Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door liessie
#1484815
vandaag heb ik een zalmforel gekocht, die ik netjes wil delen met mijn beessies.
Nu is alleen mijn vraag: Moet ik deze vis nog eerst een tijdje in de vriezer leggen om eventuele ziekte kiemen te doden?
De vis lag in de viswinkel in zo'n bak met ijs.
Voor me zelf maak ik de vis natuurlijk klaar in de oven of in de pan, maar bij de katten hak ik de delen, die ik zelf niet opeet hooguit in kleinere stukjes.
Na het schoonmaken van de vis, kan ik gewoon alles wat ik zelf  niet hoef aan de katten geven toch? (dus voordat ik de delen die ik zelf opeet ga bakken)
Door Mevroi Kruim
#1485031
Bijna alle vis is al ingevroren geweest en alles wat voor menselijke consumptie is wordt gekeurd dus de kans dat er nog iets in zit is eigenlijk nihil. Ik voer dat soort dingen ook gelijk van de visboer.
Door flin
#1485361
forel wordt toch vaak in de zgn visvijvers gevangen?
meestal door hengelsport fanaten oid?

'k zou zeggen: vraag je leverancier, hoe en wat
Door liessie
#1487942
Vooral Amos lijkt de vis erg lekker te vinden. Sanya heb ik weer even apart gezet, omdat Amos anders ook haar eten op eet en Sanya dan wegloopt van haar voerbakje. Ze heeft welliswaar nog genoeg reserve, maar ze was toch wel al wat afgevallen de laatste weken....

De staart en de andere kleine delen gingen er direct in bij Amos en de kop begon hij ook heel enthousiast aan, meer die is denk ik nog wat te groot. Dus ik denk dat ik de van  kop nog ff wat kleinere stukjes ga maken.

Het viel mij echt mee. Ik heb ook wel meegemaakt dat katten in het begin helemaal niets van vis wilde weten. Vis in de zin de kop en de staart en dergelijke. Heb het maar niet tegen mijn moeder gezegd heb, dat ik vis voer. Zij hebben vroeger wel eens eigenhandig een graat uit de keel van een kat moeten plukken, dus logisch dat zij wat huiverig is met het voeren van vis aan een kat....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door