Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1487178
Hier het nieuwe menu van Benjy:

50% bot
20% spier
20% orgaan
10% groente

Week 1:
Maandag: kippenkarkas en runderstrot
Dinsdag: eendenkarkas en hertenvlees
Woensdag: konijnkarkas, nier en groente
Donderdag: ganskarkas en pens
Vrijdag: Kalkoennekken en runderhart
Zaterdag: kippennekken, haaspellures en groente
Zondag: Zalmkarkas, ei en groente

Week 2:

Maandag: eendenkarkas en pens
Dinsdag: krokodilkarkas en fazant/houtduif orgaan
Woensdag: zalmkarkas en groente
Donderdag: kippenkarkas, rundernier en groente
Vrijdag: fazantkarkas met ingewanden en runderstrot
Zaterdag: kippennekken, haaspellures en groente
Zondag: konijnkarkas en hertenvlees

Week 3:

Maandag: krokodilkarkas en hart
Dinsdag: eendenkarkas en pens
Woensdag: konijnkarkas en rundernier
Donderdag: Fazantkarkas met ingewanden en haaspellures
Vrijdag: kippenkarkas
Zaterdag: ganskarkas met ingewanden, runderstrot en groente
Zondag: Kalkoennekken en hertenvlees

Week 4:

Maandag: eendenkarkas en runderstrot
Dinsdag: kalkoennekken, haaspellures en groente
Woensdag: kippennekken en fazant/houtduif orgaan en groente
Donderdag: krokodillenkarkas en runderhart
Vrijdag: zalmkarkas, groente en yoghurt
Zaterdag: konijnkarkas en hertenvlees
Zondag: kippennekken en rundernier

Het aantal diersoorten zit volgens mij wel goed maar het aantal variatie in spiervlees en orgaan vind ik minder.
Door Nadia
#1487240
Je hebt toch ook nog dat gemalen kippenvlees.
Ik weet geen gewichten, maar geloof vast dat dat goed zit! Het ziet er naar mijn mening netjes uit!
Wellicht zou ik, in week 3 de haaspellures weghalen bij de fazant (die is namenlijk al compleet, of is hij slecht bevleest??) en dat bij de dag erna, kipkarkas doen..

En ik zou persoonlijk de eendenkarkas niet samendoen met pens of runderstrot. Maar dat is omdat ik weet dat Kain dan aan de dunne gaat. Wellicht dat Benjy het wel kan verdragen..

Verder vind ik het er netjes uitzien!
Door Lizzy
#1487491
[quote="Benjy"]
Hier het nieuwe menu van Benjy:

50% bot
20% spier
20% orgaan
10% groente

Week 1:
Maandag: kippenkarkas en runderstrot
Dinsdag: eendenkarkas en hertenvlees
Woensdag: konijnkarkas, nier en groente
Donderdag: ganskarkas en pens
Vrijdag: Kalkoennekken en runderhart
Zaterdag: kippennekken, haaspellures en groente
Zondag: Zalmkarkas, ei en groente

Week 2:

Maandag: eendenkarkas en pens
Dinsdag: krokodilkarkas en fazant/houtduif orgaan
Woensdag: zalmkarkas en groente
Donderdag: kippenkarkas, rundernier en groente
Vrijdag: fazantkarkas met ingewanden en runderstrot
Zaterdag: kippennekken, haaspellures en groente
Zondag: konijnkarkas en hertenvlees

Week 3:

Maandag: krokodilkarkas en hart
Dinsdag: eendenkarkas en pens
Woensdag: konijnkarkas en rundernier
Donderdag: Fazantkarkas met ingewanden en haaspellures
Vrijdag: kippenkarkas
Zaterdag: ganskarkas met ingewanden, runderstrot en groente
Zondag: Kalkoennekken en hertenvlees

Week 4:

Maandag: eendenkarkas en runderstrot
Dinsdag: kalkoennekken, haaspellures en groente
Woensdag: kippennekken en fazant/houtduif orgaan en groente
Donderdag: krokodillenkarkas en runderhart
Vrijdag: zalmkarkas, groente en yoghurt
Zaterdag: konijnkarkas en hertenvlees
Zondag: kippennekken en rundernier

Het aantal diersoorten zit volgens mij wel goed maar het aantal variatie in spiervlees en orgaan vind ik minder.

[/quote]

Zit er wel lever in je menu? (kan het zo gauw niet zien maar ik ken termen als spellures niet). Qua spiervlees heb je alleen hertenvlees? Kom je ook hiermee aan de 20% spiervlees?
Door Nadia
#1487496
haaspellures is haasvlies.. (de randjes die de slager erafsnijd om het mooi toonbaar te maken) is ook spiervlees dus..
Door Benjy en Misty
#1488192
Als spiervlees heb ik hertenvlees, haasvlies, kippenvlees en runderstrot. Lever mis ik inderdaad maar dat geef ik liever niet. Hij vindt het niet zo lekker, vandaar maar als het nodig is haal ik het gewoon bij.

Bedankt voor de tips. Benjy heeft niet zo snel diarree wel is hij iets gevoeliger voor zalm. 
Door **Jolanda**
#1488214
Misschien moet je eens lever van een ander diersoort proberen. ;)

Hier vind Duster lamslever niet te eten terwijl kip- of kalkoenlever er zonder problemen in gaan ;)
Door Benjy en Misty
#1488218
Dat zou best eens kunnen. Misschien moet hij ook aan de smaak wennen en moet ik wat minder tegelijk geven en misschien wat kleinere stukjes maken.
Door Benjy en Misty
#1488220
[quote="Nadia"]
Je hebt toch ook nog dat gemalen kippenvlees.
Ik weet geen gewichten, maar geloof vast dat dat goed zit! Het ziet er naar mijn mening netjes uit!
Wellicht zou ik, in week 3 de haaspellures weghalen bij de fazant (die is namenlijk al compleet, of is hij slecht bevleest??) en dat bij de dag erna, kipkarkas doen..

En ik zou persoonlijk de eendenkarkas niet samendoen met pens of runderstrot. Maar dat is omdat ik weet dat Kain dan aan de dunne gaat. Wellicht dat Benjy het wel kan verdragen..

Verder vind ik het er netjes uitzien!
[/quote]

Ik weet niet hoe de fazant uitziet, die moet nog komen.  ;D Die dag met alleen kipkarkas vind ik eigenlijk ook niet optimaal.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op ma 18 jan 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1488232
[quote="Benjy"]
Dat zou best eens kunnen. Misschien moet hij ook aan de smaak wennen en moet ik wat minder tegelijk geven en misschien wat kleinere stukjes maken.
[/quote]

Dat zou je ook kunnen doen.
Omdat Duster geen lamslever lust koop ik nu dus kalkoenlever, maar ik heb wel alleen lamsnieren en ook dat vind ie niet lekker. Ik knip die nieren dan in hele kleine stukjes en meng dat onder gemalen vlees, dan eet hij het wel. Normaal liet hij altijd een paar stukjes liggen maar gister was zijn voerbak helemaal leeggelikt ondanks de lamsnier. (dus of hij lust het ineens wel, of hij heeft ze niet geproeft, haha)

Dus Nicole: er is hoop!! Gewoon blijven proberen met die levertjes!!
Welke levertjes heb je al geprobeerd? Ik zou je deze maand een paar kalkoenlevertjes kunnen geven om te proberen.
Door Benjy en Misty
#1488329
Zelf had ik ook de lamslever gegeven. Wat goed dat Duster nu alles heeft opgegeten. Zo kun je ze toch een beetje voor de gek houden. Zo is Benjy ook niet zo dol op groente en dus geef ik de groente altijd in combinatie met vlees en niet met karkas. Kalkoen en kippenlever heeft hij nog niet gehad dus die kan ik nog eens proberen.

Benjy weet trouwens altijd precies alles eruit te halen. Het vlees eet hij het eerste op en dan pas de karkasjes maar dat zal wel zijn omdat vlees sneller op is. Haaskarkas zijn beiden (toen Eddy nog leefde) ook geen fan van. Ze aten het wel maar het was niet echt met smaak en dat terwijl Goldens toch echt alleseters zijn.
Door Nadia
#1489138
Tja, maar dat zegt niks :P Staffords zijn over het algemeen mierenneukers met eten.. Ik heb net nier gehaald (van lam) had een enkele nier in zijn bak gelegd en at het zo op.. Wel met een hele grote bek, volgensmij was het glibberig in zijn mond..

Ik zal je vrijdag wat kippenlever meenemen, kun je proberen..
Door **Jolanda**
#1489330
[quote="Nadia"]
Tja, maar dat zegt niks :P Staffords zijn over het algemeen mierenneukers met eten.. Ik heb net nier gehaald (van lam) had een enkele nier in zijn bak gelegd en at het zo op.. Wel met een hele grote bek, volgensmij was het glibberig in zijn mond..

Ik zal je vrijdag wat kippenlever meenemen, kun je proberen..
[/quote]

Wat gebruik jij nou voor een woord??
Zo'n net meisje....dat had ik nooit van jou verwacht  :P ;D

Maar heb je die nieren al zelf in je hand gehad of met een mes proberen in stukjes te snijden....dan weet je gelijk hoe glibber-de-glibber ze zijn :P
Door Nadia
#1489357
Ohh jee.. Uhh tja... Sorryy... het spijt me.. Moet ik het cencureren?? Tja Jol, ik ben zeker netjes opgevoed.. Maar ook ik heb wel meerdere kanten hoor :0 Whoehahaha

Ik heb ze nog niet proberen door te snijden.. Wel vast gehad.. Het voelde een beetje aan als lever.. Dat kreeg ik ook bijna niet vastgehouden..
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door