Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1489930
DJ heeft vooral bij dit koudere weer last van zijn linker schouderblad. Door een holistisch DA is vastgesteld dat hij daar een ontsteking heeft gehad. Maar de klachten blijven aanhouden en keren steeds weer terug, we zijn nu ook met hem bezig qua gezondheid en krijgt verschillende homeopatische middelen, en sinds een paar dagen ook celzouten. Ik weet niet of iemand hier bekend mee is?

Gisteren mankte hij veel erger en op een gegeven moment wilde hij niet meer lopen, ging zitten en tilde zijn linker poot op. Hij heeft uiteindelijk het laatste stukje naar huis wel vol kunnen houden maar trekt duidelijk meer met zijn linker voorkant. Het kan beginverergering zijn en ik heb al contact gehad met de behandelaar, welke het even uit gaat zoeken. Nu het volgende, we willen graag een röntgenfoto laten maken maar ik schrok nogal van de kosten hiervan. Wat moet dat moet natuurlijk, maar is 80 euro normaal? Voor twee foto's 110 euro. Ik woon in Drenthe (in de buurt van Emmen), nog niet zo heel lang en ben hier ook nog niet bekend met verschillende DA's, we zitten nu bij een grote 'keten' van DA praktijken, op zich wel goed maar erg aan de prijs. Dus als iemand nog tips heeft, helemaal als er pro versvlees DA's in deze omgeving zijn.
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op wo 20 jan 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1489980
Op zich zijn dat geen abnormale bedragen, maar die club waar je bij loopt is over het algemeen wel erg duur.  Je zou eens moeten rondshoppen, eventueel over de grens waar de prijzen net een fractie lager liggen. Hooy-veld heeft ook rontgenapparatuur en anders iets in Stadskanaal proberen.  Pro-vers...die ben ik nog niet tegen gekomen, maar ik vraag daar ook niet naar omdat de meesten in een eerste gesprek je nogal graag naar de oogjes staren en toch de praktijk op termijn moet uitwijzen hoe ze echt over je denken.

Edit: Kreeg laatst de tip dat dit een goeie tent moest zijn, maar ben er zelf nog niet geweest.  http://www.tierklinik-berger.de/default.aspx?PageId=1
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 20 jan 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1490011
Arts en dier, je weet welke ik bedoel dus :biggrin2:. Als ik zo op die site kijk lijkt het me dat ze daar ook Nederlands spreken? Mein deutsch ist nicht so gut... ;). Hooy-veld heb ik geloof ik ook wel eens positieve dingen over gehoord, zal ze in ieder geval eens bellen. Thanks!

Heb hooyvelt intussen gebeld, 1e foto is goedkoper, bij twee foto's blijft 't 110 euro. We zullen hier eens gaan overleggen!
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op wo 20 jan 2010, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1490032
80 euro is een vrij normale prijs.
maar het gaat natuurlijk niet alleen om de foto hè , ook de beoordeling moet goed zijn.
Of laat je je eigen d.a. de foto beoordelen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1490053
DJ en Doerak schreef: Arts en dier, je weet welke ik bedoel dus :biggrin2:. Als ik zo op die site kijk lijkt het me dat ze daar ook Nederlands spreken? Mein deutsch ist nicht so gut... ;). Hooy-veld heb ik geloof ik ook wel eens positieve dingen over gehoord, zal ze in ieder geval eens bellen. Thanks!

Heb hooyvelt intussen gebeld, 1e foto is goedkoper, bij twee foto's blijft 't 110 euro. We zullen hier eens gaan overleggen!
Er zijn niet zoveel "ketens" in ons aller Noorden :biggrin2: En hoe ze met de behandeling zijn weet ik niet uit eigen ervaring, wel weet ik dat ze tijdens een zwangerschapsecho nog probeerde om me die brokkenmeuk van ze te slijten, dus die kan je qua pro-vers helemaal afschrijven :-X
Hooy veld is ook van de hoezee royal canin, maar als je met ze door een deur kan hoeft dat niet echt een probleem te zijn.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1490408
DAP AA en Hunze.
Iets verder weg, maar fijne DA's. En niet duur. Bij Arts en dier schrijven ze met een vork.

Pas nog geweest met m'n hond en kreeg grote complimenten over de conditie van m'n puppert.
Ze had zo'n schitterende vacht enz enz.
Op m'n opmerking, ze krijgt kvv ging ze verder niet in, maar ze vroeg wel of m'n hondje als beloning wel zo'n heel fout Frolickje mocht.
Ze had het dus wel begrepen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1490452
Orb schreef: DAP AA en Hunze.
Iets verder weg, maar fijne DA's. En niet duur. Bij Arts en dier schrijven ze met een vork.

Pas nog geweest met m'n hond en kreeg grote complimenten over de conditie van m'n puppert.
Ze had zo'n schitterende vacht enz enz.
Op m'n opmerking, ze krijgt kvv ging ze verder niet in, maar ze vroeg wel of m'n hondje als beloning wel zo'n heel fout Frolickje mocht.
Ze had het dus wel begrepen.
Waar zit dat precies? (zoek ook nog een vast aanklopadres :))
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1490457
Elly Hatzman zit in Rolde.

We kwamen voor de rabiesenting en ze is het helemaal eens met minimaal enten.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1490611
Ah, das goed om te horen. Doen zij ook aan titerbepaling??? Ben voor Doerak ook nog op zoek namelijk... Is in februari weer aan de beurt voor een enting :-\, tenzij de hondenclub waar ik mijn oog op heb laten vallen dit niet verplicht natuurlijk. Dan gaat ie 'verder entingsloos ;) door het leven. Rolde is goed te doen qua afstand.
Door DJ_Doerak_Tucker
#1490618
Zo, AA en Hunze ook al even gebeld, mooie prijzen. En ze doen titer-bepaling!!! Whoehoe!! ;D Volgende week dinsdagmiddag gaan we voor het röntgenonderzoek. Aan de telefoon waren ze erg vriendelijk, das toch altijd een fijn gevoel. Bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1490663
DJ en Doerak schreef: Ah, das goed om te horen. Doen zij ook aan titerbepaling??? Ben voor Doerak ook nog op zoek namelijk... Is in februari weer aan de beurt voor een enting :-\, tenzij de hondenclub waar ik mijn oog op heb laten vallen dit niet verplicht natuurlijk. Dan gaat ie 'verder entingsloos ;) door het leven. Rolde is goed te doen qua afstand.
Welke club?
Door DJ_Doerak_Tucker
#1490820
Een buurvrouw van mij wil binnenkort een nieuwe hondenclub starten, agility, Het fijne weet ik er nog niet van, zij voert wel rauw dus mijn hoop is groot dat ik niet hoef te enten. :)

Weet jij anders nog goede clubs waar niet geënt hoeft te worden? Nu we toch bezig zijn...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1490864
DJ en Doerak schreef: Een buurvrouw van mij wil binnenkort een nieuwe hondenclub starten, agility, Het fijne weet ik er nog niet van, zij voert wel rauw dus mijn hoop is groot dat ik niet hoef te enten. :)

Weet jij anders nog goede clubs waar niet geënt hoeft te worden? Nu we toch bezig zijn...
Ah, een buurvrouw, nou, die moet je dan maar overtuigen van de onzin van vaccinatieverplichting :biggrin2:  Verder ken ik geen club waar niet gevaccineerd hoeft te worden. :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door