Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DJ_Doerak_Tucker
#1488835
2 weken geleden ben ik begonnen met de overstap tot één keer voeren per dag, één week 's ochtends een beetje kvv en 's avonds de rest. Dit ging goed. De 2e week begon ik ook de 3 barfdagen in te voeren en dacht: ach weet je wat? Ik geef ze gewoon meteen alleen nog maar 's avonds te eten.

Als wij moeten werken krijgen ze wel een klein beetje yoghurt, groentemix of kvv in de kong maar dit is meer om ze even bezig te houden dan dat het noemenswaardig is qua voeding wat ze binnen krijgen.

DJ gaf af en toe wat gal over, dat is niet meer dan normaal denk ik, Doerak had nergens last van, tot gisteren. Hij was beroerd, vreselijk knorrende maag, at veel gras en poepte dit gras binnen 2u alweer uit! Een paar keer achter elkaar ontlasten met veel gras en dunne rommel (avond ervoor sardientjes en runderstrot gegeten, gaat altijd goed). Op 't menu stond groentemix met ei en pens. De groentemix hoefde hij niet, nog beroerd. De pens ging erin als koek ;D, ook goede ontlasting vandaag. Maar nu wederom weer beroerd en gal spugen. Moet ik nog maar gewoon afwachten of ze toch 's ochtends of 's middags nog wat te eten geven? Nu variëren de etenstijden wel tussen 17.00u en 21.00u. Moet ik meer variëren qua etenstijden? Verder zijn ze wel heel fit en lopen 's ochtends ook niet meer te zeuren om eten :).
Door Lizzy
#1488842
Meer varieren in tijden is goed maar ik zou dus zelf eerst vroeger gaan geven. Dus bijv (als het kan) de ene dag om 15 uur en dan de dag erop weer om 17 uur. Om 14 uur en dan weer om 15 uur. Om 14:30 en dan om 17:30. Dus eerder vooruit schuiven om te laten wennen dan achteruit, zeg maar. Ben ik een beetje duidelijk? Ik twijfel er zelf aan :biggrin2:
Door DJ_Doerak_Tucker
#1488889
:-\ ??? Nou je twijfels zijn terecht  ;) We hebben het hier met z'n tweeën proberen te snappen maar helemaal zeker zijn we niet. Kun je het schematisch weergeven? Dus maandag om ?u, en dinsdag ?u... enz.

Thanks!
Door Nynke
#1488950
mijn hondjes eten sinds Gunnar overleden is 1 keer per dag hun Barfmaaltijd, 's avonds rond 6 uur, maar elke ochtend krijgen ze wel een stukje gedroogd vlees, zodat ze wel iets te knagen hebben  :)
Door DJ_Doerak_Tucker
#1488959
maar elke ochtend krijgen ze wel een stukje gedroogd vlees, zodat ze wel iets te knagen hebben 
Dat dit ik begin vorige week ook nog, maar ben nu door mn pensstaafjes heen, eerst weer nieuwe inslaan.

@Lizzy: Ik heb het even laten bezinken en ik snap het!!! :biggrin2: Eerst wat eerder op de dag geven, de volgende dag wat later en dan deze tijden vooruit schuiven, dat is het idee toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door