Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door GoldenCavaliers
#1483756
In het kader van bezuinigingen ;) wil ik graag wat recente ervaringen van mensen die langere tijd KIVO voeren.Wij voeren hoofdzakelijk Carnibest maar met 4 honden en 2 katten word het finacieel eigenlijk te gortig.We geven wel al af en toe een dagje smuldier,maar dat wil ik zelf geen langere tijd achtereen voeren vanwege dat mijn honden het er matig tot slecht op doen.Ik kreeg vandaag de tip van iemand van BP om eens KIVO te proberen vandaar mijn vraag.
Door moniqueo
#1483762
Kivo heb ik ook een poosje gegeven,deden de hondjes het goed  op maar hier doen ze het ook goed op smuldier en makkelijker aan
te komen.
Mijn kat at het ook maar die at alles ook smuldier vlees/pens vond hij heerlijk,maar mijn andere kat moet dat allemaal niet ook geen
kivo.
Het beste is om het uit te proberen dan zie je het vanzelfs.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1483767
ik heb ook wel kivo gegeven, een poos terug maar was er toen helemaal niet meer over te spreken, wat ie had veranderd geen idee, een hele tijd niet gevoerd..
tot ik een paar maanden geleden kivo kreeg en tot m'n verbazing zag het er nu goed uit en niet geheel onbelangrijk---de jongens aten het weer..
maar heb het idee dat het een beetje wisselend kwa samenstelling is.
Door Boutje
#1483772
Ik heb er hier 2 (de collies) die het niet lusten...
Op de hondenschool 2 mensen met verschillende honden (borders en terriers) uitsluitend op kivo, de honden zien er goed uit en doen het ook goed op wedstrijd en eten het graag.
Ik vind het nogal vettig uit zien en minder aangenaam ruiken dan bibi/carnibest
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1484113
Ik heb hier een maag probleem hond die niet tegen Barf kan. Maar met 3 honden en 7 katten wilden ik haar niet alleen op CB zetten omdat ik het dan gewoon te duur vind.
Zo geef ik haar nu elke dag een ander soort KVV of diersoort. Ik geef nu CB natuur, Naturis lam, kip, geit en rund, Bibi schaap en Kivo en soms een herby mix, smuldier of Odin.
Door GoldenCavaliers
#1484277
Gezien jullie berichtjes durf ik het wel aan en neem ik gewoon eens de proef op de som en ga het eens kopen.De vriezer zit nu nokkie vol met Cb,maar zodra ik ruimte heb voor 10 kilo haal ik het op. :D
Door mysmoothcollies
#1484428
Hoi, Mijn collies vinden de kip/vis variant erg lekker. De rund word door de jongste soms met lange tanden gegeten, las van de week hier op BP dat er ook een variant Eend komt. Dat vind ik het enige jammere van de KIVO, dat je niet veel kunt afwisselen. En ja het klopt wel het is wat vetter dan sommige andere KVV's zoals CB en Natudog. Bibi gaf ik jaren geleden aan mijn oudste hond, ik kon er een tijd niet meer aan komen. Nu las ik dat er een verkooppunt om de hoek zit. Maar wat dat betreft hebben we mazzel hier in het midden van het land. Ik heb nu ook de vleesmix 1 en 2 en de botmixen van Herby gevoerd. Gaat ook goed en is ook niet duur, alleen lastig omdat er geen % op staan vermeld. Maar de meiden vinden het heerlijk en er is veel afwisseling mogelijk. De bestelling klopte verder niet.....dus daar moet je dan weer wel op letten. Maar KIVO is zeker qua afwisseling goed te doen, zou geen al te grote hoeveelheden tegelijk (meer) bestellen alleen. Fijne avond en suc6
Door Henny V.
#1484477
Hier zitten ze alledrie al een jaar of wat op de kivo.
Ons bevalt het prima en ze blijven op hun etensbakken aanvallen.
Dus zolang dat blijft krijgen ze hier kivo.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1484767
Ik heb het ook een tijdje gevoerd, maar heb bijna 2 dozen verkocht aan iemand van BP. Ik vond er geregeld zeer scherpe stukjes bot in terug. En idd het was behoorlijk vet.
Door linda1985
#1487373
Ik voer het ook regelmatig, maar vind het de laatste tijd erg stinken, en kom ook stukjes tegen die op brokken lijken... verder doen ze het wel goed op de Kivo maar ga toch weer even wat anders geven. Meer omdat ik er zelf van over mn nek ga van de geur. Dat heb ik met andere merken kvv niet. Ook vind ik de samenstellig/kwaliteit er wisselend uitzien.
Door cairodyn
#1487450
Hier nu ongeveer een jaar aan het voeren met Kivo en het bevalt prima. Ze eten bij mij de kip compleet en doen het er erg goed op.
Ik heb geen klachten al hoewel de eerste lading die ik had ik een scheutje olie bijvoegde voor makkerlijker poepen maar dat hoeft nu ook niet meer hij heeft het ietsje aangepast op verzoek las ik hier een tijdje geleden en nu gaat het prima. Mooie ontlasting (heel weinig ook) dus ik ben heel erg tevreden en ik vind het niet stinken overigens.
Door saskia37
#1489599
Wij hebben het ruim een jaar gegeven, tot hij het verpakte in rollen toen vond ik het erg ruiken en vreemd eruit zien, ontlasting was soms erg hard en er zaten leek het wel brokken in en dat zat er voorheen niet in en toen ben ik er mee gestopt.
Ze krijgen nu s'ochtends lotgering vers vlees wat ik er goed uit vind zien en ze doen het er goed op en s'avonds een barfhap.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door