Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1485496
Hallo,

Mijn Franse bull heeft een allergie, hij krijgt iets eczeemachtigs in zijn oren en krabt zich! Zelf ben ik erachter gekomen dat hij geen graan kan verdragen, maar kip&rund doet hij het ook niet zo goed op... Had dus wat gezien voor andere voeding hoop dat iemand weet of dit genoeg is voor mijn bulletje...



Lupa-mix:

-Lupa paardenmenu compleet glutenvrij


Naturis:

-Geit compleet
-Lam compleet
-Hert compleet
-Makreel 100%


Lupa-barf:

-Sardientjes

(Lamspens en boekmaag wou ik als beloning geven omdat het zoal moeilijk is iets te vinden zonder graan,...)


Haaksbarf:
-Zalm


Zo heeft hij wat afwisseling van vlees, en vis... Hij krijgt sowieso iedere avond groenten of fruitmix en zijn kvv smorgens...


Cindy
#1486164
Qua soorten ziet het er netjes uit.
Ik zou dan geen boekmaag geven als je denkt dat hij niet tegen rund kan.
Wat wel kan als beloning zijn gedroogde visjes. Die zijn wel voor de kat maar kan je ook prima aan je hond geven.
Volgens mij kan je deze wel in een DSZ vinden.
#1486173
Ziet er op zich heel keurig uit.
Ik zou voor de zekerheid wel even bij Lupa navragen welke calciumbron (vleesbotten van welk dier) er in het paardenmenu zit. De vleesbotten van paarden zijn meestal erg hard en daardoor moeilijk te verwerken (de meeste maalmachines lopen hier op stuk). In die kant en klare menu's worden dan nog al eens kipkarkassen als calciumbron verwerkt. Op zich is daar niets mis mee, behalve als je hond allergisch is voor kip.
Even goed navragen dus!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door