Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Minna
#764615
Heb net de ontdooide schapenkoppen aan de honden gegeven en stond op het punt de achtergebleven bloed door het goot te spoelen toen mij iets binnen schoot; in Finland zijn bloedflensjes een normale maaltijd en ik gaf ze vroeger als beloning voor de hondjes.
Dus ff op recepten gegoogled en ja, met een beetje aanpassing heb ik nu lekkere beloningsnoepjes voor de honden!
Dus voor de liefhebbers:
- 1/2 liter bloed
- 1/2 liter melk of bouillon of 2,5 dl water en 2,5 dl melk
-  2 dl meel (ik had Nutricia rijstebloem nog in huis)
- 2 eieren
evt naar eigen smaak:
- schuitje stroop of honing, beetje peterselie, beetje knoflook
Hier maak je pannenkoekendeeg van en bak je het net als flensjes of wat ik heb gedaan ik heb ze in de poffertjespan gebakken.
Lekker makkelijkzijn ze al bijna op maat!
Door pallas
#764620
goeie tip. die ga ik zeker eens uitproberen. voor Didot zocht ik nog steeds een goed recept voor snoepjes tijdens de behendigheidtraining. Het moest dan wel een "zacht" snoepje worden anders verslikt hij zich er steeds in.
Poffertjespan heb ik ook in huis, nu nog genoeg eendebloed :-\
Door Minna
#764638
Vrij lang op laag temperatuur bakken, gaat niet zo snel als een gewone pannenkoek! Maar is idd lekker zacht hap-slik-weg dus ideaal voor behendigheid!
Door pallas
#764641
Minna schreef: Vrij lang op laag temperatuur bakken, gaat niet zo snel als een gewone pannenkoek! Maar is idd lekker zacht hap-slik-weg dus ideaal voor behendigheid!
ik moet nog wel even geduld hebben, we hebben nl nog geen ei en zuivel in Didot's dieet getest ;) en ik kan maar één soort per twee weken uitproberen.
Door pallas
#1485060
Voor Didot was het geen succes, maar dat komt omdat hij niet overal tegen kan.
Als ik écht een geweldige belonig wil hebben voor de behendigheid dan neem ik gewoon stukken rauw vlees mee :D
Verder droog ik veel en dat vinden ze allemaal erg lekker.

Minna al in geen tijden op het forum gezien :-\
Door tieneke
#1485093
Melk,rijstebloem en stroop vind ik nou niet zo gezond voor een hond.....ik hou het wel bij een lappie gedroogd vlees.
Door Veerle-scrappyToo
#1487890
Waar halen jullie bloed?
Niet dat ik ze meteen zou maken, nog rustig testen waarop ze allemaal kan en waarop ze dus allergisch reageert maar ik zeg nooit nooit als het zou lukken...of later voor onze andere hond
Door pallas
#1487943
Ik haal geen bloed. Als je het wilt maken kan je gewoon het lekbloed gebruiken, bij een kilo levertjes of hartjes kan dat best aardig veel zijn.
Ik gooi bloed trouwens nooit weg, roer het door de groenten heen of gewoon bij de rest van de barf hap.
Door Nynke
#1487963
ik gooi ook nooit bloed weg. Als het heel veel is, zoals toen een keertje met rundvlees, vries ik het apart in en meng het met de groentemix  :) :) :)
Door Arline
#1488284
Ik gooi ook nooit bloed weg. Bij orgaan ontdooien blijft er veel over. Dan doe ik een trechtertje op een ijsblokzakje en daar giet ik het sap in. Dan heb je ijsklontjes sap. Makkelijk voor bijv de groentemix.
Door Hertog
#1489184
Eea staat in de etensbak te ontdooien. Het bloed gaat hier met de maaltijd mee naar binnen. Als beloning tijdens het trainen geef ik vanuit een bakje uit mijn buidel stukjes ( of bij erg braaf een heel) kippen hartje. Ik draag een hondenuitlaatbroek en veeg de nattigheid van mijn vingers aan mijn broek af.  :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door