Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wie van jullie heeft zijn/haar hond(en) verzekerd?

Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben tevreden
21
40%
Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben ontevreden
1
2%
Nee, om reden XX
27
52%
Anders, namelijk
3
6%
Door Truus
#148287
Nee wij hebben geen dierengezondheidsverzekering voor de hondjes.
Omdat we er niet zo bij stil stonden dat de kosten aardig kunnen oplopen.
Onze vorige hond is nooit ziek geweest.
Nu met Timo hebben we al aardig wat kosten gehad in zijn leventje.
Door lekker kort
#148291
Ik heb ze niet verzekerd, en de reden ik vertrouw die gasten niet, heb het mee gemaakt dat honden toen ze tien jaar werden uit de verzekering gegooid werden aangezien het risico te hoog werd, verder er zijn zoveel kleine lettertjes en regeltjes daar wordt je niet goed van, ik heb wel een bedrijfsverzekering voor het geval er wat met een hond of kat in pension gebeurd en voordat ik die helemaal goed dicht had zitten :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#148292
Hier NEE gestemd. Wij vinden de premies belachelijk hoog, vooral als je dan ziet dat de meest gangbare dingen allemaal uitgesloten zijn van vergoeding.
Wij zien wel hoe het gaat en als we de afgelopen 5 jaar rekenen hebben we veel geld verdient met het niet-verzekerd zijn.
Zelfs als we verder gaan rekenen totaan de dobber van 8000 gulden van 7 jaar geleden zijn we alles bij elkaar toch nog goedkoper uit. De meeste DA-kosten die wij maken worden toch niet vergoed.
Door Audrina
#148300
M'n 2 oudjes zijn niet verzekerd, omdat we dat toendertijd niet nodig vonden. Nu ze wat ouder zijn en wat vaker iets mankeren lopen de kosten soms aardig op. Zoals bij Tess vorig jaar juni toen ze kanker had. Allemaal dure vooronderzoeken, operatie van over de 1000 euro, medicijnen, enz enz enz. Dan baal je wel dat ze niet verzekerd zijn.
Toen we vorig jaar oktober Daisy kregen, hebben we haar meteen verzekerd bij Dier & Zorg. Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt, dus ik weet ook nog niet of ik er wel of niet tevreden over ben. ::)
Door Peet
#148311
a) ik vertrouw die lui niet
b) een verzekering is als een paraplu: zogauw het gaat regenen, willen ze 'm terug
c) Beau's kwalen worden meteen als "erfelijk" of "ras-specifiek" bestempeld
d) ze sluiten veel uit
e) sinds ik vers voer heb ik geen DA meer gezien...ik kan alles tot nu toe met mijn eigen homeop spulletjes thuis oplossen (knock-on-wood)...

....ik heb gewoon een bloedhekel aan verzekeraars.. >:(
;D ;D
Door crutz
#148326
nee,
wel gehad met Amor,
maar aangezien toen Ace hier kwam werkhonden/sporthonden nog uitgesloten werden t toen niet meer gedaan,
nog geen spijt van.................. ;D
Door moniek
#148345
Ik heb nee ingevuld omdat :
A)ik een krantenwijk erbij zou moeten nemen om de premies te betalen voor 11 huisdieren
B) er zoveel dingen uitgesloten zijn van vergoeding (ik geloof zelfs dat bepaalde aandoeningen die erfelijk veel in een bepaald ras voorkomen niet vergoed worden)
C) ik liever een apart "spaarpotje" aanleg om onvoorziene kosten tav mijn dieren uit te betalen.
Door Eidos
#148349
Ik heb dos wel verzekerd bij dier en zorg, en ben er erg tevreden over! Ik lees hier dat er veel uitgesloten word, maar daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens... Wij hebben Dos volledig verzekerd ( zoals wij ons aanvullend kunnen verzekeren zeg maar ) en zo'n beetje alles word vergoed... Jaarlijkse entingen niet, maar dat vind ik sowieso al onzin ...

Wij hebben in het begin heel wat kosten gehad van dos ( hadden van dat geld met gemak een 2e herder kunnen kopen ) maar we hadden hem al heel snel verzekerd waardoor we het meeste geld allemaal terug gekregen hebben..

Ik vind het een heel fijn idee dat dos is verzekerd omdat ik niet weet wat er in de toekomst gaat gebeuren ... Stel hij word heel ziek, en ze kunnen niet vinden wat er aan de hand is zodat we heel nederland door moeten om uit te vinden wat hij heeft, dan weet ik zeker dat we veel van dat geld terug krijgen en niet volledig bankroet gaan...
Laatst gewijzigd door Eidos op wo 18 aug 2004, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniek
#148350
Met één hond zou ik denk ik wel een verzekering afsluiten, met twee misschien ook nog wel , maar met zo'n veestapel als hier denk ik niet dat het op te brengen is en twijfel ik aan de rendabelheid ervan.
Door tieneke
#148351
Toen Tinus en Tara hier in huis kwamen,heb ik bij Dier en Zorg een offerte aangevraagd.
Sommige ziektes waren uitgesloten en met een eigen risico EN hoge premie hebben wij besloten om ze NIET te verzekeren.
Ze krijgen goed eten en verder weet je het natuurlijk nooit.
Mijn ene rijpaard is uitgebreid verzekerd en daar betalen we 550 euro! per jaar voor :o
Nog nooit nodig gehad in 5 jaar tijd dus tel uit je winst ;)
Ik durf hem er ook niet uit te halen,zal je het net zien!
De andere paarden zijn niet verzekerd.
Het zijn bandieten die verzekeringsmaatschappijen,als er wel wat is zijn ze vaak niet thuis :-X
Door Peet
#148352
Maar da's dus precies het probleem: als ze het niet kunnen vinden, krijg je meteen het stempel "rasgebonden" of 'niet-erkende aandoening" ....afgewezen...klaar....
Door tieneke
#148354
Sander schreef: Nee, ik geloof niet in verzekeringen. Ik vind verzekeringen alleen zinvol als het gaat om bedragen die ik niet zo in ene op kan hoesten.
Bij Dier en Zorg vergoeden ze tot 2500 euro per jaar,is niet veel nee ;)als er echt iets ernstigs is....
Daarbij heb je ook nog een eigen risico,schiet niet echt op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door