Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1480013
Zoals het er nu naar uit ziet gaat Arie binnenkort weer terug en komt er een nieuwe viervoeter in. Deze viervoeter heeft, zo is mij verteld, allergie, zowel contact allergie als voedselallergie. Hij krijgt nu RC sensisitief o.i.d. te eten. Hier hebben we geen brokken, alleen vlees. Nu zit ik te praktizeren is het verstandig dat ik hem de eerste 8 weken hier (of langer of korter?) alleen kip te geven en te zien wat er gebeurd? Als kip dan geen verbetering geeft, kan ik nog een periode alleen eend geven. Van deze twee kan ik vrij gemakkelijk aan hele dingen komen (ik bedoel orgaan, karkas en vlees). Ik wilde dan de nekken weglaten omdat daar granen in kunnen zitten. En als ik alleen kip geef, moet ik dan alles van kip geven, of eerst alleen karkas en vlees (dat worden dan braadkuikens daar zit ook de filet nog in) en na een x weken orgaan starten?

De viervoeter gaat overigens gelijk ook mee naar de hol. da. Ik heb viervoeter gezien en hij zag inderdaad erg rood op de huid (maar ik denk dan ook gelijk, kan van de brok komen en van de stress?). Waarom men meent dat hij allergie heeft weet ik niet (ik heb niet gehoord dat er een test oid gedaan is, uiterlijk heeft hij inderdaad een huidprobleem en ik vermoed dat zij geconstateerd hebben dat er een verbetering is geweest nadat dit eten is gegeven).
Door Too
#1480037
Je kunt imo 2 dingen doen met de voeter

of
je laat m meedraaien in t gewone vers-stramien in de veronderstelling dat t om een granen/gluten intolerantie gaat
of
je gaat t hele eliminatie traject door en begint idd eerst met hele kippen of eenden

Geen nekken lijkt me een verstandige zet, hoe je t met orgaan [in de eliminatie optie] zou moeten aanpakken weet ik eigenlijk niet
Gebruikersavatar
Door kira
#1480137
als ik hem mee laat draaien en hij blijft last houden, dan heb ik een probleem of niet? Ik bedoel kun je dan alsnog starten soort voor soort te gaan voeren? Of zit je dan vast aan de diersoorten die die nog niet gehad heeft?
Iemand een idee hoe het zit met het orgaan bij elimeneren?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1480219
Wat bv zou kunnen doen is, eerst starten bij jou met gewone menu mee laten draaien.
Maar hier bv de eendproducten uitlaten, zodat je een diersoort achter de hand heb die je nog kan gebruiken om te elimineren.
Doet hij het dan ook niet zo goed op jou gewone menu, kun je alsnog starten met de eliminatie.

Naar wat ik begrepen van elimineren, draait het erom dat een hond voor 10 weken enkel 1 diersoort krijgt, maar wel alles wat in dat diersoort zit.
Dus ook orgaan.
Kip zit ook vaak in brokken, dus daar zou ik niet mee elimineren, als je dat wil gaan doen. Grote kans dat hij dat diersoort al eens gegeten heeft.
Ben benieuwd of vers resultaat boekt bij dit hondje  :)
Door Lizzy
#1480270
Ik zou de hond gewoon mee laten draaien. Dikke vette kans dat hij zienderogen opknapt zonder die gore RC zooi. Maar het is niet geheel onverstandig om 1 diersoort gewoon niet te geven. Ik zou dan zelf ook niet gaan voor kip maar eerder voor eend. Dan kun je, mocht het nodig zijn, altijd een eliminatie dieet doen met eend. En daar kun je dan hele eenden voor gebruiken. Dus vlees, bot en orgaan.
Gebruikersavatar
Door kira
#1480418
dan hou ik de eend achter de hand, en ga ik de viervoeter als die er één keer is langzaam van de andere dingen laten proeven. Wie weet lust die wel geen vlees  ;) ;).
Door pallas
#1480541
kira schreef: dan hou ik de eend achter de hand, en ga ik de viervoeter als die er één keer is langzaam van de andere dingen laten proeven. Wie weet lust die wel geen vlees  ;) ;).

Tuurlijk ::) ;D

Ik zou dus ook zonder eend voeren en misschien nog zonder konijn.
mocht je dan nog moeten elimineren heb je twee diersoorten om uit te kiezen en die makkelijk te krijgen en te verteren zijn.
8 weken is ook een mooie termijn om verbetering te zien , dan heb je het ergste ontgiften wel gehad denk ik.
Succes met de neiuwe viervoeter. we krijgen toch nog wel een foto te zien als het zover is hè :)
Gebruikersavatar
Door kira
#1480885
pallas schreef:
Tuurlijk ::) ;D

Ik zou dus ook zonder eend voeren en misschien nog zonder konijn.
mocht je dan nog moeten elimineren heb je twee diersoorten om uit te kiezen en die makkelijk te krijgen en te verteren zijn.
8 weken is ook een mooie termijn om verbetering te zien , dan heb je het ergste ontgiften wel gehad denk ik.
Succes met de neiuwe viervoeter. we krijgen toch nog wel een foto te zien als het zover is hè :)
Ik zat ook al te denken laat ik konijn er ook maar uitlaten. Die kan ik inderdaad dan achter de hand houden.
Het fototoestel ligt gereed om een plaatje te schieten van de nieuwe aanwinst die ik verwacht ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door