Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Iza
#1489034
Dag!

1 keer per maand maak ik een flinke groentenmix. Deze is helemaal gepureerd en in porties verdeeld en ingevroren. Nu doe ik ook fruit er doorheen. Mijn hond krijgt bijna dagelijks wat van die groentenmix. Nu lees ik dat fruit en vlees niet samen gaat. Ik doe weinig fruit in de mix en geef het samen met vlees of vis. Mijn hond heeft nergens last van ook geen vieze winden (zoals enkelen het beweren daar last van te hebben door gist). Is het dus verstandiger om geen fruit aan de groentenmix toe te voegen als dat dagelijks gegeten wordt?

Gr, Iza
Gebruikersavatar
Door choopy
#1489164
Als je hond er geen problemen mee heeft, lijkt me dat het geen kwaad kan.
Maar er zijn wel vele honden die er wel last van hebben. Zowel van de gisting die kan ontstaan als van winderigheid,
Hier ook 3 van de 4 die niet te harden zijn als ze fruit door hun eten hebben gehad, al dan wel of niet met groentemix.

Hier krijgen best weleens fruit, maar dan echt apart.
Door Lizzy
#1489461
Als je hond nergens last van heeft.... Maar mocht je hond ooit oorontstekingen of huidproblemen krijgen, is de combinatie fruit + vlees wel het eerste waar je mee zou moeten stoppen. Ik doe het niet omdat ik toch bang dat je het lichaam van de hond teveel belast en uiteindelijk gistproblemen kunnen ontstaan. Hoeft vast niet, maar ik neem het zekere voor het onzekere.
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1491592
Ik geef ook de groentemix bij zijn vlees. Maar ik zal eens proberen om dat apart te gaan geven. Mocht hij het dan niet eten, mag het dan wel door een beetje kwark/ yoghurt?

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
Door Lizzy
#1491633
[quote="Asthor"]
Ik geef ook de groentemix bij zijn vlees. Maar ik zal eens proberen om dat apart te gaan geven. Mocht hij het dan niet eten, mag het dan wel door een beetje kwark/ yoghurt?

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
[/quote]

Groentenmix kan prima met vlees! Het ging om het combineren van fruit met vlees.
Door Anne in Zweden
#1491637
[quote="Asthor"]
Ik geef ook de groentemix bij zijn vlees. Maar ik zal eens proberen om dat apart te gaan geven. Mocht hij het dan niet eten, mag het dan wel door een beetje kwark/ yoghurt?

Groet,
Sabine en poot Asthor  8)
[/quote]

Hé, hallohallo! Gezellig om jou en Asthor hier aan te treffen!

En inderdaad, groentemix en vlees gaan prima samen. Maar hou een zwabber bij de hand, want met die slobberlippen van onze boxers ziet die mix eerst alle hoeken van de kamer voordat ie is opgelebberd! :D
Gebruikersavatar
Door Asthor
#1491652
Wat is de wereld dan toch klein he!
Ik moet zeggen, of ik heb maar ene rare boxer, (welke is dat niet...  ;)) Maar Asthor eet zo prima zijn groente op. Ok, bewaard het meeste wel voor op het laatst. En nagenoeg blijft alles schoon. Hij wil altijd met bot naar buiten?
Ben blij dat je me overtuigd hebt om de stap te wagen hoor! As is er zo op vooruit gegaan zeg.

Groeten
Sabine en poot Asthor  8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door