Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#1485760
Nina is 12 jaar en heeft nu al vanaf juni elke 2 maanden een blaasontsteking.
Ze krijgt vanaf oktober 1/2 tabletje enurace en Cranberry, maar toch blijft het terugkomen.
In oktober bleek ze een tumor bij/op haar lever te hebben, waar we niets meer aan laten doen.
Verder is ze vrolijk, eet goed en slaapt veel.
Ik vraag me af, of ik nog iets voor haar kan doen dan alleen elke 2 maanden een AB-kuur.
Graag hoor ik van jullie, wat nog tot de mogelijkheden behoort.
#1485813
bij noezels, mijn kat die constant blaasontsteking had,
heb ik het eten vermengt met water zodat het bijna soep was..
ik heb ook heel veel aangemodderd met haar..
de reden dat ze het kreeg was stress door de andere katten..
niks hielp.. maar zorgen dat ze flink moest plassen dus wel..
tis nu zeker al een half jaar weg.. *klopt op hout*
#1486192
agosie, wat vervelend, mijn bess had ook aan de lopende band blaasontsteking, ik heb het gelukkig wel met verzuring redelijk de kop in kunnen drukken, cranberry verhogen? of een andere vit C bron proberen. Verder deed ik af en toe een wolkje melk in haar water, dan dronk ze heel veel, even flink doorspoelen, niet té vaak, maar dat in combinatie met ascobine zuur hielp ;) sterkte ermee :-*
Door Hanny
#1486201
Conny, je had het een tijdje terug in een ander topic (heb geen idee meer welke) over een Afrikaans kruid, dat bij veel blaas problemen zou kunnen helpen.
Zou dat mischien iets voor Nina zijn?

Hanny
Door Ine
#1486385
Hitam schreef: Is er al eens een echo van de blaas gemaakt?
Nee, niet aan gedacht ook eigenlijk.
Vermoed je iets?
Vannacht heeft ze dus ondanks de AB alweer geplast in huis.
Misschien moet ik meer geduld hebben, maar vorige keren hield het plassen direct op na de eerste dag AB.
Ik zal de cranberry verhogen en ook de vit. C bijgeven.
De blaasontsteking was dit keer minimaal, maar waarom plast ze 's nachts? Ik laat haar altijd nog even extra plassen, voor ikzelf naar bed ga, maar zelfs 6 uur is te lang voor haar.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1486731
Bij oudere honden en steeds terugkerende blaasontstekingen heb ik het liefst een keertje een echo om stenen of tumoren uit te sluiten.

Vaak is het zo dat ze overdag gemakkelijker even naar buiten kunnen als ze moeten en dat lukt 's nachts niet altijd.
Laat je elke keer de urine nakijken? Zit daar struviet in?
Door Ine
#1486760
Hitam schreef: Bij oudere honden en steeds terugkerende blaasontstekingen heb ik het liefst een keertje een echo om stenen of tumoren uit te sluiten.

Vaak is het zo dat ze overdag gemakkelijker even naar buiten kunnen als ze moeten en dat lukt 's nachts niet altijd.
Laat je elke keer de urine nakijken? Zit daar struviet in?
Over struviet heb ik niets gehoord, alleen bloed in de urine en SG wat iets afwijkt.
Overdag is ze met moeite 4x bereid om naar buiten te gaan. Als ik opsta, dan rond 13.00 18.00 2n 23.00. Als ik wat later ga slapen, pak ik haar en Hannes op, om nog een extra plas te doen.
#1486926
bij bess is toen wel onderzoek gedaan, bleek en poliep te hebben waardoor het leegplassen niet zo goed ging, dus bleef er als maar urine in blaas hangen en vandaar haar onsteking. Mijn Bess plasten ook snachts in huis, maar dan wel op haar plaats, ik had het idee dat ze erg diep sliep, en dan het gewoon liet lopen in haar slaap, ze werd ook vrolijk kwispelend in haar eigen urine wakker.
De kruid waar ik het eerder over had is boegoe, or buchu

http://www.africanherbs.info/product1.p ... d=4&lan=NL
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1488413
Ine schreef: Over struviet heb ik niets gehoord, alleen bloed in de urine en SG wat iets afwijkt.
Overdag is ze met moeite 4x bereid om naar buiten te gaan. Als ik opsta, dan rond 13.00 18.00 2n 23.00. Als ik wat later ga slapen, pak ik haar en Hannes op, om nog een extra plas te doen.
Bij alleen bloed zou ik zeker een echo laten maken. Dat kan ook een poliep zijn.
Door Iza
#1489373
Wat vervelend zeg.
Ik zou wel verder laten onderzoeken. Zo vaak blaasontsteking is niet ok. En let op dat ze geen last krijgt van haar nierbekken.
Ik zelf heb veel last van. Had ook een periode van 1 jaar dat ik om de 2 maanden aan de ab kuur was. Erg vervelend dus.
Nu gebruik ik Cranberry + x-tra Forte van Lucovitaal. Heb veel merken cranberry's gebruikt, maar niets hielp. Deze dus wel. Heb niet meer zo vaak last van. Maar goed. Ik weet niet of jouw hond daar baat bij zou hebben. Eerst verder onderzoeken. Misschien is er meer aan de hand.

Veel succes,
Iza
Door Elvira
#1489381
Mijn eerste golden (oudere teef) heeft solidago korreltjes gehad (homeopathisch middel) tegen blaas onsteking. Dit hielp goed. Bij mensen heb ik gehoord dat guldenroedethee goed hielp (Solidago = gulderoede).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door