Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door TRA
#1437743
Hallo allemaal,
Ik heb twee middelgrote honden waarvan de een (rescue-dober van nu 3,5 jaar) voorheen wel voedselproblemen gehad heeft.
Ongeveer twee jaar geleden zijn we hoofdzakelijk KVV (AHV kompleet) gaan voeren en waren de problemen verleden tijd.
Allebei de honden vinden het heerlijk, soms aangevuld met verse kluiven enzovoorts. (En de darmwerking werd duidelijk beter)
Ongeveer vier weken geleden begon onze dober het eten op te geven ongeveer vijf minuten nadat ze het ophad, soms eet ze de smurrie dan weer op van de kamervloer en soms laat ze het liggen...
Advies van de DA: geef minder hoeveelheid vaker. Omdat we op vakantie gingen begon ik al met droogvoer en dat hield ze wel binnen.
Het toppunt: haar eigen bak met brokjes keurig leegeten, niks aan de hand, later een lik uit de kvv-bak van de andere hond en gelijk overgeven!
Voor alle duidelijkheid: ze gaat niet kokhalzen ofzo, de bek gaat open en al het eten komt terug inclusief lekkere slijm-dressing...
  :puke:  ;)
Op vakantie hadden we ruim twee weken nergens last van, de brokken en beloningen gaan er keurig in en blijven ook binnen.
Terug thuis ben ik maandag weer begonnen van brok naar vers, kip houdt ze binnen, van AHV gaat ze overgeven, maakt niet uit hoeveel.
Nou zat ik te denken dat het misschien aan de "batch" ligt (wat is hier ook alweer een goed nederlands woord voor.. ?), dat er iets inzit wat ze niet goed verdraagt.
Misschien dat als ik van de week een nieuwe doos ga halen, de samenstelling ook weer anders is, omdat AHV immers vermaalt naar aanbod, en dat de hond er dan vanzelf weer vanaf is...
Onze andere hond heeft nergens last van met AHV en ons beviel het ook prima als basisvoer.
Graag hoor/lees ik van jullie wat je ervan vinden. Bij voorbaat dank.
Door Happy Tail
#1438184
Tja

mij lijkt het ook een eenvoudige oplossing: gewoon een andere KVV voeren
of overgaan op barf, dan weet je zeker wat er in zit en dan kun je concluderen waar je hond dus van gaat kotsen
Door Nadia
#1438851
Vaak kotsen honden nadat ze te gulzig hebben gegeten.. Maar dat lijkt me nu niet het geval..

Ik zou ook een ander kvv proberen.. Zit in AHV iets van graan?? Wellicht iets graanloos proberen.. Of wellicht is het te vet??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door