Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1482280
Spruitjes zijn toch minikooltjes?? En vitamine bommetjes. Wellicht opletten dat ze er wat moeilijk van kunnen poepen.. Tenminste kool werkt toch verstoppend? (te veel dan he)..

Een witte kool is zuurkool maar dan onbewerkt..
Door Happy Tail
#1482376
hier lusten ze beide: maar de gevolgen van spruitjes betekent hier dat ze die dus niet meer krijgen. wat een spruitenlucht krijg je dan zeg!
zuurkool krijgen ze hier wel: zowel rauw als gekookt.
Door evelyn02
#1482430
Hier liggen de spruitjes vaak in de goot van de weg. Van de wagen afgevallen, als die over een bobbel rijdt.... De honden zijn dan alleen maar op zoek naar spruitjes  ;) dan en moet ik goed oppassen dat ze niet onder de auto's komen.
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#1482450
Zowel spruitjes als zuurkool werd hier wel eens gejat en met smaak gegeten. Alleen die lucht daarna is niet te harden. Vind de winden van zuurkool erger als die spruitjes
Door 202Spots
#1482588
Evelien01 schreef: jullie geven gewoon ongekookte spruiten neem ik aan? Kan ik dat ook eens geven lijkt me wel een leuk gezicht 7 chihuahua's met allemaal een spruit.
Met schoonmaken, bewaar ik de buitenvelletjes en 't kontje van ons eigen spruitjes en doe dat door de groentenmix.
Zuurkool is heel gezond voor de honden, ik doe het niet door de mix,
maar ze zijn er gek op, en krijgen regelmatig 'n lekkere pluk zuurkool hoor!
Door Lizzy
#1482620
Hier eten ze zowel rauwe spruitjes door de mix (een handje en dan niet teveel andere koolsoorten) en ze eten hier ook graag een hap zuurkool. Ik doe het niet meer door de mix omdat ik vind dat het gaat stinken. Maar ik leg wel af en toe een plukje op hun maaltijd en ze vinden het zalig. Zeker de melkzuur gezuurde zuurkool is gezond en bevat nuttige bacterieen. Zeggen ze.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door