Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1489767
De beestenbende is sinds kort over op KVV. Helemaal geen probleem. :)
Ze zijn misschien wel eens wat hongerig tussendoor, wat ik met klein Barfspul op wil gaan lossen, om te beginnen.
Mijn poezen van 1 1/2 jaar waren gewend naar behoefte brokjes te eten. Tja, en nu heb ik moeite die brokjes echt helemaal weg te laten.
Moet natuurlijk wel kunnen, want de dames worden te dik: ze krijgen een beetje te veel zijkant. :-[
Punt is dat ik eerder een kat had, die ik niet meer opgelapt kreeg na een periode van niet-eten en geelzucht. :'( Daar zal hem de kneep wel zitten.
#1489796
:-*
Ze hebben gewoon lekkere trek...
hoeveel krijgen ze nu in hoeveel voerbeurten?

Ik snap je zorg wel maar ze moeten even omschakelen van 'naar believen eten' naar 'eten als t er staat', poezeltjes hier hadden t [in de broktijd] al snel door
En tja bedelen... je kunt t altijd proberen.. toch??

Eerlijk gezegd zou ik maar even een beetje streng blijven: jij bepaalt wanneer t etenstijd is, misschien moet je ze nu idd wel een beetje meer geven dan de richtlijn

Sterkte met de hongerlappen
#1489817
Hoeveel voer je nu op een dag? Hoeveel wegen de beestjes?

Ik zou ze idd maar even lekker laten zeuren (als de hoeveelheid voldoende is). In het begin kun je het wel een beetje opvangen maar uiteindelijk liet ik ze maar fijn gaan.
Mijn dames vraten ook altijd wanneer ze wilden (ook brokkies). Maar inmiddels zijn ze al helemaal gewend dat er gewoon 2x per dag eten komt en gaan ze daar ook op anticiperen (MIAUWW 't is half 6 hoor!!) :biggrin2:. Ik heb ze nooit tussendoor gevoerd. Kan ook niet want ik ben er gewoon niet overdag  :P

Zoals jij al zei eten ze goed en zijn er verder helemaal geen problemen. Dus waar moet je je precies zorgen om maken?
#1489826
De dames krijgen in totaal zo'n 330 gram CB verdeeld over twee voermomenten. En ook zij kunnen klokkijken.  ;)
Sofietje weegt 4.3 kg en Japie (ook een meisje) 5.8 kg.

Het is gewoon nog even het durven loslaten van het altijd kunnen eten...
Verder moet ik zien dat ze niet te dik worden. De hoeveelheid CB is waarschijnlijk ook al wat te veel.  :-\
#1489847
Jullie moeten alle 3 even wennen..

Je zou natuurlijk af en toe een kippennek, een stukje vlees of een klein visje kunnen geven, t harde werken én de langere 'verteertijd' geven vaak ook voldoening [t gewicht van de barfhap van t dagtotaal aftrekken anders ben je nog verder van huis ;)]
#1489856
:) Ga ik doen!

Nog even een vraag over muizen eten... de dames lusten er wel eentje, versgevangen. Punt is: wormen.  :-\
Het zal toch niet zo mooi zijn dat door de CB de zuurgraad in de maag in die mate verandert, dat wormen dat niet overleven?
#1489917
Een van de katten heeft regelmatig lintworm. (Kleine lintwormsegmenten als rijstekorrels in de buurt van de anus.)
Heb daarom toch maar weer eens alle dieren ontwormd.

De honden vinden af en toe een kattenpoepsnackje lekker.  ??? En zo is dat cirkeltje ook weer rond.  :-\
Laatst gewijzigd door Ariënne op wo 20 jan 2010, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door