Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door saluki
#1484564
Kan ik luchtpijpen aan mijn honden geven? Of is dit alleen maar kraakbeen dat niet verteerd. Tineke
Door Nynke
#1484597
ja hoor, als je honden gewend zijn om rauw te eten  :)

Misschien kun je je eerst even voorstellen :)  Hoeveel honden heb je? Wat voor? Eten ze al lang rauw? kvv of barf ? enzovoort  ;)
Door stephany
#1484599
Ja hoor luchtpijp kan je prima aan je honden geven! Als bot verteerd, verteerd kraakbeen zeker. Er zitten alleen niet zo veel voedingswaarde in dus ik zou het naast zijn gewone maaltijd geven.
Door Alba
#1484625
Ik geef mijn hond regelmatig een stukje paardenluchtpijp als snack, kan ze lekker op knagen. We hebben het ook wel eens gedroogd maar dan verteerd ze het slecht: ze poept het na 1 tot 3 uur weer uit, volledig onverteerd. Rauw is er niets aan de hand en zie ik niet eens stukjes terug in de ontlasting.
Door saluki
#1484901
Ik heb ruim 35 jaar Saluki,s op dit moment vijf stuks twee reuen en drie vrouwtjes. Moeder en zuster van ruim zes jaar. En drie kinderen van  twee jaar. Ben zelf 57 jaar en fok heel af en toe een nestje. Mijn honden barfen niet, wel altijd rauw voer. Ik zie het nog niet voor me allemaal met een kip in de keuken. Ik voer op het moment schapenpens, luchtpijp, kopvlees nier, hart met groente en fruit aangevuld met kip van smuldier en eieren ,vis, rijstolie, heb nu ook weer Meramin besteld. Mijn Saluki,s zijn nooit ziek of hebben anderzijds klachten.
Door Esther Q
#1484929
saluki schreef: Ik heb ruim 35 jaar Saluki,s op dit moment vijf stuks twee reuen en drie vrouwtjes. Moeder en zuster van ruim zes jaar. En drie kinderen van  twee jaar. Ben zelf 57 jaar en fok heel af en toe een nestje. Mijn honden barfen niet, wel altijd rauw voer. Ik zie het nog niet voor me allemaal met een kip in de keuken. Ik voer op het moment schapenpens, luchtpijp, kopvlees nier, hart met groente en fruit aangevuld met kip van smuldier en eieren ,vis, rijstolie, heb nu ook weer Meramin besteld. Mijn Saluki,s zijn nooit ziek of hebben anderzijds klachten.
Kwestie van doen, dan zie je het voor je :biggrin2:
Barf betekent niet perse hele dieren voeren, mocht je dat misschien denken, maar rauwe bot/vleesvoeding volgens percentages zoals die in hele dieren voorkomen. Je bent daarmee al een aardig eind op weg, denk ik. Luchtpijp kun je zeker voeren en rauw verteert het hier prima, maar idd heeft het weinig voedingswaarde.
Door Lil
#1485015
Ik geef graag een stuk luchtpijp aan de honden. Het knabbelt zo lekker weg voor ze en ik heb het idee dat het ook wat doet voor Boris die gewrichtsproblemen heeft. Natuurlijk helpen de suplementen, maar een echt stuk kraakbeen heeft dan toch mijn voorkeur. Ze vinden het heerlijk en zijn er eventjes mee bezig. Ik zou het inderdaad rauw geven en niet drogen. Alhoewel hier gedroogd geen problemen oplevert, ook dat verteerd hier gewoon.
Ik ben ook begonnen met kvv, toen met kipnek en dergelijke. Hele kip krijgen ze ook niet, dat is een beetje veel voor ze.
Door Mevroi Kruim
#1485221
Hoi, welkom! En wat goed dat jouw honden vers krijgen! Je zit trouwens al een heel aardig eind in de riching van barfen als ik het zo lees  ;)

Mijn honden eten ook niet in de keuken, daar eet ik zelf  :D ik schup ze met hap en al de tuin in en hou dan door het raam toezicht. Gaat inmiddels alweer bijna 10 jaar prima zo.
En luchtpijp eten ze hier ook graag, vooral met strotjes mee. Van het Islamcentrum krijg ik nog wel eens voor weinig of niks een zak lamsstrotten mee met luchtpijp, feest!
Je kunt ze ook drogen als snack.

Oja, hier eten ze ong. 400g per dag maar omdat ze af en toe vasten geef ik ook wel eens een flinkere maaltijd en dan is een hele kip wel een lekkere kluif  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door