Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door delbosco
#1483714
Hi,dit is mijn eerste bericht. Ik heb een griekse zwerfhond die al bijna 3 jaar bij mij een leventje heeft als een hondenprinses .Is onze eerste hond. 3 uur in het bos per dag ,veel liefde en plezier in haar leven.Tot nu toe kreeg ze de beste (?)brokken  aangeraden door de dierenarts.Ik ben onlangs toch begonnen met kvv omdat mijn man bleef mopperen dat hij niet elke dag knikkers zou willen eten. Ben begonnen met Carnibest maar kocht een keertje op advies van een vriend Smuldier bij AH.Dat scheelt in prijs zeg, maar hoe weet ik nou dat er geen troep in zit ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1483735
Welkom op Barfplaats :)

Of er troep in zit.....dat weet je niet, maar dat geldt voor ieder door een ander samengestelde gemalen produkt. 
Door Lizzy
#1483740
[quote="delbosco"]
Hi,dit is mijn eerste bericht. Ik heb een griekse zwerfhond die al bijna 3 jaar bij mij een leventje heeft als een hondenprinses .Is onze eerste hond. 3 uur in het bos per dag ,veel liefde en plezier in haar leven.Tot nu toe kreeg ze de beste (?)brokken  aangeraden door de dierenarts.Ik ben onlangs toch begonnen met kvv omdat mijn man bleef mopperen dat hij niet elke dag knikkers zou willen eten. Ben begonnen met Carnibest maar kocht een keertje op advies van een vriend Smuldier bij AH.Dat scheelt in prijs zeg, maar hoe weet ik nou dat er geen troep in zit ?
[/quote]

Welkom! Wat een verstandige man heb jij :biggrin2:

Ik ben het met Angelique eens. In de KVV wereld is het erg moeilijk om de kwaliteit te beoordelen. Het gaan immers om gemalen prak. Dus vooral kijken naar hoe je hond eruit ziet/hoe zij het doet. En alle KVV's aanvullen (indien mogelijk) met gezonde tafelrestjes (groenten die je over hebt enzo), een rauw/heel vet visje, twee rauwe eitjes per week, etc.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1483766
[quote="Lizzy"]
Welkom! Wat een verstandige man heb jij :biggrin2:

Ik ben het met Angelique eens. In de KVV wereld is het erg moeilijk om de kwaliteit te beoordelen. Het gaan immers om gemalen prak. Dus vooral kijken naar hoe je hond eruit ziet/hoe zij het doet. En alle KVV's aanvullen (indien mogelijk) met gezonde tafelrestjes (groenten die je over hebt enzo), een rauw/heel vet visje, twee rauwe eitjes per week, etc.
[/quote]

Inderdaad, dat moest nog gezegd worden nadat we hier regelmatig worden geconfronteerd met vies/bah/eng/stinkmannen. :biggrin2:
Door Ener
#1484101
[quote="Angelique"]
Inderdaad, dat moest nog gezegd worden nadat we hier regelmatig worden geconfronteerd met vies/bah/eng/stinkmannen. :biggrin2:
[/quote]

Niet generaliseren hè!  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1484168
[quote="Ener"]
Niet generaliseren hè!  ::)
[/quote]

Resultaten uit het verleden hé :biggrin2:  maar we staan volledig open voor veranderingen :biggrin2:
Door petra-amsterdam
#1485863
[quote="delbosco"]
Hi,dit is mijn eerste bericht. Ik heb een griekse zwerfhond die al bijna 3 jaar bij mij een leventje heeft als een hondenprinses .Is onze eerste hond. 3 uur in het bos per dag ,veel liefde en plezier in haar leven.Tot nu toe kreeg ze de beste (?)brokken  aangeraden door de dierenarts.Ik ben onlangs toch begonnen met kvv omdat mijn man bleef mopperen dat hij niet elke dag knikkers zou willen eten. Ben begonnen met Carnibest maar kocht een keertje op advies van een vriend Smuldier bij AH.Dat scheelt in prijs zeg, maar hoe weet ik nou dat er geen troep in zit ?
[/quote]
Mijn ooit (spaanse) zwerfhond maakt het niet uit of ze CB of Smuldier van de appie krijgt, ze doet het evenals de andere drie hier prima op.
CB krijgen ze hier overigens niet meer vanwege de prijs.
Wel zorg ik voor afwisseling . Ze krijgen ook vis e.d. Want idd ook 1 soort kvv kan eentonig worden :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door porza
#1489346
hier krijgen ze ook smuldier en doen er prima op
moet er wel bij vermelden dat ik ook barf
dus een beetje kvv en beetje smuldier
je kan ook alleen pens of vlees bij smuldier bestellen daar kun je dan zelf een groente mix aan toevoegen
en dergelijk ;D
Door Benjy en Misty
#1489548
Met Eddy en Benjy ben ik vorig jaar mei begonnen met Smuldier en nog geef ik het een heel enkel keer wanneer we bij iemand anders thuis eten omdat dit gewoon makkelijk is en niet iedereen het fijn vindt om zo'n barfhapje te zien. Ik geef nu dus helemaal barf maar ze hebben toch een maand of 3 alleen Smuldier gehad. Ze vonden en nog steeds het lekker en Benjy doet het gewoon uitstekend op Smuldier.

Ik denk dat het veel heeft te maken met de naam, verwerking en verpakking. Wanneer ik bijvoorbeeld kijk naar Rodi, dat zijn fijngemalen plakjes. Smuldier doet het heel grof gemalen in een bakje en dus minder verwerkingskosten. Uiteraard heb je ook verschil in kwaliteit vlees maar dat heb je met barf ook.
Door Boez
#1489561
Was niet een groot nadeel van Smuldier dat ze er een kunstmatige calciumbron in doen i.p.v. gemalen bot?
(Dat zou ook het prijsverschil voor een deel verklaren, vlees en orgaan is makkelijker te malen dan bot.)
Door Linda_Bonbon
#1766794
ik heb de producent van smuldier een keer gemaild, en had binnen een uur reactie. als je met vragen zit zou ik er dus zeker een mailtje aan wagen!

over de calciumbron: op de site staat dat de enkelvoudige kip-variant bestaat uit gemalen kipkarkas. daar is de calciumbron dus echt bot. bij de andere varianten weet ik dat niet.
Laatst gewijzigd door Linda_Bonbon op vr 24 sep 2010, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullmastiff gek
#1766848
zover als ik weet, werkt Smuldier  met een calcium preparaat, tenminste bij de compleet varianten. Kivo is trouwens ook niet zo duur als Carnibest, en daar gaat wel gemalen bot in.
Door dancingdaydream
#1767701
[quote="Angelique"]
Inderdaad, dat moest nog gezegd worden nadat we hier regelmatig worden geconfronteerd met vies/bah/eng/stinkmannen. :biggrin2:
[/quote]

haha, inderdaad! Hier heb ik een man die zoiets heeft van *whatever zijn jouw beesten maar waarom moet je zo moeilijk doen* aach, hij tolereert erg veel gelukkig :)
hij heeft alleen nog zoiets van "mensenvlees" is voor mensen (dus van kwaliteit voor menselijke consumptie)..


Ik geef zelf Carnibest in alle smaken, zo nu en dan een barfhapje maar meer KVV. Smuldier geef ik ook wel eens om de "gemiddelde prijs" wat lager te houden, en yuun doet het er net zo goed op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door