Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1484664
ik heb (had) zelf ook een zenuwachtige, bange en schrikkerige hond. wat bij hem enorm hard heeft geholpen zijn versvoer met veel vis, gevogelte, zuivelproducten en lever gecombineerd met homeopathie, training (rustig blijven op commando) en massages + Ttouch

de supplementen zoals zylkene, rust compositum,... hielpen helemaal niet bij hem
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1484733
T is misschien niks maar ook wel grappig om te lezen dat jij veel vis toevoegt. Een vriendin van mij heeft veel last van depressies en angst gehad en heeft zichzelf er uit gewerkt met een zeer hoge dosis omega 3 capsules. Wanneer ze te laat was met innemen of wanneer ze ze vergat dook ze zo een heel diep dal in. Zij zocht en vond op t net info over bewijzen van de positieve werking van visolie op psychische klachten bij mensen. Kan ook heel goed voor honden werken misschien?
#1484752
spreeuwtje schreef: T is misschien niks maar ook wel grappig om te lezen dat jij veel vis toevoegt. Een vriendin van mij heeft veel last van depressies en angst gehad en heeft zichzelf er uit gewerkt met een zeer hoge dosis omega 3 capsules. Wanneer ze te laat was met innemen of wanneer ze ze vergat dook ze zo een heel diep dal in. Zij zocht en vond op t net info over bewijzen van de positieve werking van visolie op psychische klachten bij mensen. Kan ook heel goed voor honden werken misschien?
ik ben er van overtuigd dat dat bij honden ook zo is. uiteindelijk verschilt de werking van het menselijk centraal zenuwstelsel niet zo erg van dat van de hond op dat vlak. met de juiste voedingsstoffen kan je de aanmaak van serotonine in de hersenen zeker en vast positief beïnvloeden. er zijn een aantal stoffen die zeer belangrijk zijn bij angstige en nerveuze honden (en ongetwijfeld ook bij mensen) om zich 'beter' te voelen: een aantal vitamines B, omegavetzuren 3 en 6, tryptofaan.
#1485047
spreeuwtje schreef: nee kiek ziet haar mand niet als strafplek..
ik ben niet boos als ik haar in haar mand stuur.. maar ze moet daar gewoon blijven, klaar..
het is net zoiets als rust creëren door een hond te laten zitten wanneer de riem gepakt wordt..
het is niet alleen voor jezelf prettiger.. maar het schept ook rust in de hond zelf..
kiek vindt haar mand prettig... sano (zoontje van 3) mag daar niet bij.. (al is dat heel lastig en lukt dat niet altijd)
maar haar mand is van haar, ze kan de ruimte overzien, ook de keuken waar ik dan ben..
dat is veilig voor haar.. bovendien neem je haar beslissingen uit handen (poezen! eten in de keuken! kind! ik word jaloers!)
ze mag daar niet op reageren.. dus laat ze t maar en blijft ze rustig.. er is geen reden meer voor..

heel prettig, ik werd GEK van dat constante reageren van haar en haar onrust en veelvuldig blaffen..
ik vond t in t begin ook zielig, uren wandelen gebeurd niet iedere dag, dus dacht ik.. nu ontneem ik haar ook andere pleziertjes..
maar ze is nu veel tevredener.. onrustig zijn en nerveus wás helemaal niet plezierig!

de rust compositum is de smerige..
echt.. er zijn volgens mij maar weinig honden die het eten..
zelf ga ik ook gruwelen en er zit een sterke geur aan..
de puur nervositeit is homeopatisch..
Puur is de merknaam (zoals VSM) en nervositeit dus waar t voor is..
google maar eens..
;) ;) ;) je legt het goed uit Lied :-*

Ik denk dat als een hond goed reageert op supplementen, dat dat dan aangeeft dat hij er niet helemaal komt met z'n normale dieet qua voedingsstoffen. Elke hond is net ff anders wb spijsvertering en een dieet waar de ene hond het perfect op doet kan voor de andere net niet optimaal wezen, en soms kom je er gewoon niet met wat je aan normale voedingsstoffen geeft.

Het kan goed zijn dat een hond die continu onder de stress zit veel meer van bepaalde stoffen verbruikt dan een hond die rustig is. En dan kan het zo zijn dat als de stresskip rustiger wordt door een supplement, hij op den duur minder van die stof nodig heeft. Maar het kan ook heel goed zijn dat omdat zijn stofwisseling nou eenmaal net ff anders werkt, hij de rest van z'n leven supplement nodig blijft hebben.
Zie bv mensen met depressies of andere aandoeningen die gepaard gaan met onbalans in de hersens. Die krijgen dan bepaalde stoffen aangevuld en dan gaat het goed; stoppen ze daarmee dan gaat het weer mis. Die onbalans, dat je van bepaalde stoffen teveel of te weinig produceert of de stofwisseling in je hersens niet helemaal goed werkt, daar word je mee geboren, daar verander je niks aan. Ik zie het dus als aanvullingen om je lichaam beter te laten functioneren.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1485764
dank olga.. ik heb een goede "mentor"  :-*

ik vroeg t in t topic over RC en PN ook al.. maar denk jij/jullie dat het vreten van takken en denneappels ook een reden zijn van een tekort in het dieet?
kiek krijgt niet zo heel veel rauwe groentes e.d. maar ik merk dat zonder RC enzo gaat ze als een idioot takken, verrot hout en denneappels vreten in t bos..
snachts kotst ze ze uit.. en ze komen zelfs via haar ontlasting weer buiten..
ik maak me er ernstig zorgen om, zou haar zelfs moeten aanlijnen in t bos.. maar daarom lopen we natuurlijk niet in een losloopgebied..  :-\
nu ze weer RC krijgt, lijkt het weer minder te zijn..
#1486504
Tja, zou ik niet durven zeggen zo. Geen idee wat haar nou precies drijft om zo fanatiek takken te gaan eten. Bij Tara zie ik wel een duidelijk verband tussen rotte boom/zwarte aarde eten en weinig groente in het menu. Maar die eet geen hele takken en doet het ook niet zo fanatiek maar juist heel precies, exact het goeie plekje en dan ff graven en nog eens graven en dan een paar hapjes.

Het kan gedragsmatig zijn, dus dat ze als ze onrustig of gestresst is takken gaat vreten, en het kan een tekort zijn aan bv de vitB in de RC, en het kan een combinatie zijn.
Lastige zaken ...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1486957
naja.. het zou op zich een interessante theorie zijn..
en ook wel logisch.. maar ik denk toch dat t bij kiek onrust is..
paap bijv. at de kaarsen van tafel..  :-X
brandend en wel..
maar op t moment dat hij glucosamide kreeg.. was dat op slag over..
terwijl ik jarenlang moest proberen om de kaarsen op tafel te houden..
hij deed t niet constant.. maar met vlagen..
t viel alleen wel op..
Door lola woef
#1513756
ik denk dat je je hond wat kan geven maar dat je er ook wat mee moet doen een combinatie
waarschijnlijk vind ie het moeilijk met spanning om te gaan dan zie je ze vaak hieperdepiep worden

wat ik heb gezien wat erg goed helpt is speuren daar worden ze mentaal erg moe van en in combinatie met dat ttouches

je kan dit erg goed doen bij hondenschool feedback of bij dogs en people

even google en je hebt ze zo gevonden
veel succes :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door