;)

En vandaag heb ik ze een nieuwe uitdagingen gegeven. Kippevleugeltje. Ik wilde eigenlijk van die kleintjes kopen, maar ze hadden die alleen nog maar in gemarineerde versie. Dus werden het de iets grotere. ze kluifden er wel een beetje op, maar verder hadden ze hier helemaal zo iets van: wat moeten we hiermee?
Uiteindelijk heb ik ze met een vleesmes (heb geen blender of gehaktmolen of iets dergelijks) in stukken gehakt en toen ging ze een klein beetje eten, maar ze gaven het al snel op. Toen ik er later een paar stukjes zalm bij deed hebben ze de zalm wel op en nog een beetje van de kip :)
Door Mevroi Kruim
#1483687
Gaaf is dat he, dat gegoochel met die kuikens  :biggrin2: (en OK, barfers zijn een tikkie geschuffeld, die vinden rondvliegende dooie kuikens leuk  ::))
Kippenvleugels zijn behoorlijk hard van bot, hier knagen de luilakken meestal ook alleen het vlees van het bot. Ik knip met een snoeischaar het bot in stukken binnenin zonder ze helemaal door te knippen en dan eten ze het wel redelijk. Kippenruggen gaan hier duidelijk beter.
Door liessie
#1484821
kippenruggen ben ik alleen nog niet tegengekomen in de supermarkt....
Ik ben nog aan het zoeken naar een geschikt bedrijf die "echte" barfproducten verkoopt en hier ook bezorgd, maar dat gaat vast wel lukken.
Ik heb wel wat gezien op de lijst van het forum, maar moet alleen nog even mailen, of ze ook in Wageningen bezorgen. Ik heb zelf namelijk geen auto. Maar moet goed komen.

Nadat ik de vleugeltje helemaal fijngehakt had (lang leven een goed vleesmes ;) ) is alles opgegeten, dus ook de botjes.

Op het moment zijn ze lever aan het eten. Of nou ja, waren, want Sanya komt zojuist de kamer weer ingelopen. Haar voerbakje staat apart, dus ik ga even kijken of ze de lever op heeft...

Gecheckt en opgegeten ;D
Door Mevroi Kruim
#1485028
Kom maar ff langs dan, ik heb net weer bergen kippennekken en -ruggen binnengekregen en ik woon in Bennekom  ;) je kunt altijd met mij mee bestellen. Ik heb ook nog andere leuke probeerdingen in de vriezers dus ....

Bj jou op de zaterdagmarkt staat trouwens volgens mij nog steeds poelier Middendorp, een zelf-uitbenende, waar je nekken en karkassen kunt bestellen (wel per krat dus 10 kilo). Ze stonden vroeger ook hier en in het begin haalde ik daar heel veel van mijn barfspul omdat ik verder nergens leveranciers had. De karbo's waren ook goedkoop en ik kreeg nog wel eens kwantumkorting  :D en leuke extraatjes na de kerst als ze met bergen wild waren blijven zitten of de vriezers overvol zaten. Maar da's alweer even geleden, inmiddels bestel ik bij Herby en krijg ik via-via van alles aangeleverd.
Door liessie
#1485252
Ok, bedankt.
Dit weekend gaat dat niet meer lukken, omdat ik zometeen naar mijn moeder ga ivm de verjaardag van 1 van mijn broers.
Ik blijf dan vannacht bij mijn moeder slapen en dan gaan we samen naar mijn broer en dan ga ik morgen weer terug naar Wageningen.
Maar volgende week zou ik best een keer langs kunnen komen.
Door liessie
#1490184
Vanmiddag ben ik in Bennekom geweest en toen in terugkwam eerst uitgebreid de keuringsdienst van waren aan het werk gehad.  ;D
Eerst de hond van de buren die uitgebreid aan de tassen snuffelde en daarna hier binnen de katten. De eerste uitslagen van de test waren positief, nu hopen, dat de katten ook positief reageren als ze het in ontdooide versie voorgeschoteld krijgen :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door