Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Wilson
#1479190
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil even laten weten dat ik erg blij ben met de Black Dog KVV  :D
Ik heb een oud-duitse herder van 2,5 jaar die altijd (prachtige/dure) Br#kken kreeg. Maar helaas hij ontwikkelde ook een allergie. Na testen blijkt het een allergie voor huisstofmijt en storage mites (voorraadmijt) te zijn. Nu redden we het redelijk goed met een desensitisatie-kuur, maar bij vlagen komt de jeuk enorm terug.
Daarnaast wilde meneer opeens zijn eten niet meer, wisselen van merk had maar kort effect. Dus ik besloot wat KVV te proberen (smuldier van AH), ik was er niet kapot van, mijn hond ook niet zo.
Totdat iemand mij adviseerde om Black Dog te proberen. Wow, wat een verschil !  Ja, ik weet het is zeker niet het goedkoopste KVV, maar dat moet toch wel ergens in zitten (lijkt mij). En, als ik met dit KVV nu voorkom dat mijn hond aan de prednison of atopica moet, scheelt het ook veel centjes (los van de chemische toestanden die ik in mijn hond stop). En misschien lukt het zelfs om ooit te stoppen met de desensitisatie-kuur  ::)

Mijn hond krijgt nu vooral de Black Dog Skin Care, gericht op de huidproblemen, maar ik wissel ook wel af met een dagje Allround, energie e.d. En ik ben ook al zover dat ik af en toe wat Barf-produkten durf te geven (eendenkarkasjes e.d.): mijn hond vindt het fantastisch, ik moet nog een beetje wennen, zoals zoveel starters  :)

Ik heb nog wel vragen, maar gelukkig geeft het forum veel antwoorden, en mocht ik het niet vinden, plaats ik nog wel een berichtje...

Groeten,
Mandy
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1479242
heb t gezien hier toen er een standje stond bij de dierenwinkel.....duur spul.
meneer zei dat door de toegevoegde glucosemine de honden geen last meer hadden van spierpijn en gewrichten  ??? ???
kreeg 2 rollen als proef mee , maar heb ze aan de brokkenhond van een vriendin gegeven .....die was er wel blij mee
ik geloof dat het bij mij ergens uit de buurt komt....

@mandy , ik vind het super dat je hond t erop doet hoor  ;) maar zelf had ik er mn bedenkingen over...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1479452
We staan open voor je verdere vragen. Als "Black dog" in geeft in de zoekfunctie kom je nog meer ervaringen van Black dog tegen en zie je dat het meestal alleen bij de topicstarters een "hallelujaproduct schijnt te wezen".
Door Lil
#1479885
[quote="lauraV"]
heb t gezien hier toen er een standje stond bij de dierenwinkel.....duur spul.
meneer zei dat door de toegevoegde glucosemine de honden geen last meer hadden van spierpijn en gewrichten  ??? ???
kreeg 2 rollen als proef mee , maar heb ze aan de brokkenhond van een vriendin gegeven .....die was er wel blij mee
ik geloof dat het bij mij ergens uit de buurt komt....

@mandy , ik vind het super dat je hond t erop doet hoor  ;) maar zelf had ik er mn bedenkingen over...
[/quote]

Ik heb toen informatie opgevraagd ivm de glucosamine in een van de soorten....
nou ik ga dit niet geven, de dosering is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te laag om echt te kunnen werken. Dus ik geef nu gewoon lekker goedkope kvv en veel barf met losse glucosamine/chondriotine/msm en dat werkt veel beter.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1479964
Ik heb verschillende varianten mogen proberen maar Kjell heeft er geen een opgegeten.
Hij proefde er nog niet van  :-\ ruiken was schijnbaar genoeg (nee, hij at het ook niet na een paar dagen).
Het zag er verder niet verkeerd uit (vond ik dan  ::) Kjell dacht daar dus duidelijk anders over).
Door Wilson
#1480184
Ja, ik heb de voeding zeker niet gekozen vanwege de glucosamine, hoewel ik geloof dat het preventief geven van wat glucosamine voor mijn DH zeker geen kwaad kan...

@LauraV, je schrijft dat je je bedenkingen hebt. Ik ben wel benieuwd: waarover dan ?  Het is voor mij best lastig om de verschillen tussen de KVV's goed te zien, buiten de verpakking/de naam en wat men zegt dat er in zit. In een ander topic werd gesproken over kroketten als vergelijk: en inderdaad alle kroketten bevatten vlees, maar ik heb in m'n tienerjaren vakantiewerk gedaan in een krokettenfabriek.... oeffff... het is wel vlees maaruh... :-\ (niet gezegd dat dit voor alle merken kroketten zo is hoor, begrijp me niet verkeerd..)
Ik lees op dit forum best wat kritiek over de Black Dog, maar waar zit 'm dat dan in ?

@HannekeKjell: ik moest wel een beetje glimlachen bij jouw stukje:  wij (baasjes) maar moeilijk doen over de keuzes van het eten van onze kanjers.... maar nee.... ze kiezen gewoon zelf wat ze lekker vinden  8)  ...en gelijk hebben ze eigenlijk....
Door claudiaB
#1480604
Ik heb nog steeds hele goeie ervaringen met Black-Dog!
Het heeft Chico van de jeuk af geholpen.
Ik voer het nu al 8 maanden en als ik iets anders geef begint hij weer te jeuken.
Dus ik ben zeker tevreden!
Door Wilson
#1481516
Dat is goed om te lezen !  Hopelijk gaat dat voor mijn hond ook op.

Vraagje: welke variant geef jij ? Alleen de Skin Care of wissel je ook af ?
Ik geef mijn hond nu voor 90% de Skin Care, maar hij is vrij mager (lees: erg energiek) dus af en toe wissel ik af met een variant met meer vetten er in (allround of large breed). 
Afwisseling lijkt me voor de hond ook wel smakelijker, hoe is jouw ervaring ?

Groeten,
Mandy
Door claudiaB
#1481543
Chico krijgt de Booster afgewisseld met de skin care.
Hij weegt 8.5 kg en hij krijgt 300 gram black-dog.
dat is veel maar hij heeft het echt nodig, hij is ook absoluut niet dik.
Succes met jouw hond!
Door Wilson
#1482642
Dank je !

Wilson krijgt nu 800 gram per dag (hij weegt 40 kg).  En nu met de kou geef ik hem soms iets meer (naar 900/1000 gram per dag) Hij is zeker niet dik (eerder mager), maar ik merk wel dat hij zwaarder wordt (niet dikker dus !).  Het lijkt er op dat hij wat meer spieren ontwikkeld en eindelijk wat meer uitwast... Hij is soms nog zo'n langpotige slungelige puber (en dat met 2,5 jaar)  ;D
Door Henny V.
#1484226
Ik heb ook een rol meegekregen om te proberen van mijn verkooppunt.
Bij de kivo vliegen ze bij wijze van spreken door de ruit, maar de blackdog vonden ze niet te pruimen.
Heb het toen gemengd met kivo omdat het zonde was om weg te gooien.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door