Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#1488340
Zo ineens was ie er vorige maandagavond, een dikke gezwollen bult links bij Zusje haar anusje! De volgende morgen was het al een glimmend rood/paars abces en stonden we bij de da in de spreekkamer. We kwamen er weer uit met een 8daags ab kuurtje en het advies het vanzelf door te laten breken en dan pas met de kuur te beginnen. Zo gezegd zo gedaan, de zelfde middag knapte ze al en begonnen we aan het schoonspoelen en de ab kuur (marbocyl). We hebben nu alleen morgen nog een pilletje te gaan maar 'het' vloeit nogsteeds een beetje! Is dit normaal eigenlijk? Hoe lang mag dit duren?? Ik merk verder niet aan haar dat ze er last van heeft maar misschien moet ik er nog even weer mee terug naar mevrouw da???  ???
De da zal vast de kuur dan verlengen, is er iets wat ik zelf nog anders zou kunnen doen??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1488371
spoel je het nog steeds schoon?
komt er helder vocht uit?
ik ben daar toch altijd een beetje voorzichtig mee, bij weirdo was het nm een fistel geworden...
anders laat je het voor alle zekerheid nog eens zien
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1488396
Zo gauw het open is doe ik er niets meer aan. Lekker zelf schoon laten likken en het geneest wel weer. Het duurt wel een poosje voordat het helemaal genezen is.
Mijn ervaring is ook dat het het pijnlijkst is net voor het gaat openspringen, daarna valt het wel mee. Al vinden ze het doorgaans niet prettig als je er aan zit.
Door moniqueo
#1488404
Kreeg van de da advies om er verder niks meer aan te doen,de ab zou het werk doen.
Hier ook een paar dagen een beetje vocht uit de wond,heb ook in de gaten gehouden dat het
mooi genas.
Door Jojo
#1488524
Er komt niet echt pus uit, meer vocht. Gisteravond spoelde ik het weer met de douchekop schoon en bij het afdrogen kon ik er nog wat zwart spul uitdrukken (anaalkliervocht??). Ik had een behoorlijke vieze lucht verwacht eigenlijk toen het abces openbarste maar het heeft helemaal niet geroken, ook geen pus. Is dat niet apart?

Ow ja, zelf er aan likken doet ze niet, ze zou wel willen maar een bulletje kan daar echt niet bij..
Laatst gewijzigd door Jojo op di 19 jan 2010, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniqueo
#1488618
Kan je niet helpen,hier had de da het uitgedrukt,het was een absces,er bleef een gaatje open waar een beetje vocht uitkwam,zoiets
als een grote zweer dat je uitgedrukt hebt,een open wondje,best rood,het heeft een poosje geduurd voor het mooi genezen was,ben een
week later teruggeweest naar de da omdat ik twijfelde maar het zag er goed uit.
Door Jojo
#1488749
Ja het is open, al een week  :-\ En het blijft vloeien. Vanmiddag had ze gepoept dus ik wil het even schoonmaken en toen kwam er nog weer zwarte drap uit. Het ruikt alleen helemaal niet naar anaalkliervocht en het stinkt ook niet naar pus ???
Omdat vanavond het laatste pilletje van de kuur is en het nog steeds dik is heb ik voor zometeen maar weer een afspraak bij de da. Misschien moeten ze het maar even spoelen van binnen ofzo...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1488759
Mijn da spoelt inderdaad bij een abces de anaalklieren en vult ze dan met antibiotica zalf.
Dit dan nog een keer herhalen na een dag of 2. Zelf krijgt je de rotzooi er niet uit is mijn ervaring. Bij Jory was destijds tenminste de inhoud erg stug en stevig.
Door Jojo
#1490984
:( Het komt weer terug!!!
Morgenochtend gaan we wéér naar de da ::)
Het gaatje is dicht maar ik zie er pal naast weer een nieuwe paars/rode plek ontstaan en het wordt weer dikker. Ze zit al 8 dagen aan de ab (marbocyl) dan moet het toch niet meer ontsteken?! ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door