Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door paul36
#1480512
Heeft iemand ervaring met het zelf kweken van muizen en ratten? Mijn hond voeren is vrij makkelijk maar heb het gehad met het stukhakken van kippenkarkassen voor mijn katje. Verder eet ie alleen kwartel en vis aan botjes en knaagdieren in het menu zou sowieso geen kwaad kunnen.

Ik woon in Thailand en kan hier nergens bestellen dus als iemand zelf kweekt heb ik graag wat meer info. Het liefst zou ik wekelijks een halve kilo muizen/ratten willen hebben voor ze maar geen idee hoeveel ruimte me de kweek kost en met wat voor soort/hoeveel ik het best aan de gang kan etc.
Door flin
#1481193
als je een beetje de ruimte hebt, zou 'k voor konijnen fokken kiezen

en ik weet nix van Thailand, wat misschien nog 'n optie is:
(zoals roofvogel-eigenaren 't ook wel doen) is een soort grote vangkooi buiten zetten, (met voer en schuilplek ) waar familie muis dus wel in en niet uit kan, elke dag de wilde muizen wegvangen en tadaa, dan moet je geen gifstrooiers in de buurt hebben natuurlijk, en ontwormen zal misschien ook iets vaker nodig zijn
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1481472
ibbi schreef: Nikki ( Claudette ) heeft geprobeert muizen te kweken maar vond het uiteindelijk niks, er is vast nog een topic over te vinden.
Ik kan dat topic niet meer vinden. Volgens mij had ik hem ook in de bar gezet en dan is hij natuurlijk allang verwijdert.

Het kweken was voor mij geen probleem, het doden wel. Vreselijk vond ik het.

Wil je goede muizen kweken komt er heel veel bij kijken. Je hebt minimaal 6 kooien/aqua's nodig. 1 voor Volw vrouwtjes, 1 voor volw mannetjes, 1 voor vrouwelijke kids, 1 voor mannelijke kids, 1 voor zwangere en 1 voor moeilijke mannen.

Ik kan je veel uitleg geven maar daar is dit forum te klein voor. Meld je eens aan op http://www.muizenforum.com/ daar staat erg veel uitleg over het fokken van voedseldieren. Je moet even apart aanvragen mailen naar de beheerder om bij het deel voedermuizen te komen.

500gr aan muizen kweken per week is een hele fokkerij dat is zo goed als onmogelijk. Dit zijn 20 muizen per week.
Door paul36
#1481619
Ok tja dan de hond maar geen muizen. Maar als ik de kat nou eens 200gr muis wil voeren per week. Ik weet niet wat muizen wegen maar ga uit van 10 muizen per week. En een moedermuis kan toch wel zo'n 15 muizen per maand produceren dan heb ik 3 aquaria met moedermuis nodig en 3 kleintjes voor elk 1 mannetje.

Elke dag beetje poep ruimen en eens per week de bak verversen lees ik. Is op zich een leuke hobby :D

Voor de houtsnippers betaal ik hier dan elke week zo'n 20 cent. Vraag me af wat het kost ze te voeren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door