Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1488425
Gisteren heeft Benjy voor het eerst krokodil gehad. Wat een prachtige karkassen zijn het! Hij moest er wel even aan wennen. Even ruiken, likken, laten liggen, toch weer beginnen en weer stoppen. Ik twijfelde even of ik het karkas (375 gr.) kleiner moest maken maar uiteindelijk heeft hij ze toch helemaal in een keer opgegeten en leek het hem te smaken. Het was vast even wennen aan het nieuwe smaakje.
Door Stef@nie
#1488604
[quote="Benjy"]
Gisteren heeft Benjy voor het eerst krokodil gehad. Wat een prachtige karkassen zijn het! Hij moest er wel even aan wennen. Even ruiken, likken, laten liggen, toch weer beginnen en weer stoppen. Ik twijfelde even of ik het karkas (375 gr.) kleiner moest maken maar uiteindelijk heeft hij ze toch helemaal in een keer opgegeten en leek het hem te smaken. Het was vast even wennen aan het nieuwe smaakje.
[/quote]

Misschien een hele domme vraag :-[ maar een krokodil is toch veel groter dan dat? Of is dit een kleinere krokodilachtige?
En hoe was de hardheid van het karkas? Ik denk bij krokodil dus ook aan hele harde botten :-\ .
Door **Jolanda**
#1488620
de hardheid van krokodil kun je vergelijken met die van haas.

Hier moesten was het ongeveer dezelfde reactie als Benjy...en alleen Tanja heeft alles opgegeten.
Soms moet je even doorzetten en ze zelf hun gang laten gaan ;)
Kan best zijn dat hij de volgende keer even ruikt en dan zie je ineens een blik van herkenning: hey dat heb ik al eens gehad en smaakte niet verkeerd...hap, haha
Door Robert & Mirjan
#1488657
;D ik vind dit wel de omgekeerde wereld zag nl een tijdje geleden op animal planet, weet niet meer welk land, daar worden de honden gegeten door kroko's en hier in NL eten de honden kroko ;D ;D
Door Nadia
#1488771
Nee, het waren grotere karkassen, om en de nabij een kilo.

Maar omdat ik ze voor Benjy heb meegenomen vanuit Miet en toch mijn karkassen in kleinere stukjes heb geknipt.. Heb ik die van Nicole ook meteen gedaan.. Als ik toch bezig ben.. (uiteraard na toestemming ;) )

De ruggewervels waren het hardste, daar heb ik 1 snoeischaar op kapot geknipt, maar toen waren de karkasjes nog niet helemaal ontdooid..
Na het goed laten ontdooien en een nieuwe snoeischaar kwam ik er goed doorheen..
Door Benjy en Misty
#1488804
Inderdaad op maat gemaakt door Nadia en vriend waarvoor mijn dank! :-* Ik ben begonnen met een vrij groot stuk. Het leek me best taai want Benjy heeft behoorlijk wat kauwwerk gehad eraan maar in vergelijking met Eddy heeft hij ook niet zo'n sterke kaakspieren. Denk dat het de volgende keer wel sneller op zal zijn. :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door