Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maarten
#1485195
Wij hebben nu anderhalf jaar een Welsh terrier. Een erg leuke hond met helaas een vervelend probleem: ze heeft een heel sterke lichaamsgeur of anders ze draagt een stank om zich heen. Ze kan in haar mandje liggen en dan komt de geur in een soort walm op je af, net alsof ze winden laat, maar dat is niet het geval. Het is echt een heel vervelende en ondraaglijke geur. Ook anderen die bij ons op bezoek zijn ruiken Shanta, zoals ze heet. Als ze bij ons ligt als we aan tafel zitten, komt de stank op je af. Het is niet een normale hondenlucht, maar iets veel sterkers.
We hebben al verschillende soorten voer geprobeerd, waaronder ook vers vlees gedurende een lange periode, maar het maakte allemaal niks uit. Ze is verder gezond, levendig en vrolijk. Ze is begin vorig jaar gesteriliseerd, maar dat heeft geen invloed gehad op de geur, deze werd niet minder of meer.
Wie kan ons helpen met een goede tip.
Door Mevroi Kruim
#1485229
Is er al eens door een dierenarts naar gekeken? Overmatige talgvorming, evt. gecombineerd met schimmels of bacterien, kan zo'n effect hebben.
Door Esther Q
#1486586
Als een da niets kan vinden, kun je een reinigingskuur proberen, bv chlorella, dat is niet zo sterk, of groene leem of drainage compositum, zijn beide sterker.
Door Maarten
#1487238
Bedankt voor jullie reacties. Shanta is al een aantal malen getrimd. Een dierenarts heeft er ook al eens naar gekeken en niks bijzonders aangetroffen.
We hebben Shanta een half jaar op vers vlees gehad (ingevroren van Carnibest), maar dat bracht helemaal geen verandering.
Hebben jullie goede ervaringen met chlorella?
Door Alba
#1487386
Ik weet niet genoeg van chorella om je er iets nuttigs over te kunnen vertellen, maar ik weet dat het helpt met het lijf te ontgiften. Als je dat gaat doen, zou ik dat wel doen in combinatie met vers vlees of eigenlijk liever nog BARF (want misschien zit er ook iets in de KVV waar ze niet zo goed tegen kan?). Ontgiften en ondersteuning daarbij is namelijk alleen maar fijn voor het lijf als je er niet aan de andere kant weer troep (brokken) tegenaan mikt, lijkt mij.
Door Greece
#1487872
Maarten schreef: Bedankt voor jullie reacties. Shanta is al een aantal malen getrimd. Een dierenarts heeft er ook al eens naar gekeken en niks bijzonders aangetroffen.
We hebben Shanta een half jaar op vers vlees gehad (ingevroren van Carnibest), maar dat bracht helemaal geen verandering.
Hebben jullie goede ervaringen met chlorella?
Ja, hierzo. Whitney had een zurige lucht om haar heen en met de chlorella was dat zo weg.
Door annielaumen
#1488032
Geen overvolle anaalklieren want dan stinken ze ook
Astrid stonk in haar brokkentijd en had veel last van haar anaalklieren
Sinds dat ze rauw eet nu bijna 3jaar,stinkt ze niet meer
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door