Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Drossie
#1485022
Tot 2 jaar geleden gaf ik NRV. Door verhuis en andere omstandigheden heb ik dan een hele tijd KVV gegeven, maar nu wil terug NRV gaan geven.
Ik heb het huidige menu gebaseerd op mijn menu van toen, met een paar aanpassingen door waar ik kan aan geraken.
Enkel de orgaanpakketten zou ik graag op dezelfde dag geven, dus 1x/3weken om aan een normale hoeveelheid te komen.
Door wat zou ik het pakket in de andere week dan vervangen? Of houd ik toch beter 2 keer orgaan/3 weken?

We hebben 2 honden. Eentje van 16 kg, krijgt ongeveer 400g/dag en eentje van 25kg, krijgt ongeveer 600g/dag.

Week 1
Maandag Runderstrot
Dinsdag Zalmkop
Woensdag Rundvleessnippers
Donderdag Orgaanpakket
Vrijdag Pens
Zaterdag Vasten
Zondag Paardenstoofvlees

Week 2
Maandag Hertensnippers
Dinsdag Runderkopvlees
Woensdag Kipkarkas
Donderdag Orgaanpakket
Vrijdag Kippennekken
Zaterdag Vasten
Zondag Paardenstoofvlees

Week3
Maandag Eendennekken
Dinsdag Runderkopvlees
Woensdag Eendkarkas
Donderdag Hertensnippers
Vrijdag Pens
Zaterdag Vasten
Zondag Kalkoenvleugels
Door Nadia
#1485239
Het is moeilijk om te beoordelen als ik geen gewichten weet..

In week 1 voer je geen vleesbotten, in week 3 3x..

Ik vraag me af hoe het eten zal vallen.. Volgens mij gaan ze na een orgaan dag behoorlijk aan de dunne en na alleen maar bot poepen ze krijt.. Ik zou het meer verdelen..
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1485269
zelf ben ik bij mijn doggies ook geen voorstander van om een dag alleen maar orgaan te voeren  :-[
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1485411
hier krijgen ze iedere dag vast spiervlees , vleesbot en een beetje orgaan ...
dit verpak ik al als ik het vlees binnen krijg , vind ik veel gemakkelijker en de ontlasting is zo constanter
verder geef ik naast het standaard menuutje s`avonds  kippen-, eenden-, of ganzennekken (ligt er aan wat voor inspanning gedaan hebben of hoe dik ze zijn )
dit doe ik vooral voor Noa omdat ze anders s`morgens gal spuugt .
groente krijgen ze 2 tot 3 keer per week , als ik voor me zelf groente kook haal ik het er eerder  uit voor de honden (is dan ietsjes gaar) en dat doe ik er voor mezelf een snufje zout bij
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1485418
maar goed ze wegen hier 6,2 en 7 kilo , dus zo grote pakketjes zijn het niet  ;)
vind het ook makkelijker als ze gaan uit logeren
Door Nadia
#1485431
Toevallig heb ik ook net een menu geplaatst...
Ik ben nu aant koken.. Zal zometeen even uitgebreider reageren..
Door **Jolanda**
#1485536
Ik zou iedere dag vleesbot voeren (hond 16kg 200gr hond 25kg 300gr)
Dan om de dag spiervlees (2 x dagportie) en om de dag orgaan (ook 2 x dagportie)
Iedere dag een portie groente erbij. Voor hond 16kg is dat 60gr groente en voor hond 25kg 90gr.
Voor hond 16kg is een dagportie vlees 80gr en orgaan 60gr. Voor hond 25kg is een dagportie vlees 120gr en orgaan 90gr.

En dan vervolgens de dag voor het vasten smorgens en savonds voeren. Dan is het totaal gewicht op een week goed zoals ik het als voorbeeld noem. Anders moet je de gewichten van een week uitrekenen per hond en dan delen door 6dagen.

De helft van het totaal orgaan mag bestaan uit pens (voor hond 16kg is dat per week 210gr en voor hond 25kg is dat per week 315gr)
Door Nadia
#1485746
Jawel, ik wil nog even zeggen dat je sowieso moet kijken hoe je hond het doet op het voer en hoe hij er op poept..

Ik meen dat Pallas ook niet iedere dag bot voert.. Omdat de hondjes dan slecht kunnen poepen..
Door **Jolanda**
#1485857
Oh ja...enne ik zou 1x per week vis geven.

Ik zal me wagen aan een voorbeeldmenu met de producten die jij hebt.
De gewichten die er achter staan zijn dan eerst voor de hond van 16kg en daarna voor de hond van 25kg

Week1

maandag:
Eendennekken + hertenvlees + groente                              (200gr + 160gr + 60gr)    (300gr + 240gr + 90gr)

Dinsdag:
Kalkoenvleugels + orgaanmix + groente                              (200gr + 120gr + 60gr)  (300gr + 180gr + 90 gr)

Woensdag:
Zalmkop + runderkopvlees/rundersnippers + groente        (200gr + 160gr + 60gr)  (300gr + 240gr + 90gr)

Donderdag:
Kippenkarkas + orgaanmix + groente                                  (200gr + 120gr + 60gr)    (300gr + 180gr + 90 gr)

Vrijdag:
1ste maaltijd:
kippennekken + runderstrot +groente                                  (200gr + 160gr + 60gr)    (300gr + 315gr + 90gr)
2e maaltijd:
Eendenkarkas + pens + groente                                            (200gr + 210gr + 60gr)    (300gr + 240gr + 90gr)

Zaterdag:
vasten

Zondag:
Kalkoenvleugels + paardenstoofvlees + groente                  (200gr + 160gr + 60gr)  (300gr + 240gr +90gr)

En zo ga je week 2 verder op maandag met vleesbot + orgaanmix, dinsdag vleesbot + vlees, woensdag vleesbot+ orgaan ect ect
Dus je voerd eigenlijk vandaag datgene wat je gisteren niet hebt gevoerd. Dus als je gisteren vlees hebt gegeven naast het bot, dan geef je vandaag orgaan ;)
Ergens tussendoor geef je een eitje erbij en eventueel wat yoghurt.
Door **Jolanda**
#1485868
[quote="Nadia"]
Jolanda wat maak je er toch altijd een werk van!! Klasse!
[/quote]

Haha nou dat valt wel mee hoor ;) Ik doe er niet veel langer over als dat ik het gewoon typ (als ik de gewichten en producten maar weet ;) )

Sommige mensen vinden het akelig om een menu in elkaar te zetten, vinden het ingewikkeld allemaal na het lezen van al die lappen tekst op het forum....had ik ook, wist niet waar ik moest beginnen met een menu te maken. Maar dankzij mijn 'geweldige' geheugen dat me regelmatig in de steek laat, ben ik dus al heel veel info vergeten (nou ja, veilig opgeborgen ergens daarboven in dit geval), de hulp van hier en nog meer menu's bekijken is een menu maken nu een eitje. Ik denk dat dat voor de meeste barfers die langer bezig zijn wel een eitje is ;)

Oh *drossie
Houd je er wel rekening mee dat er ook nier in het menu/de orgaanmix zit?
En als je aan meer vleesbotten of in ieder geval diersoorten kunt komen zou dat heel mooi zijn! Denk aan konijn en parelhoen bijv.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1486172
Je zou bv orgaan kunnen verdelen over 2 dagen.
500gr bot + 500gr orgaan en dag 2 ook zo.
Das dan ook weer makkelijk met verdelen.
Mochten je honden erg hard gaan poepen na een dag enkel vleesbot, zou je het ook zo met spiervlees kunnen doen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door