Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Annemieke
#1482723
Ik heb een bearded collie van bijna 3 jaar oud.  Hij is een enorme zenuwpees, de hele dag onrustig, zodra ik opsta of mijn andere hond aanhal zit ie ertussen, erg schrikkerig en angstig.
Ook vrij druk in huis eigenlijk de hele dag bezig met aandacht krijgen  Vooral voor hem zelf vind ik het zielig helemaal omdat dit zich ook uit in bijna dagelijks diarree. Ik zoek eigenlijk een rustgevend middel zodat ie helemaal wat relaxter wordt, vooral op de lange termijn.
Hebben jullie tips voor mij?
Door bloemetje
#1482726
Er zijn een hoop middelen daarvoor. Zylkene zou een goed middel zijn. Helaas heb ik zelf bij 1 hond gezien dat het weinig hielp.
Rust compositum van de Groene Os is ook een goed middel.

Maar eigenlijk zijn dat wel lapmiddelen denk ik.. Waarom is hij zo? Krijgt hij te weinig beweging/uitdaging of juist te veel? Heeft hij een trauma?
Door Annemieke
#1483004
Neehoor ik denk dat het bij hem gewoon zijn karakter is. Mijn andere hond is precies het tegenovergestelde, die is de rust zelve. Zodra de kat zijn nagels gaat krabben aan de bank schiet Scott in de stress omdat ie weet dat wij daar iets van gaan zeggen.
Wij hebben geen druk gezin, zijn zelf ook helemaal niet druk en boos worden we al helemaal niet vaak. Daarom zie ik het bij hem echt een karaktertrek, hij is ook vreselijk jaloers, als ik de kat of mijn andere hond aanhaal zit ie meteen op schoot.
Maargoed dat vind ik allemaal niet zo'n probleem, het lijkt me voor hem alleen heel vervelend en zou het hem graag iets makkelijker maken.
Door Annemieke
#1483151
Hoe bedoel je? Waar maak je dit uit op??

Ik denk dat onze honden gewoon een stabiele opvoeding krijgen, alleen is Scott een wat nerveuze hond. Ik zoek een middel om hem zelf wat relaxter te voelen, ik zou niet weten hoe ik het zelf anders zou moeten doen.
Laatst gewijzigd door Annemieke op do 14 jan 2010, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1483163
O jee, volgens mij heb jij ook een Da Vinci!!!
ik heb ook een beetje zo'n hondje.....ik ben naar tannetje de koning gegaan en hij heeft een middel gekregen wat super goed helpt!
hij kan nu gewoon echt slapen zonder omhoog te springen, zo van wat gaan we doen, waar gaan we heen, wat is er, gaat er iets gebeuren enz..
hij slaapt nu, hij snurkt zelfs, heerlijk!!!
#1484054
vanaalst schreef: O jee, volgens mij heb jij ook een Da Vinci!!!
ik heb ook een beetje zo'n hondje.....ik ben naar tannetje de koning gegaan en hij heeft een middel gekregen wat super goed helpt!
hij kan nu gewoon echt slapen zonder omhoog te springen, zo van wat gaan we doen, waar gaan we heen, wat is er, gaat er iets gebeuren enz..
hij slaapt nu, hij snurkt zelfs, heerlijk!!!
Wat heb jij gegeven valium?? ;D
Ik heb hier hetzelfde verhaal, zogauw we ons bewegen springt ze op van wat is er wat gaan we doen. Commando blijven kent ze maar dan is het hek helemaal van de dam. Kom ik dan bijv. uit de keuken terug is het net een kangoeroe en doet ze net of ik een week weg ben geweest. Terwijl als we weg gaan, ze gewoon rustig in haar bench gaat liggen? ? ? Snap jij hem nog? Ook claimen doet ze verschrikkelijk en daar zijn we wel een beetje schrikachtig van omdat over 3 maanden onze eerste geboren word. Want dat claimen gaat echt van jump hier ben ik en dat is mijn baasje of vrouwtje.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1484483
denk yvette van alert??

kiek is ook zo een..
nerveus, kat beweegt 1 teen en madam moet blaffen, ik sta op, kiek ook..
verschrikkelijk jaloers.. gelukkig niet op een gevaarlijke manier, maar wel letterlijk duwen en trekken als mijn zoontje aandacht krijgt (overigens andersom net zo)  ;D

wat hielp is:
1 duidelijkheid..
dwz.. ín de mand, ín de mand, ín de mand..
desnoods vastleggen..
het lijkt heel zielig, maar ik heb gemerkt dat die onrust voor de hond veeeeel zieliger is..
kiek mag gerust rondlopen, maar over het algemeen blijft ze in haar mand en mag ze eruit als ik t zeg..
haar geclaim is over, geen kind en hond meer die "ruzie" hebben over wie nu die aai krijgt..
kiek is rustiger, ze wéét nu dat ze geen controle hoeft te houden over kind, baas, katten en de rest van het huishouden..

2..
rustcompositum en puur nervositeit..
het 1 is een suplement wat heel vies is, maar heel erg rustgevend..
niet in de zin van oh oh ze valt in slaap.. maar meer rustig in haar hoofd, overzicht, geen chaos in haar koppie meer.. waardoor de angst en onzekerheid veel minder is..
ook is ze daardoor beter te trainen.. en is ze buiten ook veel beter te hanteren..
het ander.. de PN is homeopatisch..

kiek is nu een rustiger hond, hoewel er nog veel werk aan is..
maar het in haar mand blijven maakt dat ze gelukkiger is..
klinkt raar.. maar haar wereld is overzichtelijk geworden en ze hoeft niks meer te regelen waardoor de angst en spanning veel minder is..
haar wereld is gewoon een stuk kleiner en veiliger.. :)
#1484525
spreeuwtje schreef: denk yvette van alert??

kiek is ook zo een..
nerveus, kat beweegt 1 teen en madam moet blaffen, ik sta op, kiek ook..
verschrikkelijk jaloers.. gelukkig niet op een gevaarlijke manier, maar wel letterlijk duwen en trekken als mijn zoontje aandacht krijgt (overigens andersom net zo) ;D
Hier is het ook niet gevaarlijk maar nagels springen (lees: stuiteren) en een klein kind is niet echt fijn ook doet ze veel met haar bek (trouwens wat ik hoor het hele nest), bij ons voelt dat heel zachtjes maar toch

wat hielp is:
1 duidelijkheid..
dwz.. ín de mand, ín de mand, ín de mand..
desnoods vastleggen..
het lijkt heel zielig, maar ik heb gemerkt dat die onrust voor de hond veeeeel zieliger is..
kiek mag gerust rondlopen, maar over het algemeen blijft ze in haar mand en mag ze eruit als ik t zeg..
haar geclaim is over, geen kind en hond meer die "ruzie" hebben over wie nu die aai krijgt..
kiek is rustiger, ze wéét nu dat ze geen controle hoeft te houden over kind, baas, katten en de rest van het huishouden..

Hier ben ik het op zich mee eens en vind ik absoluut niet zielig, maar leert ze hier wel door wat mag of niet, ook zie ik haar bench en mand niet als strafplek, en ik denk dat je dat zo wel creeerd of valt dat mee.

2..
rustcompositum en puur nervositeit..
het 1 is een suplement wat heel vies is, maar heel erg rustgevend..
niet in de zin van oh oh ze valt in slaap.. maar meer rustig in haar hoofd, overzicht, geen chaos in haar koppie meer.. waardoor de angst en onzekerheid veel minder is..
ook is ze daardoor beter te trainen.. en is ze buiten ook veel beter te hanteren..
het ander.. de PN is homeopatisch..
Wat van bovenstaande is welke, vies RC en Pn nervositiet of andersom. Vies is trouwens zowieso geen probleem ze vreet toch alles.
En waar haal je het, RC bij de groene os maar die ander kan ik niet vinden daar.




kiek is nu een rustiger hond, hoewel er nog veel werk aan is..
maar het in haar mand blijven maakt dat ze gelukkiger is..
klinkt raar.. maar haar wereld is overzichtelijk geworden en ze hoeft niks meer te regelen waardoor de angst en spanning veel minder is..
haar wereld is gewoon een stuk kleiner en veiliger.. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1484553
nee kiek ziet haar mand niet als strafplek..
ik ben niet boos als ik haar in haar mand stuur.. maar ze moet daar gewoon blijven, klaar..
het is net zoiets als rust creëren door een hond te laten zitten wanneer de riem gepakt wordt..
het is niet alleen voor jezelf prettiger..  maar het schept ook rust in de hond zelf..
kiek vindt haar mand prettig... sano (zoontje van 3) mag daar niet bij.. (al is dat heel lastig en lukt dat niet altijd)
maar haar mand is van haar, ze kan de ruimte overzien, ook de keuken waar ik dan ben..
dat is veilig voor haar.. bovendien neem je haar beslissingen uit handen (poezen! eten in de keuken! kind! ik word jaloers!)
ze mag daar niet op reageren.. dus laat ze t maar en blijft ze rustig.. er is geen reden meer voor..

heel prettig, ik werd GEK van dat constante reageren van haar en haar onrust en veelvuldig blaffen..
ik vond t in t begin ook zielig, uren wandelen gebeurd niet iedere dag, dus dacht ik.. nu ontneem ik haar ook andere pleziertjes..
maar ze is nu veel tevredener.. onrustig zijn en nerveus wás helemaal niet plezierig!

de rust compositum is de smerige..
echt.. er zijn volgens mij maar weinig honden die het eten..
zelf ga ik ook gruwelen en er zit een sterke geur aan..
de puur nervositeit is homeopatisch..
Puur is de merknaam (zoals VSM) en nervositeit dus waar t voor is..
google maar eens..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door